Презентація до уроку-узагальнення "Прийменник як частина мови".

Про матеріал
Матеріали, що містить презентація, дібрані для узагальнення знань учнів з теми "Прийменник".
Зміст слайдів
Номер слайду 1

АутотренінгЄ те, що я вмію робити краще за інших. Успіх – мій природний стан. Я процвітаю. Я – успішна людина. Мені вдається все, за що я беруся. Усе, що відбувається, – для мого блага. Уже зараз закладаються найщасливіші можливості для мене.

Номер слайду 2

Тема. Узагальнення і систематизація вивченого з теми «Прийменник».

Номер слайду 3

«Мікрофон»Передаючи уявний мікрофон, визначте мету та завдання уроку.

Номер слайду 4

Конкурс 1. «Розминка»(1 хвилина)Утворити від поданих слів якомога більше прийменників. Команда 1 Команда 2 Оповідання Роздратований1 слово=1 бал

Номер слайду 5

Конкурс 2. «Далі, далі…»Протягом 1 хвилини дати правильні відповіді на запитання. Якщо відповіді немає, промовляєте: «Далі». 1 правильна відповідь= 1 бал.

Номер слайду 6

Команда 1 У якому розділі мовознавства вивчається прийменник? (Морфологія.)

Номер слайду 7

Команда 12. Чи належить прийменник до самостійних частин мови?(Ні. Належить до службових.)

Номер слайду 8

Команда 13. Визначте, яким є прийменник до за будовою? (Простий.)

Номер слайду 9

Команда 14. Від якої частини мови утворився прийменник коло? (Від іменника.)

Номер слайду 10

Команда 15. Які прийменники пишуться через дефіс? (З, із.)

Номер слайду 11

Команда 16. Наведіть приклад простого прийменника.

Номер слайду 12

Команда 17. Як пишеться прийменник в/наслідок?(Разом.)

Номер слайду 13

Команда 18. Які є прийменники за походженням? (Похідні, непохідні.)

Номер слайду 14

Команда 19. Перекладіть українською мовою к вашим услугам (До ваших послуг.)

Номер слайду 15

Команда 21. Чи належить прийменник до службових частин мови?(Так.)

Номер слайду 16

Команда 22. Поясніть назву прийменник.(При іменнику.)

Номер слайду 17

Команда 23. Як пишеться прийменник по/під?(Разом.)

Номер слайду 18

Команда 24. Які є варіанти написання прийменників?(Разом, окремо, через дефіс.)

Номер слайду 19

Команда 25. Наведіть приклад складного прийменника.

Номер слайду 20

Команда 26. На які питання відповідають прийменники?(Прийменники не відповідають на жодне питання.)

Номер слайду 21

Команда 27. Від якої частини мови утворився прийменник близько?(Від прислівника.)

Номер слайду 22

Команда 28. Як пишеться прийменник під/час?(Окремо.)

Номер слайду 23

Команда 29. Перекладіть українською мовою по моей вине. (З моєї вини.)

Номер слайду 24

Конкурс 3. « Визбирувач»  (3 хвилини)З поданого тексту «визбирати» всі прийменники. Визначити кількість простих, складних, складених, похідних, непохідних прийменників.1 правильна відповідь=1 бал.

Номер слайду 25

Команда 1 Команда 24 Прості 31 Складні 01 Складені 02 Похідні 14 Непохідні 2

Номер слайду 26

Конкурс 4 . «Біг з бар’єрами» (3 хвилини).

Номер слайду 27

Перевірте себе. Команда 1. Синтаксичний бар’єр. Заклик до боротьби, попередити про небезпеку, турбуватися про дітей, іти до школи, працювати в лісі. Орфографічний бар’єр. Наприкінці, замість, навпроти, із-за, до вподоби, на ніщо. Редакторський бар’єр. Завтра в нас контрольна робота з української мови. Учень був відсутній через хворобу.

Номер слайду 28

Перевірте себе. Команда 2. Синтаксичний бар’єр. Екскурсія по Києву, ходити по гриби, поїхав у ліс, враження від поїздки, зробити за умови. Орфографічний бар’єр. Внаслідок, попід, з-за, у зв’язку, поміж, в силу. Редакторський бар’єр. Змагання з футболу відбудуться завтра. Цю вправу треба виконати за зразком.

Номер слайду 29

Конкурс 5. «Поетична хвилинка» Дібрати з дужок необхідний синонім.(Кожне правильно дібране слово-0,5 б.)Команда 1. Вигріваються на сонці осокори у (тузі, смутку, журбі), а дуби, мов полководці, вийшли з вітром на (дуель, двобій, поєдинок). Команда 2. А вітер завихриться в вітах, дерева гойдне – і в ту ж (секунду, хвилю, мить) із жалем за втраченим літом обірване листя (лине, летить, кружляє).

Номер слайду 30

«Поетична хвилинка»ВідповідіКоманда 1 Команда 2 Журбі, двобій. Мить, летить.

Номер слайду 31

Оцініть себе{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Критерії оцінювання. Само-оцінка. Оцінки членів групи. Бали, виставлені вчителем. Співпрацюючи з іншими, додержував(ла) правил спілкування       Працював(ла) над завданнями уроку       Вносив(ла) доречні ідеї       Залучав(ла) до співпраці інших       Картка оцінювання роботи учня у групіДата. Прізвище, ім’я. Клас

Номер слайду 32

Номер слайду 33

Домашнє завдання. На вибір. 1. Скласти казку про прийменник.2. Скласти кросворд або вправу, яка перевіряла б правопис прийменників.3. Виконати вправи 464, 465 (за підручником с. 243).

pptx
Додано
14 травня 2019
Переглядів
2065
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку