Вибіркове письмо з коментуванням Прочитайте текст. Випишіть виділені слова, поясніть їх правопис. Чумаки були неабиякими романтиками. Від’їжджаючи по сіль, вони брали із собою жмутик духмяної трави, жменьку рідної землі. Ці обереги були для них святі: нагадували про покинуті медвяні ниви, укриті ряскою ставки, м’ятні купелі. Вони навіювали спогади про зоряні родинні вечори, коли вся сім’я слухала солов’їні переливи. (Із журналу).
Вправа з ключем. Записати спочатку слова з апострофом, а потім без нього. Зв...зок, тьм...яні, реп...яхи, Солов...йов, арф...яр, пор...ядок, бур...яни, п...єдестал, духм...яна. Ключ. У кожному слові підкресліть останню букву, прочитаєте назву села, де провів своє дитинство Т. Шевченко.
Лінгвістична гра «Я - редактор» Зійди у травні на Тарасову гору, і тебе зачарують співом соловї. Бо вони тут особливі. Це єдине місце в Україні, де живе дванадцять видів соловїв. Пташки с’юди ніби злетілися в гості до Тараса Шевченка, наспівати йому, звеселити його. Як тільки спаде надвечіря, вони тут змагаються своїм хистом. З кожного гаю лине своя полум’яна пісня. І звучить над Тарасовою горою багатоголосий соловїний хор. І слухає цю солов’їну хвалу Кобзареві Дніпро, що вється в підгірї. Слухає українське широке поле і вся Україна. (О. Гончар).
Домашнє завдання (на вибір)4-6 балів -– вивчити правила, вправа 414, с. 196 підручника 7-9 балів - знайти і записати 5 прислів'їв зі словами з апострофом, пояснити правопис слів з вивченими орфограмами10-12 балів - написати твір-мініатюру на тему «Тарас Григорович Шевченко у моєму житті», використовуючи слова з апострофом