Тема: Частини мови.
Мета: Повторити вивчений матеріал
про частини мови. Закріпити вміння
визначати належність слів до
відповідних частин мови. Розвивати
зв’язне мовлення, логічне мислення,
пам'ять, увагу. Виховувати цікавість до
рідної мови.
Зміст уроку:
І Мотивація навчальної діяльності.
Мов багато є на світі-
Всі вони, неначе квіти.
Кожна квітка запашна,
Якщо сонце п’є сповна,
І народи процвітають,
Коли квіти ці плекають.
Українська мова,
Мова мами й тата!
Мова мами й тата,
діда і бабусі.
Знаю її добре,
Ще краще навчуся!
ІІ Повідомлення теми й мети уроку
Мова – це скарб, який дістався нам від наших батьків. Її треба добре знати, щоб бути грамотними людьми. Сьогодні на уроці ми підсумуємо наші знання про частини мови, підсумуємо все, що ми про них знаємо.
А присвятимо ми наш урок квітучому символу України – барвистому віночку. Дізнаємося, що означає кожна квіточка у ньому.
Перша квітка – ромашка. Символ дівочої краси і вроди.
ІІІ Каліграфічна хвилинка
Ромашка дає нам завдання
Урок продовжити без зупинки з каліграфічної хвилинки.
Вв ва ов вм
ІV Актуалізація опорних знань
Барвінок приготував вам відео-сюрприз. Увага на екран!
Перегляд відео «Частини мови»
Бліц-турнір.
Якщо моє твердження буде вірним, ставте +, а якщо хибним - -.
Перевіримо відповіді.
Оцініть свою роботу.
V. Закріплення вивченого матеріалу
Мак приніс вам наступне завдання.
Серед слів кожного рядка знайдіть зайве слово і поясніть чому воно зайве?
Ручка, квітка, заєць, вулиця.
Метро, маленький, портфель, лялька.
Ведмідь, дятел,Сашко, читати.
Запишіть слова в зошит і поставте до них запитання.
Калина дає вам завдання – прочитати 1 стовпчик слів з дошки.
Матуся
Сонце
Діти
Ліс
Прочитайте слова ІІ стовпчика.
Тепле
Зелений
Найрідніша
Лагідне
Галасливі
Доберіть до кожного іменника з І стовпчика відповідні прикметники з ІІ.
Поставте до них запитання.
Оцініть свою роботу.
Щоб виконати це завдання іі відновити текст вам треба буде попрацювати в групах.
Перевіримо вашу роботу.
Оцініть свою роботу
VI. Підсумок уроку
І остання сьома квітка у віночку – деревій – символ нескореності, пам’яті про своє минуле. Деревій привів до нас на урок незвичайних гостей. Вони хочуть, щоб ви впізнали їх.
1 гість:
Всі на світі добре знають,
Що предмет я називаю.
І про мене ви дізнайтесь.
Я істота й неістота:
Парта, зайчик, дошка, котик.
Хто я? знайте достеменно
Називаюсь я …..( іменник)
2 гість :
Я веселий і звабливий
Гарний, милий і красивий,
Несказанний, незрівнянний.
Відповім я залюбки
На питаннячко який?
Маю ознаку предмета
Називаюсь я …… (прикметник)
3 гість :
Дуже я люблю всі дії
І що хочеш я умію.
Вмію діяти чудово
Отже звуся я …. (дієслово)
У вас на партах лежати картки зі словами. Вам треба прочитати слово, з’ясувати до якої частини мови воно належить «приєднатися» до свого гостя. 1.2,3 – групу утвори.
Рефлексія :
Ви молодці діти. Добре сьогодні працювали час підвести підсумок уроку.
Давайте сплетемо віночки з ваших квіточок. Прикріпіть свою квіточку до того віночка, який відповідає вашим відчуттям на уроці.
Я не вмів, а тепер умію. Мені захотілося дізнатися більше.
Мені було нецікаво.
Дякую за урок!