Важливим завданням вчителя є виявлення і розвиток здібностей і навчальних можливостей кожного учня. Цього можна досягти впровадженням різних форм навчання. Однією з таких форм є нетрадиційні уроки, які активізують діяльність учнів, зацікавлюють їх, розвивають здібності і нахили, самостійність у діях і мисленні, сприяють розвитку творчості, виявленню індивідуальних особливостей.
Мета: освітня: вдосконалити навички та вміння учнів розв’язувати прикладні задачі на відсотки; показати практичну необхідність відсоткових розрахунків; ознайомити із старовинним способом розв’язання задач на суміші; розвивальна: розвивати мислення, активність, уміння розв’язувати прикладні задачі у стандартних та змінених ситуаціях; виховна: виховувати культуру дискутування, вміння співпрацювати; створити ситуацію успіху для кожного учня.
Старовиннй спосіб розв’язання задачі Одне під одним пишуться вартості наявних олій, ліворуч від них і приблизно посередині - вартість олії, яка повинна вийти після змішування. Сполучивши написані числа рисочками, дістанемо таку картинку: 6 7 10 Меншу ціну віднімемо від ціни суміші і результат поставимо праворуч від більшої ціни. Потім від більшої ціни віднімемо ціну суміші, а те, що дістанемо праворуч від меншої ціни. Вийде така картинка: 6 3 7 10 1 З неї робимо висновок, що дешевої олії треба взяти в тричі більше, ніж дорогої, тобто для отримання одного відра олії ціною 7 грн треба взяти дорогої олії ј відра, а дешевої ѕ відра. Чи правильно розв’язана задача? Задача розв’язана правильно. Можна виконати перевірку:
Завдання для групи дизайнерів 1 . Робітник пофарбував 56 мІ приміщення кухні, що становить 70% усієї кухні. Скільки йому ще залишилося пофарбувати? 2. Площа кімнати 30 мІ. першого дня маляр пофарбував 20% кімнати, а другого – половину решти. Скільки ще залишилося маляру пофарбувати? 3. Дизайнеру потрібно придбати декілька метрів тканини. Відомо, що ціна на тканину спочатку підвищилася на 10%, а потім знизилась на 10%. Як змінилася ціна тканини після двох переоцінок? 4. Обсяг робіт на будівництві збільшився на 50%, а продуктивність праці – на 20%. Як змінилось число робітників?
Завдання для групи кухарів 1. Зі свіжих слив виходить 21% сушених. Скільки сушених слив можна отримати із 75 кг свіжих ? 2. Скільки сухої ромашки вийде із 50 кг свіжої, якщо при сушінні вона втрачає 84% своєї маси? 3. Просушили 55т зерна 16 – відсоткової вологості, після чого його стало 50т. Знайдіть відсоток вологості просушеного зерна. 4. Скільки треба змішати 10 – відсоткового і 15 – відсоткового розчинів кислоти, щоб одержати 13 – відсотковий її розчин масою 4 кг?
Завдання для групи бухгалтерів 1. Клієнт має 4000 грн і хоче знайти такий банк, який платить йому за один рік 400 грн відсоткових грошей. З якою відсотковою ставкою банк має обрати клієнт? 2. Бухгалтеру треба підготувати 30 сторінок звіту. Першого дня він підготував 40% усього звіту, а другого – 30%. Скільки сторінок йому ще залишилося підготувати? 3. В яку суму перетвориться 4000грн., покладені в банк під 14% річних (складні відсотки) через 2 роки? 4. Вкладник зняв зі свого рахунку у банку 20% усіх грошей, а наступного дня він зняв 10% решти. Після цього на його рахунку залишилося 360грн. Скільки грошей було на рахунку спочатку?