дати учням поняття спрощення в групах приголосних і досягти усвідомлення ними цього явища;формувати вміння вимовляти слова зі спрощенням, розпізнавати орфограму і пояснювати написання, спираючись на правило;розвивати мовлення, пам’ять, аналітичне мислення;виховувати інтерес до рідної мови. Мета уроку:
Поняття спрощенняІноді при творенні нового слова або його зміні виникає досить складний для вимови збіг кількох приголосних звуків. Тоді в цій групі один із звуків випадає, і вимова слова стає легшою, а мовлення – милозвучним. Таке явище називається спрощенням. Спрощення – явище переважно усного мовлення.
Безшелес…но, корис…но, шіс…надцять, заздріс…ний, безжаліс…ний, хвас…ливий, улес…ливий, віс…ник, виїз…ний, капос…ний, звіс…но, облас…ний, аванпос…ний, зліс…ний, балас…ний, перехрест…ний, якіс…ний, доблес…ний, форпос…ний, хворос…няк. Запишіть слова в дві колонки: в першу ті, в яких є спрощення приголосних, в другу – в яких його немає