Ось дзвінок вже пролунав Він сигнал нам всім подав Тож і ми часу не гаймо І урок розпочинаймо. Вліво – вправо поверніться Один одному всміхніться! Молодці! Бажаю гарного настрою і плідної праці на уроці.
Номер слайду 3
ІНТЕРАКТИВНА ВПРАВА “МОЗКОВА АТАКА”
Номер слайду 4
Урок-подорож Тема. Другорядні члени речення
Номер слайду 5
Мета уроку: - закріпити знання, уміння, навички про другорядні члени речення; - навчитися розрізняти і визначати другорядні члени речення; - розвивати навички використання другорядних членів у реченнях, орфографічну пам’ять; - виховувати любов до мови, дбайливе ставлення до природи.
Номер слайду 6
Номер слайду 7
Номер слайду 8
МОВНА ХВИЛИНКА Ера-ера-ера-яскрава - це Венера. Арс-арс-арс - червоний Марс. Ун-ун-ун - із ремінцем Сатурн. Он-он-он - віддалений Плутон. Ан-ан-ан - Нептун є і Уран. Урій-урій-урій-найшвидший - це Меркурій. Ітер-ітер-ітер - гроза планет - Юпітер. Ля-ля-ля - улюблена Земля.
Номер слайду 9
СОНЯЧНА СИСТЕМА
Номер слайду 10
Гра «Додай словечко» Доповнити речення другорядними членами. Той, хто змалку любить труд, Батьківщину милу, – Дасть тому трудящий … Богатирську... Той полине у політ, в далі неозорі, У іще незнаний … – На далекі … ВЕНЕРА
1. Що становить граматичну основу речення? а) підмет і додаток; б) підмет і присудок; в) присудок і обставина; г) означення і додаток.
Номер слайду 14
2. Усі члени речення, крім головних мають назву: а) другорядні; б) поширені; в) непоширені; г) розповідні.
Номер слайду 15
3. Обставина – це другорядний член речення, який відповідає на запитання: а) який? чий? б) кого? чого? кому? чому? кого? що? ким? чим? в)де? куди? звідки? як? навіщо?
Номер слайду 16
4. Укажіть речення, яке має другорядні члени речення: а) Хлопчик побіг. б) Зацвіли абрикоси і персики. в) Повільно походжають гордовиті лелеки.
Номер слайду 17
5. Другорядний член речення, який означає предмет і відповідає на питання всіх відмінків, крім називного та кличного це: а) обставина; б) додаток; в) означення.
Номер слайду 18
6. Означення – другорядний член речення, який вказує на ознаку предмета і відповідає на питання: а) який? котрий? чий? б) де? коли? як? в) ким? чим? (на)кому? (на) чому?
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА Сонечко прокинулось, потягнулось, В різні боки повернулось. Потім весело всміхнулось, Діти стали танцювати, Миле сонечко вітати. Сядьмо, друзі, у ракети! Полетімо на планети! А планета та – Сатурн.
Номер слайду 21
Вибірковий диктант Запишіть речення. І в. підкресліть додатки, ІІ в. – означення, ІІІ в. – обставини. САТУРН
Номер слайду 22
УРАН Робота біля дошки Лінгвістична гра «Складіть схему» Перші спогади починаються із зірок. 2. Вітер пісню співа стоголосо. 3. На далекі зорі хлопець задивився.
Номер слайду 23
Самостійна робота Виконайте синтаксичння аналіз речення. І в. І блідний місяць над Дніпром поволі сплив. ІІ в. Мерехтить роса навколо на земній траві. ЗЕМЛЯ
Номер слайду 24
Мовна хвилинка Ля-ля-ля-улюблена Земля. Тя-тя-тя- є тільки тут життя. Іть–іть-іть – планету бережіть. Ем-ем-ем- планету збережем!
Номер слайду 25
ВІДГАДАЙ ЗАГАДКУ Що сходить без насіння? Розсипалось вночі зерно, А вранці зникло десь воно.
Номер слайду 26
Вправа «Чарівний глобус» - Що для вас цікавого було на уроці? - Що запам’ятали? - Чого навчилися?