Презентація до уроку з розвитку мовлення у 6 класі "Мій улюблений міфологічний герой.

Про матеріал
У презентації даються вказівки стосовно написання твору: як обрати героя, про якого хочеться написати; як визначити характер твору та дотриматися правил, за якими пишеться твір певного характеру; пропонується кілька епіграфів до твору; наданий простий план твору про Прометея та приклад твору про Орфея, позичений з Інтернету.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Мій улюблений міфологічний герой Розвиток мовлення (письмово) Твір

Номер слайду 2

Обираємо героя, про якого напишемо твір Перед тим, як почати писати, я задаю собі три питання: що хочу написати, як написати і для чого написати. М. Горький Що ми робимо - Ми пишемо твір. Твір – це наше висловлювання, у якому містяться наші думки, враження, почуття. Як ми його пишемо – визначаємо тему, висловлюємо свої ідеї, доводимо їх за допомогою аргументів (доказів). Для чого ми пишемо твір – для того, щоб довести, що обраний нами герой найкращий, щоб спонукати інших людей прочитати міф. На уроках із зарубіжної літератури ми дізналися про Прометея, Геракла, Орфея, Дедала та Ікара, Пігмаліона, Нарциса, Деметру і Персефону, Ману, Ра, Тефнут. Вдома ви подумали, хто з цих міфологічних героїв сподобався вам найбільше. Зазвичай людям подобається той герой, чия зовнішність вражає, поведінка здається правильною, а вчинки приносять користь. Давнім грекам найбільше подобалися Прометей і Геракл – вони допомагали людям, були сильними та справедливими. Єгиптяни шанували Ра і Тефнут. Від них залежала природа, врожай. Індійцям подобався Ману – якщо б він не врятувався, людство могло б щезнути…

Номер слайду 3

Вражає красою Нарцис, винахідливістю та інженерним талантом Дедал, захватом від польоту Ікар, майстерністю співу Орфей, умінням чудово виготовляти скульптури Пігмаліон. Ману живе у гармонії з природою. Вибір великий… Ще раз подивиться на міфологічних героїв та почнемо роботу.

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Визначаємо характер твору Проаналізуйте наведені теми. Яка з них буде вимагати твору розповідного характеру, яка – твору-опису, яка – роздуму: 12 подвигів Геракла. Яким я уявляю собі Геракла? Чому Геракл – улюблений герой Еллади? Якщо ви беретеся за твір розповідного характеру, не забувайте, що досить описати один з подвигів Геракла, інші треба лише перелічити, та висловити своє ставлення до вчинків героя. Твір-опис повинний спиратися на цитати та ваше уявлення про героя, але він не буде містити аналізу вчинків і ви не зможете докладно пояснити, чому герой вам сподобався. Приваблива зовнішність ніщо у порівнянні з вчинками. Твір-роздум вимагає аналізу світогляду сучасників героя. Згадайте, що цінували люди того часу, про який йдеться у міфі. Подумайте, які цінності залишаються актуальними у всі часи, що цінуємо ми зараз.

Номер слайду 9

Обираємо епіграф твору Серед наведених висловлювань видатних людей та прислів’їв доберіть те, що підходить до характеристики вашого улюбленого міфологічного героя. Обґрунтуйте свій вибір. Чим більше людина дає людям і менше вимагає для себе, тим вона краща (Л.М.Толстой) В житті є тільки одне безсумнівне щастя – жити для інших (Л.М.Толстой) В житті завжди є місце подвигу (М.Горький) Ціна людини – її справи (М.Горький) Сила та розум – щастя (прислів’я) На сонці тепло, а біля матері добре (українська приказка) Подумайте, чи можна підібрати епіграфи до творів про Нарциса, Тефнут, Дедала?

Номер слайду 10

Визначаємо тему твору Спробуйте відповісти на питання в наведеній послідовності 1. Який герой міфів став улюбленим? 2. Які вчинки героя привабили тебе? 3. Як ці вчинки характеризують твого улюбленого героя? 4. Якою ти уявляєш зовнішність свого улюбленого героя? 5. Чому цей герой став улюбленим не тільки для тебе? Мій улюблений міфологічний герой - … Робота над структурою твору. За типом мовлення – це роздум. Відмітити, які з питань будуть відноситись до тези, які до доказів, а які до висновку. На основі питань складіть простий план твору. Наприклад: План 1. Прометей – мій улюблений герой міфів. 2. Викрадення вогню – головний подвиг Прометея. 3. Благородство і людяність – основні риси характеру Прометея. 4. Зовнішність героя. 5. Прометей – вічний образ у мистецтві.

Номер слайду 11

Цей зразок твору знайдений в Інтернеті. Сподіваюся, що ви напишете ще краще. Бажаю успіху! Пишемо твір Я прочитала багато міфів, і грецька міфологія полонила мене своїм оптимізмом, красою, благородством. Прометей, Ахілл, Геракакл, Деметра, Персефона, Дедал, Ікар та багато інших героїв надовго залишаються в пам'яті. Та найбільше мені сподобався Орфей. Він був дивовижним співаком. Орфей «співав так, що зачаровував навіть диких звірів, а дерева і скелі підступали ближче послухати той спів». Замовкали тоді галасливі птахи, вщухали буйні вітри, морські хвилі лагідно лягали на берег. І вся природа завмирала, слухаючи божественного співця. Музика і спів Орфея допомогли аргонавтам здолати труднощі їхнього походу за золотим руном. Орфей зазнав романтичного кохання до Евридики. Та не судилося їм щастя. Евридика померла від укусу змії. А Орфей тяжко переживав її смерть. Він самотньо сидів на березі моря, і його спів бринів, як плач. Не витримуючи розлуки з коханою, Орфей вирішив спуститися у царство мертвих і вивести звідти Евридику. Він звернувся з проханням до бога підземного царства Аїда. У його словах було скільки щирості, туги, палкого кохання, що Аїд змилосердився і відпустив Евридику. Щасливий, він повертався на землю. Та все ж не зміг уберегти кохану. Під час подорожі на землю, турбуючись про Евридику, Орфей озирнувся і через це навіки її втратив. До кінця своїх днів Орфей тужив за Евридикою, залишившись їй вірним. Мене привабив цей герой своїм великим талантом і надзвичайною вірністю у коханні. Як згадка про дивовижний талант Орфея на небі палає сузір'я Ліри. А про його вірну любов люди розповідають легенди ось уже багато століть.

Номер слайду 12

Домашнє завдання Дописати твір. Підготуватися до контрольної роботи з теми “Вступ. Міфи народів світу”.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Ткаченко Олена Юріївна
    Дякую, колега, за чудову роботу. Із задоволенням використаю на уроці з розвитку мовлення.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Halabadjah Inna
    Дякую! Автору - творчої наснаги!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додано
14 жовтня 2020
Переглядів
14165
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку