Презентація до уроку української мови у 2 класі з теми "Частини мови"

Про матеріал
Закріпити знання учнів про частини мови в ігровій формі з використанням ІКТ.
Перегляд файлу

                                                                                         Тема: Частини мови.

                                                                                          Мета: Повторити вивчений матеріал

                                                                                           про частини мови. Закріпити вміння

                                                                                           визначати належність слів до

                                                                                           відповідних частин мови. Розвивати

                                                                                           зв’язне мовлення, логічне мислення,

                                                                                           пам'ять, увагу. Виховувати цікавість до

                                                                                           рідної мови.

                                                               Зміст  уроку:

І   Мотивація навчальної діяльності.

  • Привітання
  • Декламування віршів:

Мов багато є на світі-

Всі вони, неначе квіти.

Кожна  квітка запашна,

Якщо сонце  п’є  сповна,

І народи процвітають,

Коли квіти ці плекають.

 

Українська  мова,

Мова  мами  й тата!

Мова  мами й тата,

діда і бабусі.

Знаю  її добре,

Ще  краще  навчуся!

 

ІІ  Повідомлення  теми й мети уроку

Мова – це  скарб, який дістався нам від наших батьків. Її треба добре знати, щоб бути грамотними людьми. Сьогодні на уроці ми підсумуємо наші знання  про частини мови, підсумуємо все, що ми про них знаємо.

      А присвятимо ми наш урок квітучому символу України – барвистому віночку. Дізнаємося, що означає кожна квіточка у ньому.

  Перша квітка – ромашка. Символ дівочої краси і вроди.

 

ІІІ Каліграфічна хвилинка

 Ромашка дає нам завдання

Урок продовжити без зупинки з каліграфічної хвилинки.

  • Яким звуком починається слово ВІНОЧОК?
  • Якою буквою позначається цей звук?

Вв    ва  ов  вм

 

ІV  Актуалізація опорних знань

  1. Наступна квітка – барвінок. Він є символом вічності життя і безсмертя.

Барвінок приготував вам відео-сюрприз. Увага на екран!

Перегляд відео  «Частини мови»

  • В яку країну  ми мандрували з Барвінком?
  • Як  називалися мешканці цієї країни?
  1. Ще  одна квітка у віночку -  волошка. Це символ розуму. І хоче  вона перевірити  як добре  ви знаєте  частини мови?

                        Бліц-турнір.

Якщо  моє твердження буде вірним, ставте +, а якщо  хибним - -.

  1. Ми  зараз  вивчаємо  тему  «Частини мови».
  2. Іменники  відповідають на питання який?,  яка?,  яке?, які?
  3. Слова, які називають ознаки предметів – це іменники.
  4. Іменники   називають назви істот і неістот.
  5. Слова, які відповідають на питання  що робити?, що роблять? – це дієслова.
  6. Всі іменники  пишуться з великої букви.
  7. Прикметник – це  частина мови, яка  називає  ознаки  предметів  і  відповідає  на питання  який?, яка?, яке?, які?
  8. В, над, під, за – це  прийменники

Перевіримо  відповіді.

Оцініть свою роботу.

 

V.   Закріплення  вивченого матеріалу

  1.  Наступна квітка – червоний мак, він символ любові і ніжності.

Мак приніс вам наступне завдання.

Серед слів кожного рядка знайдіть зайве слово і поясніть чому воно зайве?

 

Ручка, квітка, заєць, вулиця.

  • Назви звуками слово  вулиця.

            Метро, маленький, портфель, лялька.

  • Поділіть на склади для переносу  слово  лялька.

           Ведмідь, дятел,Сашко, читати.

  • Чому  слово  Сашко  написане з великої букви?

Запишіть слова в зошит і поставте до них запитання.

 

  1. Ще одна квітка, яку дівчата вплітали у віночок – це  калина. Це символ здоров’я  та краси. Вплітали у віночок не тільки квіти, ай плоди калини – кетяги червоних ягід.

Калина дає вам завдання – прочитати 1 стовпчик слів з дошки.

Матуся

Сонце

Діти

Ліс

  • Що називають ці слова?
  • До якої частини мови вони належать?

Прочитайте слова ІІ стовпчика.

  • Що вони називають?
  • До якої частини мови належать?

                      Тепле

                     Зелений

                   Найрідніша

                   Лагідне

                    Галасливі

Доберіть до кожного іменника з І стовпчика  відповідні прикметники з ІІ.

Поставте до них запитання.

Оцініть свою роботу.

 

  1. Шоста квітка у віночку – це цвіт яблуні  або вишні. Вони символізують материнську любов.  І  наступне завдання  вам підготували ці квіти. Увага на екран!
  • Прочитайте  текст. Чого в ньому не вистачає?
  • В цей текст треба вставити пропущені слова з довідки. Давайте їх прочитаємо.
  • Що називають ці слова?
  • До якої частини мови вони належать?

Щоб виконати це завдання  іі відновити текст  вам треба буде попрацювати в групах.

Перевіримо вашу  роботу.

  • Як ви думаєте, чи зірвала Марійка ту квітку? Чому?
  • Дуже скоро почнуть розцвітати першоцвіти їх теж  не можна зривати, можна тільки милуватися.

Оцініть свою роботу

VI.   Підсумок уроку

 І остання сьома квітка у віночку – деревій – символ  нескореності,  пам’яті  про своє  минуле. Деревій  привів до нас на урок  незвичайних гостей. Вони хочуть, щоб ви впізнали їх.

     1 гість:

           Всі на світі добре знають,

           Що предмет я називаю.

  • Хто чи що? – ви запитайте

І про мене  ви дізнайтесь.

Я істота й неістота:

Парта, зайчик, дошка, котик.

Хто я? знайте достеменно

Називаюсь я …..( іменник)

                2 гість :

Я веселий  і звабливий

Гарний, милий і красивий,

Несказанний, незрівнянний.

Відповім я залюбки

На питаннячко  який?

Маю ознаку предмета

Називаюсь я ……  (прикметник)

                    3 гість :

Дуже  я  люблю  всі дії

І  що хочеш я умію.

Вмію діяти чудово

Отже  звуся  я …. (дієслово)

У  вас на  партах  лежати картки зі  словами. Вам треба  прочитати слово, з’ясувати   до  якої  частини мови воно належить    «приєднатися»  до  свого гостя.  1.2,3 – групу утвори.

Рефлексія :

Ви молодці  діти. Добре  сьогодні   працювали  час підвести підсумок уроку.

Давайте сплетемо  віночки  з ваших  квіточок.  Прикріпіть свою квіточку до того віночка, який відповідає  вашим  відчуттям  на уроці.

Я  не вмів, а тепер умію.                   Мені захотілося  дізнатися більше.

                            Мені було нецікаво.

  Дякую за урок!

 

 

 

docx
Додано
14 березня 2019
Переглядів
3066
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку