Мета: Повторити й узагальнити знання з теми «Розчини». Визначити рівень засвоєння знань, умінь і навичок учнів основних понять теми, закріпити вміння складати йонні рівняння реакції, розв’язувати заді на масову частку речовини в розчині та ступінь дисоціації. Розвивати вміння знаходити логічні зв’язки між поняттями, використовувати набуті знання в різних ситуаціях. Підготуватись до тематичного оцінювання. Розвивати культуру хімічної мови. Виховувати вміння працювати в колективі, повагу один до одного.
Цілі уроку:дидактичні:закріпити вміння складати йонні рівняння реакції.розвивальні: розвивати навички складання рівнянь хімічних реакцій на прикладі реакцій у розчинах електролітів.виховні: формувати вміння працювати в групі, виховувати почуття відповідальності, сприяти формуванню у кожного учня розуміння своєї значимості.
1.«Вірю - не вірю»Учні по-черзі витягують твердження, зачитують його вголос і дають відповідь одним словом – «вірю» чи «не вірю». Якщо твердження невірне, учень повинен дати правильну відповідь, при необхідності пояснити. За кожну правильну відповідь команді зараховується 1 бал. Проведення гри
6. Вода – полярний розчинник. 7. Гашене вапно – добре розчиняється у воді. 8. Розчинність більшості твердих речовин спадає з підвищенням температури. 9. Розчинність газів спадає з підвищенням температури. 10. Розчини, які містять мало розчиненої речовини, називаються розведеними. 11. Розчин, в якому певна речовина за даної температури ще може розчинитися, називається насиченим.
12. З підвищенням тиск розчинність газів зростає. 13. Під час дисоціації кислот утворюються катіони лише одного типу – гідроген-йони. 14. Розчини, які проводять електричний струм, називаються неелектролітами. 15. Кислоти , основи і солі належать до неелектролітів. 16. Оксиди і прості речовини під час розчинення на йони не розпадаються.
Команди отримують ігрове поле, на якому написані пари йонів. Завдання: вказати, які пари йонів не можуть одночасно існувати в розчині й пояснити чому. Одна команда вказує номер комірки для іншої. Відповідає конкретний учень з команди. Вірна відповідь – 1 бал для команди. 2. Морський бій
4. Хто швидше. Команди отримують картки із рівняннями. Кількість рівнянь дорівнює кількості учнів у команді. Завдання: написати рівняння практично можливих реакцій у молекулярній, повній йонній і скороченій йонній формі. а) НNO3 + Ва(ОН)2 →…; б) КNO3 + Ba. Cl2 → … ;в) Са. СО3 + НNO3 →…; г) Na. OH + Fe2(SO4)3 →…д) Ва. SO4 + HNO3 →…; ж) Na. Cl + КNO3 →… .