Презентація до уроку з теми "КРИЛАТИЙ ГІСТЬ -ЯНГОЛ У СВІТІ ФАЛЬШІ" - ЗА ОПОВІДАННЯМ Г. Г. МАРКЕСА "СТАРИГАН ІЗ КРИЛАМИ"

Про матеріал
Дану презентацію можно використовувати для учнів 11 класу. Змістовна та інформаційна презентація до теми уроку.Ілюстрації досить яскраві.Текст та ілюстрації доцільно та логічно пов"язані між собою.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Треба прагнути бути людиною, незважаючи на всю жорстокість навколишнього світу,і це можливо. О. Генрі

Номер слайду 2

Ґабріель Ґарсіа Маркес «Стариган із крилами»

Номер слайду 3

Наше з вами завдання :ознайомитись з творчістюлатиноамериканського письменника; розібратись творчому методі Г. Г. Маркеса;зрозуміти філософський зміст твору “ Старий з крилами ”; правильно визначити основну думку оповідання; розібратися у порушених проблемах; збагнути всі підказки, які дав нам сам автор.

Номер слайду 4

Як ви думаєте, що в них є спільного? Про що в них йдеться?Скажіть, що означає, на вашу думку, вислів «бути людиною»?Як ви вважаєте, чи всі люди мають такі моральні цінності? До речі, що таке мораль і, як ви її розумієте?

Номер слайду 5

1. «Магічний реалізм» у латиноамериканській літературі.

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Магічний реалізм. Художній метод живопису та літератури ХХст. Видима реальність. Міфологічна свідомість“Реально існуючий міф”

Номер слайду 8

2. Життєвий і творчий шлях Г. Г. Маркеса.

Номер слайду 9

Ґабріель Ґарсія Маркес

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Ґабріель Хосе де ла Конкордія Ґарсія Маркес –колумбійський письменник-прозаїк, журналіст, видавець і політичний діяч. Народився 6 березня 1927 року в місті Аракатака, провінція Магдалена, Колумбія. Жив у Мексиці та Європі, тепер переважно живе в Мехіко.

Номер слайду 12

У 1982 році Маркесу присуджено Нобелівську премію з літератури: «За романи і оповідання, в яких фантазія і реалізм, поєднані у світі уяви, що віддзеркалює життя і конфлікти цілого континенту».

Номер слайду 13

Тема розладу людських взаємин у світі, що перебуває в стані насильства . Прагнення відтворити «моделі» національного буття,національного мислення. Поєднання соціального і буттєвого аспектів. Міфологічна забарвленість картин повсякдення й побуту. Створення «фантастичної дійсності», в якій зруйновані межі між реальним та надреальним, об’єктивним та суб’єктивним. Висока концентрація ліричних і поетичних елементів у прозі. Тяжіння до умовного, гротескного,фантастичного. Змалювання дивного, незвичайного, абсурдного, надприродного, усіляких метаморфоз серед плину повсякденного життя. Художній світ Гарсіа Маркеса

Номер слайду 14

Кроссенс

Номер слайду 15

{35758 FB7-9 AC5-4552-8 A53-C91805 E547 FA}Опорно-логічна схема Сюжет: брудна сіра гама образ дощу. Колумбійське селище напівзатоплене подвір’я небо й море попелястого кольорузустріч господарів із «старезним сеньйором з великими крилами»галерея портретних замальовок мешканців селищафінал мотив злету знак того, що людству треба піднестися до духовних вершин

Номер слайду 16

Люди в селищі були збентежені появою янгола?Чому прилетів янгол?Як люди ставились до прибульця?У якій ролі виступає отець Гонзага? До якого висновку він дійшов?Чому люди не пішли подивитись виставу мандрівного цирку, а прийшли до янгола?

Номер слайду 17

Які дива творив янгол? У чому їх дивність?Як веде себе янгол при зустрічі з людьми?Яку роль в оповіданні відіграє епізод з дівчинкою – тарантулом? Зіставте її образ з образом старигана з крилам. Як живе янгол і люди після того, як цікавість до нього зникла?Чому Елісенда відчула внутрішнє полегшення, коли побачила, що янгол відлетів?

Номер слайду 18

Проблематика твору Зміщення шкали моральних цінностей у людей. Людство старіє від гріхів. Проблема самотності;Проблема цінностей життя;Проблема відповідальності та людяності;Проблема співіснування людини і “ чуда ”;Проблема вибору життєвих цінностей;Проблема моральної деградації суспільства.

Номер слайду 19

«Стариган із крилами: хто він такий?»стариган із крилами — страховисько — людина, що потерпіла під час аварії іноземного паропла­ва — янгол — диявол, що дурить необережних людей — неприродне створіння (інопланетянин) — безпорадний старий дід.

Номер слайду 20

Запитання групі АДе знайшли ангела господарі?Який він мав вигляд?Як поставилися спочатку до нього господарі? Чому не відпустили? Де жив ангел? Як вирішила Елісенда використати ситуацію з ангелом?Як виглядав курник після того як господарі закінчили різні перебудови?Як реагує Елісенда на присутність ангела? Як змінився ангел після останньої зими? Чи допомогли йому Пелайо та Елісенда? Чому Пелайо та Елісенда боялися смерті ангела? Що вони відчули після того, як ангел полетів?  Висновок : Проблема переваги матеріального над духовним

Номер слайду 21

Запитання групі БЯк сусіди сприйняли ангела?Чому Пелайо змушений був викликати військо? З якими питаннями приходили люди до ангела? Чи попросив хто-небудь ангела звернутися до Бога з проханням відпустити гріхи, чи заступитися за ближнього?Чи здатні люди відрізнити добро від зла?Крім ангела, який ще магічний персонаж з’являється в оповіданні?Чи заслуговує поступок дівчини - павука на прокляття?Висновок: душі людей злі, черстві, грішні. Вони хочуть, щоб ангел за недоїдки їжі виконував їхні забаганки. Проблема деградації суспільства

Номер слайду 22

Запитання групі ВЧому священик засумнівався, що це ангел?Чому отець Гонзага написав листа до Папи Римського?Що, на вашу думку, мав зробити священик?Висновок: Проблема владолюбства та бюрократії

Номер слайду 23

{08 FB837 D-C827-4 EFA-A057-4 D05807 E0 F7 C}Образи. Проблема. Крила. Духовне піднесення людини. Ангел. Совість, світлі ідеали, уособлення вищих моральних цінностей. Пелайо, його дружина. Перевага матеріального над духовним. Люди селища. Втрата моральних орієнтирів( доброти, чуйності, милосердя, віри,) святотатство Дівчина-павук. Проблема деградації суспільства. Отець Гонзага, єпископ, папа. Владолюбство, бюрократизм

Номер слайду 24

Образи. Значення образів1«Розумна сусідка»Утілення самовпевненої сірості, яка прагне бути в центрі всіх подій2 Пелайо. Обмеженість 3 Отець Гонзага. Немилосердний священик без віри4 Папа Римський. Облудність церкви5 Елісенда. Добра, але прагматична людина6 Дівчина-паук. Завуальоване шахрайство7 Хлопчик. Символ деградації суспільства, 8 Калюжа, у яку впав ангел. Уособлення життєвого бруду, життя без милосердя і доброти9 Клітка, курник, дім з гратами. Обмеженість жалюгідного існування, людська в’язни ця10 Старий ангел. Утілення людської совісті, істини, беззахисного добра11 Селище. Алегорія людського суспільства12 Хвороба дитини. Символ неблагополуччя людства, яке хворіє на зло13 Хвороба ангела. Символ знехтування віри14 Дощ. Символ необхідності духовного очищення Землі15 Відновлені крила. Символ духовного злету людини16 Політ ангела. Утвердження незгасності справжніх духовних цінностей, які не можна знищити. Символічне та алегоричне значення образів

Номер слайду 25

Нателі Рон-Рас. Руслана ЛокшинаІрина Кочурова Дмитро Зінчук. Павел Кучинський

Номер слайду 26

Людьми керують користь, жадоба до грошей, до наживи. Елісенді спало на думку з кожного відвідувача брати по п’ять сентаво – і ось на одержані гроші вже перебудовано дім, налагоджено побут, на вікнах з’явилися залізні грати, «щоб не залітали ангели». Старого ангела відвідувачі смикали за пір’я, припікали розжареною залізкою, кидали у нього каміння. «Здавалося, надприродне терпіння було найголовнішою чеснотою ангела». Церква брехлива; не розуміє мови ангела. Розчарування в людях у ангела таке глибоке, що чогось іншого, хорошого він і не чекає, йому вже не під силу боротися за людські душі.

Номер слайду 27

Янгол. Світ людейвідокремленість, приреченість на самотність

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Сльози на очах янгола. Відчайдушний біль за деградоване людство, розуміння своєї безпорадності у тлінному суспільстві, яке втратило духовні орієнтири. Страждання старигана. Бажання янгола через фізичний та моральний біль наблизити світ до очищення. Хворе серце. Болісне сприйняття дійсностіҐрати на вікнах будинку, щоб не залітали янголи. Підтвердження того, що людство жило у в'язниці матеріальних благ, воно байдуже до чужого горя; духовний злет вважало непотрібним. Дощсимвол необхідності духовного очищення земліСвіжий вітер, промені сонця. Віра в нові сили, які принесуть перебудову в суспільствіКрила. Міць, сила, духовний злет людини. Роль деталей і символів

Номер слайду 30

Продовжте фразу так, щоб вона відображувала розуміння вами суті оповідання: «Дуже стара людина з великими крилами» – це сумна історія про…Запропонуйте свою назву оповідання, в якій би відображалася головна ідея твору.

Номер слайду 31

{775 DCB02-9 BB8-47 FD-8907-85 C794 F793 BA}Фразеологізм. Пояснення1. Брати під своє крило. А. Втрачати впевненість у собі, журитися.2. Під крилом. Б. Знесилити когось або обмежити його діяльність.3. Виросли крила. В. Відчувати натхнення, силу, спроможність до дії.4. Чути крила за плечима. Г. Починати діяти на повну силу.5. Підрізати крила. Д. Брати когось під свою опіку.6. Опускати крила. Е. Під чиєюсь опікою, захистом.7. Розкривати крила.Є. Хтось відчув силу, енергію до великих звершень.

Номер слайду 32

А й правда, крилатим ґрунту не треба. Землі немає, то буде небо. Немає поля, то буде воля. Немає пари, то будуть хмари. В цьому, напевно, правда пташина... А як же людина? А що ж людина?Живе на землі. Сама не літає. А крила має. А крила має!Вони, ті крила, не з пуху - пір’я,А з правди, чесноти і довір’я. У кого - з вірності у коханні. У кого - з вічного поривання. У кого - з щирості до роботи. У кого - з щедрості на турботи. У кого - з пісні, або з надії,Або з поезії, або з мрії. Людина нібито не літає... А крила має. А крила має!Ліна Костенко «Крила»

Номер слайду 33

Складіть твір-мініатюру на тему «Якби до мене прилетів ангел…» або «Моя зустріч із персонажем твору Ґ. Ґарсіа Маркеса». Домашнє завдання

pptx
Додано
20 січня 2022
Переглядів
959
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку