Презентація до уроку з теми "Механізми регуляції. Регуляторні системи"

Про матеріал
Матеріал презентації упорядковано з метою формування у здобувачів освіти уяви про механізми регуляції процесів життєдіяльності та основні властивості регуляторних систем організму людини.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Поняття про механізми регуляції. Нервова регуляція. Нейрон. Вчитель біологіїОдеської загальноосвітньої школи №48 І-ІІІ ступенів. Кононенко Л. М.

Номер слайду 2

Не можна не дивуватися тому, в яких різних умовах довкілля може жити людина: при температурі повітря від +50 до -70 °С (120° різниці!), витримувати тривале голодування або брати участь у конкурсі ненажер, жити в горах чи нижче від рівня моря. За допомогою певних засобів захисту людина може перебувати в космосі, під водою. Все це було б неможливим, якби в організмі не існували механізми, що забезпечують сталість його внутрішнього середовища.

Номер слайду 3

? ? ?Що таке ГОМЕОСТАЗ?Які регуляторні системи працюють в організмі людини?Як нервова система здійснює регуляцію процесів підтримання гомеостазу?

Номер слайду 4

Сталість внутрішнього середовища організму на будь-якому рівні називається гомеостазом. 

Номер слайду 5

Регуляція функцій організму людини здійснюється регуляторними системами. Регуляторні системи – це сукупність органів, здатних здійснювати керівний вплив на діяльність фізіологічних систем, органів і клітин

Номер слайду 6

Типи регуляцій1. Нервова регуляція 2. Гуморальна регуляція 3.Імунна регуляція

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Особливості регуляторних систем1. Наявність центральних та периферичних відділів2. Здатність давати керівні сигнали3. Діяльність за принципом зворотного зв’язку4. Подвійний спосіб регуляції прискорення або сповільнення роботи

Номер слайду 9

Навіщо ж організму потрібна нервова система?

Номер слайду 10

Нервова система сприймає впливи зовнішнього та принципи нервової зміни внутрішнього середовища, аналізує цю інформацію і відповідно змінює діяльність окремих органів або систем органів. Ці зміни спрямовані на нормалізацію діяльності організму і не порушують його функціональну єдність.

Номер слайду 11

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Нервова регуляція. Здійснюється нервовою системою, яка має надзвичайно важливе значення для багатоклітинних організмів:•    Через нервову систему замикаються всі рефлекси•    Регулює роботу органів і систем органів•    Узгоджує між собою діяльність різних органів і систем органів•    Забезпечує зв’язок організму із зовнішнім середовищем і здійснює пристосування організму до змінених умов середовища. Здійснює свій вплив швидко, за частки секунди. Короткочасний вплив (доки діє подразник)Здійснює вплив на окремі органи або групи м’язів. Фізична природа. Нервовий імпульс —електричний сигнал

Номер слайду 12

Найменша структурна і функціональна одиниця НС – нейрон. Нейрон (від дав.-гр. νεῦρον — волокно, нерв) — електрично збудлива клітина, що обробляє та передає інформацію у вигляді електричного або хімічного сигналу.

Номер слайду 13

Номер слайду 14

За функціями та будовою нейрони поділяють на три основні типи: Аферентні (чутливі) — сприймають та передають збудження від рецепторів до інших нейронів. Еферентні (рухові і секреторні) — передають збудження до виконавчих органів. Рухливі нервові волокна, що йдуть до скелетних м'язів, називають мотонейронами. Проміжні (вставні) — зв'язують одні нейрони з іншими. За характером виникаючого ефекту їх поділяють на збудливі і гальмівні.

Номер слайду 15

Синапс - місце контакту нейронів Сина́пс (від грецького «synapsis» — з'єднання) — структура, яка дозволяє нейрону (нервовій клітині) проводити електричний або хімічний сигнал в іншу клітину (нервову, м'язову, тощо)

Номер слайду 16

Підсумовуємо:

Номер слайду 17

Усі життєві процеси мають одну мету – підтримання сталості умов життя у внутрішньому середовищі організму. К. Бернар

Номер слайду 18

Завдання§3 (прочитати, відповідати на питання на стор.17 за підручником: Біологія 8 клас, В.І. Соболь, Кам’янець-Подільський «Абетка», 2016)Повторити про вроджені та набуті механізми поведінки тварин (матеріал з біології 7 клас)

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 7
Оцінки та відгуки
  1. Денисенкова Тетяна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Фесенко Надежда
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Левкова Лариса Валентинівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Товстолес Лариса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Лапко Ольга Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Жмутіна Тетяна Іллівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Єременко Тетяна Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 4 відгука
pptx
Додано
30 серпня 2020
Переглядів
10910
Оцінка розробки
5.0 (7 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку