Презентація до уроку "Вимова наголошених і ненаголошених голосних, позначення їх на письмі"

Про матеріал

Презентація до уроку фонетики для учнів 5 класу "Вимова наголошених і ненаголошених голосних, позначення їх на письмі". У презентації вміщено інтерактивну гру "Ненаголошені голосні" (шаблон гри належить учителю початкових класів ЗОШ № 65 м. Маріуполя Збандуто Н. М.).

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Вимова наголошених і ненаголошених голосних, позначення їх на письмі

Номер слайду 2

Лінгвістична гра. Знайдіть помилки та відредагуйте написане Незнайком у зошиті. Запишіть виправлений варіант. На шерокому шляху, що вів у виличезний ліс, багатир зустрівся з чудовиськом, яке периміг одним ударом мича.2.   Проблемні питання.— Чому Незнайко припустився стількох помилок? Які правила він не вивчив?

Номер слайду 3

Орфоепія — це розділ мовознавчої науки, що вивчає сукупність правил про літературну вимову. Орфоепія буквально означає «правильна вимова». Голосні [а], [і], [у] в наголошених і ненаголошених складах вимовляємо чітко. Голосний [о] у вимові наближається до [у]. Голосний [е] в ненаголошеному складі наближається у вимові до [и]. Голосний [и] в ненаголошеному складі наближається у вимові до [е].

Номер слайду 4

СПОСОБИ ПЕРЕВІРКИ НАПИСАННЯ СЛІВ ІЗ НЕНАГОЛОШЕНИМИ ГОЛОСНИМИСпособи перевірки. Пишеться буква. Наголосом. Форми слова: весн. А — в. Есни. Спільнокореневі: шир. Окому —вшире. У сполученнях -ере-, -еле: берег, пелена. Якщо ненаголошений звук випадає: учень — учня. При чергуванні з і: летіти — літати. За словником. Лиман, гарячий, чемпіон, маревои. У сполученнях -ри-, -ли- бриніти, тривога, поливати

Номер слайду 5

ПРОЛ…ТІТИЧ…Р…ПОКТР…ВАЛИЙСІЧ…НЬБР…НІТИП…КТИЖ…ВЕП…ЛИНКАНЕНАГОЛОШЕНІ ГОЛОСНІ rrrrrrrr

Номер слайду 6

ГР…МІТИХЛОП…ЦЬКР…НИЦЯДАЛ…ЧІНЬД…Р…ГЕНТЗ…РНИНАОЖ…ЛЕДЬМ…НУЛИЙНЕНАГОЛОШЕНІ ГОЛОСНІ rrrrrrrr

Номер слайду 7

НЕНАГОЛОШЕНІ ГОЛОСНІ Запишіть слова, а також форми цих слів, у яких випадає [е]. Учень, вчитель, хлопець, молодець, палець, ранець, перець, виконавець, майстер, січень, березень, квітень, червень, липень, дурень, пень, день, стілець, горобець, гравець.

Номер слайду 8

Перепишіть речення, замість крапок вставляючи пропущені букви. У дужках укажіть спосіб перевірки. Мов нам..стинкою бл..скучою, м..гнула вологим оком білочка руда. (В. Грінчак) І л..тять вони полями в села і міста.  (В. Сосюра)  Т..чуть, як мед, осінні в..чори, ч..рвоним заглядають в хату. (А. Качан) С..віла дощем дал..чінь, вода вже бл..щала на шляху. (О. Гончар) Мов кр..ло л..бедине, тиха музика лине. (Д. Луценко)

Номер слайду 9

НЕНАГОЛОШЕНІ ГОЛОСНІ Запишіть слова, а також форми цих слів, у яких випадає [е]. Учень, вчитель, хлопець, молодець, палець, ранець, перець, виконавець, майстер, січень, березень, квітень, червень, липень, дурень, пень, день, стілець, горобець, гравець.

Номер слайду 10

Домашнє завдання 1) Вивчити теоретичний матеріал стор. 140,1412)   Виконати вправу 267

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Хлівна Тамара Романівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Бараннікова Галина Ориславівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Томищ Оксана Степанівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
22 листопада 2018
Переглядів
13170
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку