Очікувані результатиучні розуміють суспільне значення мови, зміст поняття «державна мова»; усвідомлюють роль української мови в житті людини й суспільства. Мета:розкрити значення мови як найважливішого засобу спілкування й пізнання, її ролі в історії розвитку нашої держави та народу; розвивати усне й писемне мовлення, логічне мислення; виховувати гордість за рідний народ, його мову, культуру.
З а п а м ’ я т а й т е! Державна мова – один з найважливiших чинникiв iснування держави. Зазвичай це мова корiнного населення i (або) мова, найпоширенiша помiж громадян цiєї держави. Статус державної мови закрiплений у Конституцiї країни. Саме Основний Закон передбачає функцiонування державної мови в усiх сферах суспiльного життя, зокрема державному управлiннi, сферах зв’язку, полiтицi, науцi, освiтi. Знання державної мови обов’язкове для всiх громадян цiєї держави, незалежно вiд того, яка мова є для них рiдною. Однак наявнiсть державної мови нiяк не означає заборони чи утиску мов нацiональних меншин.
Прочитайте статтю 10 Конституцiї України. Чи враховано тут мовнi iнтереси всiх громадян держави? Стаття 10. Державною мовою в Українi є українська мова. Держава забезпечує всебiчний розвиток i функцiонування української мови у всiх сферах суспiльного життя на всiй територiї України. В Українi гарантується вiльний розвиток, використання iнших мов національних меншин.
Дослiдження-аналiз з елементами творчої роботи. Прочитайте вірш. Звернiть увагу, що початковi лiтери кожного рядка утворюють слово. Яке? Це так званий акровiрш. Мудра, щедра, багата, розкiшна, Осяйна, вогняна, дивовижна, Веселкова, барвиста i нiжна… Але будь, рiдна мово, й престижна! (В. Федоренко) Якi образнi слова дiбрав автор, щоб показати красу рiдної мови? Пригадайте ситуацiї з власного життя, якi засвiдчили б вашу небайдужiсть до української мови. Що хвилює автора поетичних рядкiв? Що означає слово престижна?- Чи є зараз українська мова престижною?