Тема. Другорядні члени речення: додаток, означення, обставина
Номер слайду 3
Мета уроку: дати визначення другорядним членам речення; навчитися розпізнавати другорядні члени і використовувати їх у реченнях; навчитися будувати речення з означеннями, додатками й обставинами за допомогою схем; практично засвоїти знання з теми.
Номер слайду 4
Другорядні члени речення Є члени речення не головнi, I звуть їх просто - другоряднi. До них питання де? куди? кого? чого? ким? чим? чому? чому? який? і звiдки? i коли? Потрiбнi в реченнi вони. Без них суха була би мова, Одноманiтна, не чудова.
Номер слайду 5
Робота за підручником (сторінка 59)
Номер слайду 6
Другорядні члени речення
Номер слайду 7
Виконайте завдання усно Яке з цих речень дає краще уявлення про предмет? 1. Мишко зiрвав яблуко. 2. Мишко зiрвав червоне духмяне яблуко для сестрички.
Номер слайду 8
Робота біля дошки
Номер слайду 9
Непоширені речення – це речення, у яких є лише підмет та присудок. Поширені речення – це речення, у яких крім головних членів є ще й другорядні (додаток, означення,обставина).
ІНСТРУКЦІЯ 2 1. Підійди до своєї парти. 2. Відкрий рюкзак. 3. Візьми цукерку. 4. Іди до подружки (друга). 5. Зупинися біля неї (нього). 6. Пригости її (його) цукеркою.
Музика моря відчувалася в усьому. Бурхливі пінні хвилі накочувалися на піщаний берег. Чайки, зринаючи в темній безодні, скиглили за втраченим літом. Сонце, байдуже до всього, повільно заходило.
Номер слайду 17
Презентація другорядних членів речення 1 ряд – додаток 2 ряд – означення 3 ряд - обставина
Номер слайду 18
МОЛОДЦІ!
Номер слайду 19
Домашнє завдання Опрацювати таблицю на сторінці 58; вивчити правило на сторінці 59. Для учнів низького та середнього рівня – вправа 116, для учнів достатнього та високого рівня – вправа 119.