Презентація до уроку в 11 класі за твором Х. Кортасара "Менади"

Про матеріал
Презентація вміщує 17 слайдів, які доповнюють та допомагають глибше розкрити тему уроку за твором Х. Кортасара та зрозуміти сам твір, зосередити увагу на ключових моментах
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ФАНТАСМАГОРИЧНА КАРТИНА БЕЗУМСТВА НАТОВПУ Роман перемагає за сумою балів, новела ж має виграти нокаутом. Хуліо Кортасар Презентацію підготувала вчителька зарубіжної літератури Славутицького ліцею Рак Ганна Олексіївна

Номер слайду 2

♪ ознайомити учнів з провідними ознаками постмодернізму в творчості Х. Кортасара, утілення їх в оповіданні «Менади»; зі ♪ з’ясувати етичні, соціальні, психологічні проблеми у творі; ♪ визначити специфіку реалістичних і фантастичних елементів, індивідуальний стиль митця; ♪ спонукати учнів до формування навичок аналізу та інтерпретації художнього тексту; ♪ розвивати вміння виокремлювати ключові події у творі; ♪ формувати сучасного читача, який усвідомлює цінність прочитаного, робить моральний вибір, висновки щодо впливу сучасних творів на читача

Номер слайду 3

розвивати критичне мислення, навички самостійної роботи з різними джерелами; через українські переклади збагачувати власне мовлення; застосовувати різні типи компаративного аналізу; обговорювати поставлені питання в групах, парах; шанобливе ставлення до культурних надбань інших народів.

Номер слайду 4

“МАГІЧНИЙ РЕАЛІЗМ” “НОВИЙ РОМАН” ПОСТМОДЕРНІЗМ СЮРРЕАЛІЗМ ЕКЗИСТЕНЦІАЛІЗМ ІНТЕРТЕКСТУАЛЬНІСТЬ

Номер слайду 5

Буенос-Айрес магічний реалізм постмодернізм 1 2 3 4 5 6 9 8 7

Номер слайду 6

Я радий, що написав такий роман як «Гра в класики» і оповідання, їх близько восьми десятків. Х. Кортасар

Номер слайду 7

«МЕНАДИ» ВАК- ХАН- КИ БІС- НУ- ВАТІ БЕЗУ-МНІ ПРИХИ- ЛЬНИЦІ ДІОНІ СА МІФІЧ-НІ ІСТО-ТИ НЕСА- МОВИ-ТІ ВБИ- ЛИ ОР ФЕЯ ША- ЛЕ Н І ПРОВІНЦІЙНЕ АРГЕНТИНСЬКЕ МІСТЕЧКО СЕРЕДИНИ ХХ СТОЛІТТЯ ТЕАТР «КОРОНА» - СВОЄРІДНИЙ МІКРОСВІТ Увійшла до збірки «Кінець гри» Напи- сана в 1956 р. ПРАТЕКСТ- заключна частина давньо- грецького міфу про Орфея ТЕМА: зобра- ження долі мистец- тва в «суспі- льстві спожи- вання» ЖАНР НОВЕЛА ОПОВІДАННЯ Український переклад: ЮРІЙ ПОКАЛЬ- ЧУК МІФ І РЕАЛЬНІСТЬ ОПОВІ-ДАЧ: індивідуально-особистісне начало СТИЛЬ * калейдоскопічність подій; * поєднання реалістичних і фантастичних елементів; * фантасмагоричність; * символіка; * метафоричність; * пародійність; * змішування стилів; * гра слів; алюзії; * цитування, колаж; * парадокс ОБРАЗИ-СИМВОЛИ: Орфей, Маестро, музиканти, сліпий глядач, жінка в червоному, театр «Корона», музичні твори, публіка Програма ♪ «Сон літньої ночі» Ф. Мендельсона ♪ «Дон Жуан» Р. Штраус ♪ «Море» К. Дебюссі ♪ «П’ята симфонія» Л. ван Бетховена ХУЛІО КОРТАСАР 1914 1984 або

Номер слайду 8

Відчуження особистості. Поведінка публіки в громадських місцях. Непередбачуваність психології натовпу.. Проблема дисгармонії людини й натовпу. Духовне збагачення публіки. Втрата індивідуальності. Зіткнення високого й ницого. Роль мистецтва в суспільстві провінційних споживачів. Небезпека “омасовлення” свідомості. Особливості колективної поведінки в надзвичайній ситуації. Етичні Психологічні Соціальні

Номер слайду 9

ЗАВДАННЯ Зі схеми «хмарка слів» виписати персонажів, які належать до оповідання «Менади», і створити психологічний портрет публіки (юрби), надавши лаконічну характеристику кожному із персонажів, виділивши основне. Визначити причини наростання психозу: передати цей стан за допомогою слів із тексту, побудувавши лексичний ряд.

Номер слайду 10

ЗАВДАННЯ. Створити психологічний портрет оповідача. Як поводиться оповідач, опинившись у центрі масового безумства? «…Все ж таки сміливо кинувся у партер із спорожнілої сцени, туди, до музикантів…», «не бажаючи долучатися до цих зовсім обезумілих від захвату людей…». «Власна байдужість пробуджувала в мені дивне почуття вини, ніби моє поводження було в чомусь найганебнішим, особливо скандальне серед усього цього неподобства».

Номер слайду 11

Створив першорядний оркестр, який існує вже 5 років Здобув популярність у місцевої публіки «Старий лис», «рухи розпорядника аукціону» «Подібний до піратського ватажка» «Матадор, що спритно вгороджує шпагу в карк бикові» Працює в місті за контрактом уже багато років Займається музикою 25 років Намагався змінити музичні смаки глядачів класичною музикою

Номер слайду 12

- міфічний герой, співак, музикант, чарівник; - наділений магічною силою мистецтва; - під впливом його музики відбувається процес духовного перетворення; - несе в собі творче начало: добро, красу, любов, вірність; - викликає зачудованість усього живого; - збуджує високе й гуманне; - силою свого таланту змушував «плакати камінь»; - приносив у світ гармонію; - перемагав смерть силою свого мистецтва; - гостро відчуває біль за весь всесвіт; - у душах людей будує храм високої надії; - за настановою Діоніса менади вбили Орфея, який прославляв Аполлона. реальний персонаж, диригент; - “сучасний Орфей”; виконує твори відомих композиторів; - пробуджує в людських душах темне, звірино-інстинктивне начало; - призводить до насильства, колективного фанатичного осліплення; - руйнує, знищує, приносить біль; - театр перетворюється на арену кривавої бійні, пастку; - призводить до смерті; - шалена публіка набуває фатальної сили менад, некерованих почуттів; - публіка перетворюється під впливом мистецтва на розлючених менад, які нищать усе, навіть того, хто їх духовно просвітлює. - орфеї; - майстерна гра; - несуть високе мистецтво; - впливають своєю грою на слухачів; - переслідували благородну мету, виконуючи музичні твори; - гинуть від своїх шанувальників

Номер слайду 13

ЗАВДАННЯ Запропонуйте власну інтерпретацію закінчення новели “Менади”

Номер слайду 14

М. БУЛГАКОВ СЦЕНА МАСОВОГО ПСИХОЗУ В ВАР’ЄТЕ Складіть інструкцію (порадник) для пересічних мешканців щодо спрогнозованої ситуації (масового психозу під час пандемії) або опорну схему «Художня модель сучасного світу».

Номер слайду 15

Підготуватися до позакласного читання: прочитати роман Маркуса Зузака «Крадійка книжок». Скласти інформаційний плакат або інтелект-карту до прочитаного твору.

Номер слайду 16

1. Гузь, О. Фантасмагорична картина безумства натовпу в оповіданні Хуліо Кортасара «Менади» [Текст] / О. Гузь. // Зарубіжна література в школах України. – 2020. – № 2. – С. 34 – 40. 2. Давиденко, Г. Й. Історія зарубіжної літератури ХХ століття [Текст] : навчальний посібник / Г. Й. Давиденко, О. М. Чайка. – К. : Центр учбової літератури, 2007. – 504 с. 3. Зарубіжна література для 11 класу [Текст] : підручник для 11 класу закладів загальної середньої освіти : рівень стандарту / О.О. Ісаєва, Ж. В. Клименко, А.О. Мельник – К. : ОУВЦ Оріон, 2019. – 224 с. : іл. https://pidruchnyk.com.ua/458-svtova-lteratura-sayeva-klimenko-melnik-11-klas.html 4. Зарубіжна література для 11 класу [Текст] : підручник для 11 класу закладів загальної середньої освіти : профільний рівень / О. М. Ніколенко, В. Г. Тураниця, Д. О. Лебедь. – К. : Грамота, 2019. – 256 с. : іл. https://pidruchnyk.com.ua/1256-zarubizhna-literatura-11-klas-nikolenko.html 5. Ковбасенко, Ю. І. Зарубіжна література для 11 класу [Текст] : підручник для 11 класу закладів загальної середньої освіти : профільний рівень / Ю. І. Ковбасенко. – К. : Літера ЛТД, 2019. – 320 с. : іл. 6. Кортасар, Х. Менади [Електронний ресурс] / Х. Кортасар. – Режим доступу : https://library.kre.dp.ua › kortasar-khulio-menady – Назва з екрану. 7. Методичні матеріали до уроків зарубіжної літератури в 11 класі (з мультимедійними додатками) [Текст] : навчально-методичний посібник / за заг. редакцією Н. В. Химери. – Біла Церква : Олімп, - 2019. – 281 с.

Номер слайду 17

ppt
Додав(-ла)
Рак Ганна
Додано
14 липня 2022
Переглядів
917
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку