Презентація " Я син народа, що вгору йде"

Про матеріал

Презентація до уроку стане цікавим помічником вчителю і дітям.Тут цікаві завдання ,тести на закріплення вивченого.Матеріал урізноманітнено поглибленим вивченням творчості І.Франка на місцевому матеріалі

Зміст слайдів
Номер слайду 1

ПРИСЛІВНИК: ЗАГАЛЬНЕ ЗНАЧЕННЯ, МОРФОЛОГІЧНІ ОЗНАКИ, СИНТАКСИЧНА РОЛЬ «Прийде пора, іскра розгориться новим вогнем…» (Захар Беркут)

Номер слайду 2

«Я син народа,що вгору йде» І.Франко.

Номер слайду 3

Пошуково-вибіркова робота Серед спільнокореневих слів виписати такі, що відповідають на запитання як? коли? якою мірою? Назвати, до яких частин мови належить решта слів. Близький, зблизька, приблизити, близько; літній, улітку, літо; зеленіти, зелень, зелено, зелений; учорашній, учора; три, утричі, потроїти, трійка; щасливий, щастя, щасливо. Дослідити, чи змінюються виписані слова за числами й відмінками. Свої міркування зіставити з теоретичним матеріалом підручника.

Номер слайду 4

Творче спостереження з елементами аналізу Прочитати. Схарактеризувати речення за будовою (назвати спочатку прості, а потім — складні речення). Дивний сон снився Захарові Беркуту. Здавалось йому, немов нині їхнє дорічне свято « Сторожа», і вся громада зібрана довкола каменя. Він перший наближається до каменя і починає гаряче молитися. Слова не перестають плисти, темно робиться кругом,громи довкола починають бити… « Що се могло бути? – питав сам себе Захар, роздумуючи над своїм сном. – Щастя чи нещастя? Радість чи горе?» Цей сон лишив якесь важке почуття по собі. Швидко справдилось це почуття! Саме пополудні настигли страшні, несподівані вісті до Тухлі… От і сповнився мій сон! – прошептав він. – В обороні свого села поляг мій Максим. Так воно і треба. Раз умирати каждому, але славно вмирати – се не каждому лучається!.. Виписати словосполучення, у яких виділені слова виступали б у ролі залежних. До виділених слів поставити запитання. Пригадати й записати кілька речень до опису зовнішності Захара Беркута ( із повісті «Захар Беркут»

Номер слайду 5

Дослідження-характеристика Записати мудрі повчальні вислови із повісті. Знайти прислівники і з’ясувати, яким членом речення вони виступають. 1).Не відбивати, а розбити їх вщент – се повинна бути наша мета! 2)Любо було глядіти на ті горді відважні лиця, розігріті мужністю й відвагою, що ї прийдеться заступати своїми грудьми все найдорожче, що в них є. 3) Життя – дорога річ , і за ніякі скарби ніде його не купиш. 4) Краще вмерти, ніж зрадою заробити вільність! 5)Не хвали, боярине,завчасно дня перед вечером! 6)Він звик добре передумати, заки що говорить. 7) Вмирати зрадником хоч би тілько в очах зрадника – се страшно, се мука, се гірше самої смерті! Навести 2–3 приклади речень із сучасного життя,боротьбу українського народу на сході нашої країни, використовуючи прислівники.

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Дослідження-зіставлення Зіставити речення. Проаналізувати в них синтаксичну роль прислівників. 1) Справи в мене пішли добре. — Мені було добре. 2) Ми весело захитали головами. — Нам весело. 3) Тихо задував низовий вітер. — Надворі тихо. Із словами гарно, пізно, важко, сумно скласти по два речення так, щоб в одних вони виступали в ролі обставини, в інших — у ролі присудка.

Номер слайду 8

Лінгвістична гра «Прислівник за вами» Відновити словосполучення, дібравши потрібні за змістом прислівники з довідки, які виконували б роль залежного слова. Поставити до них запитання. Викладати…, сміючись…, шлях…, молодий…, близько, виглядати…, зроблений…, читання…, прочитавши… Довідка: весело, нехотя, цікаво, вічно, назад, молодо, лежачи, зовсім, гуртом.

Номер слайду 9

Вибіркова робота з елементами аналізу Розподілити прислівники відповідно до значення: до першої колонки записати прислівники, що виражають ознаку дії; до другої — ознаку стану; до третьої — ознаку іншої ознаки. Розмовляти тихо, жити поблизу, дуже високий, лагідно дивитися, приїхати здалеку, чекати роками, сказати спересердя, трохи гіркий, ледве теплий, писати грамотно, виглядати молодо, вірити по-своєму, дуже грамотний, дивитися стоячи, прибирати заново. Прислівники означають ознаку дії ознаку стану Ознаку іншої ознаки

Номер слайду 10

Асоціативний диктант Завдання: записати словосполучення, додаючи прислівники,що асоціюються з героями твору. Палка натура, хоробрість , доброта, сміливість, гордість, чарівність, сила, скромність, тендітність, дитям гір, мужність, винахідливість, вірність, спритність. Мирос лава Максим

Номер слайду 11

Подумати і дати відповіді на запитання: 1. Яка частина мови називається прислівником? 2. З якими частинами мови можуть пов’язуватися прислівники? Навести приклади. 3. Яка морфологічна ознака прислівника є основною? 4. Яку синтаксичну роль можуть виконувати прислівники в реченні? 5.Що цікавого ви взяли для себе з уроку? Обмін думками з іншими учнями. Оцінка та самооцінка діяльності.  

Номер слайду 12

Домашнє завдання Виконання завдань клоуз – тестів. Продовжіть фразу, використовуючи прислівники 1. Тема ІІІ розділу повісті «Захар Беркут» - …. 2. У ІІІ та ІV розділах порушені проблеми … 3. Найстаршим на копних зборах був … 4. Улюбленим заняттям для Захара Беркута є … 5. Захар Беркут із сином Максимом збирають зілля у горах для ліків коли …. 6. Метою життя З.Беркут для себе вважав … 7. Тухольці сплачували князю податки … 8. Орда хана складалася з війська у … 9. Основною метою військового походу монголів було … 10. Тугар Вовк називав татар своїми …. 11. Пета подарував Мирославі … 12. Бурунда був одягнений у шкіру …

ppt
Додано
11 липня 2018
Переглядів
1047
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку