Мета: правильно складати та оформляти акти у відповідності до існуючих вимог.
Номер слайду 3
Розрізняють акти: Законодавчі (нормативні) Адміністративні Акти громадського стану Господарські Комерційні акти Вони мають форму законів, указів, постанов, рішень, статутів. Складаються в разі зміни керівництва, приймання та передачі справ, інвентаризації, проведення випробувань нових зразків продукції. Підтверджують факти народження, смерті, укладення шлюбу, його розірвання, усиновлення, зміни прізвища, імені, по батькові. Відображають явища, факти події, пов’язані з господарською діяльністю підприємства. Встановлюють факти ушкодження, псування або недостачі вантажу чи порушень правил транспортування.
Номер слайду 4
Акт - це службовий документ, що складається однією чи кількома особами в присутності свідків або на підставі обстеження й підтверджує встановлені факти або дії. В деяких випадках акти можуть складатися і однією уповноваженою особою (ревізором).
Номер слайду 5
ІСНУЮТЬ ВИДИ АКТІВ: акт ліквідації (установ, підприємств, організацій); акт прийняття-передачі (в зв’язку зі зміною посадових осіб, переданні справ, матеріальних цінностей); Додаток 1, 2 акт здачі-прийому (при виконанні замовником і виконавцем роботи договірних зобов'язань); акт ревізії, обстеження, перевірки, інвентаризації (в результаті перевірки діяльності, ревізії установи); Додаток 3, 4, 5 акт списання; Додаток 6, 7 акт нещасного випадку, аварії; акт проведення випробування нової техніки, прийняття в експлуатацію нових об’єктів.
Номер слайду 6
Реквізити акту Реквізити штампу бланку 6 найменування вищої організації, 7 найменування підприємства, 8 назва структурного підрозділу 10 Назва виду документу – А К Т 11 Дата (дата повинна відповідати дню актуючого факту (останній день роботи комісії)). 12 Індекс 14 Місце складання 19 Заголовок до тексту Підстава (оформляють за зразком реквізиту Відмітка про наявність додатків) 17 Гриф затвердження 21 Текст 29 Відмітка про виконання і направлення в справу 23 Підпис 7 17 10 19 11 14 9 21 22 Відмітка про наявність додатку 23
Номер слайду 7
Вимоги до оформлення тексту В заголовку до тексту акту вказується назва або короткий зміст актуючого факту, події. Наприклад: Текст акту складається з двох частин: вступної і констатуючої. Вступна частина включає: • Підстава: (наказ, вказівка, графік) • Складено комісією в складі: • Голова: (посада, ініціали, прізвище) • Члени комісії: (спочатку друкують: «Голова» й розшифрування підпису голови; нижче, через 2 інтервали, друкують: «Члени комісії» й розшифрування підписів у алфавітною порядку прізвищ у стовпчик через 1,5 інтервали ) В констатуючій частині викладається мета і задачі, зміст і завдання проведеної роботи, фіксуються встановлені факти.
Номер слайду 8
В тексті акту необхідно вказати кількість примірників акту і місце їх надходження. Число примірників акту визначається нормативними актами чи практичною необхідністю. Як правило, акт оформляється в трьох примірниках: • перший примірник направляється у вищестоящу організацію; • другий примірник - керівнику даної організації; • третій примірник підшивається в справу Акт підписують всі особи, які брали участь в його складанні. Після складання акту комісія вповноважена ознайомити з його змістом осіб, яких він стосується, під розписку.
Номер слайду 9
АКТ з кутовим розташуванням реквізитів АКТ з повздовжнім розташуванням реквізитів