Презентація до уроку узагальнення вивченого «Уживання однорідних членів речення, звертань, вставних слів»

Про матеріал

Електронна презентація містить усі етапи та вправи до уроку, в ході якого використовуються міжпредметні зв"язки з українською літературою та образотворчим мистецтвом, ведеться робота над розвитком творчих здібностей школярів.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Зима в снігах. Синички за вікномвишукують поживу, не ледачі. Збираймо на уроці й ми зерноумінь і знань. Бажаю вам удачі!

Номер слайду 2

Уживання однорідних членів речення, звертань, вставних слів. Тренувальні вправи. Завдання уроку: Навчитися шукати в реченнях звертання, вставні слова, однорідні члени. Удосконалити вміння використовувати вставні слова, звертання та однорідні члени речення, ставити потрібні розділові знаки при них. Удосконалити вміння визначати члени речення. Отримати естетичну насолоду, відвідавши віртуальну картинну галерею.

Номер слайду 3

Ми працю любимо, що в творчість перейшла,І музику палку, що ніжно серце тисне. У щастя людського два рівних є крила: Троянди й виноград, красиве і корисне. М. Рильський. Як ви розумієте ці рядки? Чи може красиве бути корисним? Наведіть приклади. Запишіть девіз. Знайдіть і підкресліть однорідні члени речення. Встановіть тип зв‘язку між ними. Поясніть розділові знаки у другому реченні. Епіграф уроку:

Номер слайду 4

Сергійку, слідкуй, будь ласка, уважно за роботою кожного і назви звертання і вставне слово у цьому реченні.

Номер слайду 5

Сьогодні наш активний словниковий запас ми поповнимо такими словами: Геній – людина, якій притаманна найвища творча обдарованість. Геніальний – найдосконаліший, створений генієм. Мисткиня – жіночий рід до слова «митець», та, хто працює в якому-небудь виді мистецтва. Шедевр – 1) У середні віки в Західній Європі зразки виробів, які мали подавати ремісники, щоб здобути звання майстра. 2) Визначний твір літератури, мистецтва тощо.

Номер слайду 6

Розминка. Асоціативний диктант. ЗАВДАННЯ: Записати прикметники під диктовку, додавши до них означувані слова, і замінити утворене словосполучення одним словом за асоціацією. Наприклад: картинна галерея – Лувр.

Номер слайду 7

Розминка. Асоціативний диктант. Звіртесь з правильними відповідями і виправте помилки:картинна галерея – Лувр. Безцінний. Незрівнянна картина - шедевр,Безжальний , Натхненний художник – геній. Грандіозне свято – шоу.

Номер слайду 8

Правка тексту З давна в народі шанують: подорожник і любисток, ромашку і чибрець, чиремху, і звіро-бій, цвіт липи, і «сон-траву», як заварюють ягоди, так і цвіт калини, і вилічують ними любі простуди.

Номер слайду 9

Зверніть увагу на помилки З давна в народі шанують: подорожник і любисток, ромашку і чибрець, чиремху, і звіро-бій, цвіт липи, і «сон-траву», як заварюють ягоди, так і цвіт калини, і вилічують ними любі простуди. Правильний варіант Здавна в народі шанують подорожник і любисток, ромашку і чебрець, черемху і звіробій, цвіт липи і сон-траву, заварюють як ягоди, так і цвіт калини і виліковують ними будь-які застуди. Завдання: усно дібрати синоніми до слів здавна, будь-які.

Номер слайду 10

Відома українська художниця Катерина Василівна Білокур1. Скажіть, якстосуються до цієї художниці такі слова: самоучка, Богданівка, цар-колос.(знайдіть помилку!) 2. Поміркуйте, чому нашу подорож картинною галереєю геніальної художниці буде супроводжувати «Вальс квітів» із балету «Лускунчик» Петра Ілліча Чайковського? 3. Насолоджуючись спілкуванням із прекрасним, зверніть увагу, які квіти, найчастіше зображує художниця. Картинна галерея

Номер слайду 11

1. Ввести в текст вставні слова: Відома українська художниця Катерина Білокур … є самобутньою і геніальною. Про це свідчить … оцінка, яку дав її творчості Пабло Пікассо … слава, що не згасає у світі через багато років після смерті мисткині. 2. Знайти в реченнях однорідні члени речення і неоднорідні означення.3. Підкреслити члени першого речення.

Номер слайду 12

4. Доповнити речення іменниками з означеннями, поставивши потрібні розділові знаки: Катерина любила малювати квіти а саме …На мою думку…

Номер слайду 13

Із наведеного ряду епітетів доберіть ті, які, на вашу думку, характеризують мелодію «Вальсу квітів»: стрімка, летюча, запальна, замислена, спокійна, урочиста, неймовірна, легка, мінорна, мажорна, весела, сумна. Зверніться до Петра Ілліча Чайковського зі словами вдячності за його творіння, використавши дібрані означення. Поясніть розділові знаки в утвореному реченні та підкресліть члени речення. Безсмертні мелодії

Номер слайду 14

Доберіть назву до світлини. Вдома напишіть міні-твір за її мотивами. (Кращі твори будуть розміщені в літстудійській стінгазеті). Пориньмо в літо: Там так красиво. Тебе чарує проміння злива,Зелена тиша кругом розлита. Тож усміхніться – Й пориньмо в літо.

Номер слайду 15

Дай відповідь на одне з питань: Що тобі найбільше запам’яталося з уроку?Якими членами речення є звертання і вставні слова?Які типи зв’язку існують між однорідними членами речення?Чи відповідав, на твою думку, змістові уроку епіграф до нього? Чому?З творчістю якого художника ви б хотіли познайомитися у картинній галереї наступного разу?Як називається звертання до відсутніх осіб, тварин або неживих предметів? Узагальнимо роботу на уроціОЦІНЮВАННЯ ?

pptx
Додано
11 липня 2018
Переглядів
1872
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку