Конспект уроку з алгебри для 9 класу на тему "Найпростіші перетворення графіків функцій"

Про матеріал

Формування в учнів умінь і навичок виконувати нескладні перетворення графіків функцій; виховання в них графічної культури.

У математиці слід пам'ятати не формули, а процес мислення. В.П.Єрмаков.
Недостатньо лише зрозуміти задачу, треба мати бажання розв'язати її. Де є бажання, знайдеться і шлях. Д.Пойа.


Перегляд файлу

Урок алгебри в 9 класі з теми: «Найпростіші перетворення графіків функцій»

Мета: формувати в учнів уміння і навички виконувати нескладні перетворення графіків функцій;
виховувати в учнів графічну культуру.
Обладнання: Портрет Декарта, шаблони парабол, таблиці, кросворд, креслярське приладдя, картки, вислови про математику.
Тип уроку: урок застосування набутих знань.

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.
Вислови про математику:
1. Поняття функції таке ж основне й первісне, як і поняття множини. Ф.Хаусдорф.
2. У математиці слід пам’ятати не формули, а процес мислення. В.П.Єрмаков.
3. Недостатньо лише зрозуміти задачу, треба мати бажання розв’язати її. Де є бажання, знайдеться і шлях. Д.Пойа.
4. Знання збираються по краплі, як вода в долині. Прислів’я.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Перевірка наявності домашніх робіт;
  2. Розгадування кросворда;
  3. На якому з рисунків зображено графіки функцій?(Графіки функцій накреслені на дошці)
    а) у=kx; б)у=-kх; в)у= kx+b ; г)у=http://ua.convdocs.org/pars_docs/refs/70/69747/69747_html_5ab21ae6.gif; д)у=х2;

    е) у= http://ua.convdocs.org/pars_docs/refs/70/69747/69747_html_58a54ee5.gif є)у= - http://ua.convdocs.org/pars_docs/refs/70/69747/69747_html_58a54ee5.gif

    ІІІ. Повідомлення про життя і діяльність Декарта.
  • Учень читає реферат
  • Вірш про функцію декламують учні.

Як було за додекартових часів?
Аргумент один тинявся по осі -
Беззмістовно, нецікаво, в бідності,
Бо не мав нікого в відповідності.
Поруч ниділа така ж величина,
Як і він; та то була вона –
Та, що здатна дивні дива плодити;
Лиш би з Аргументом їх узгодити.
Їх Декарт уміло об’єднав,
Щоб не залишалась Функція одна;
Хоч вона й зробилася залежною
Та наповнилася здатністю належною,
І зросли можливості обох стократ,
І поставили їх вчені в перший ряд,
І прийшли до них повага й гідність
Ось що значить – добра відповідність!

ІV. Вивчення нового матеріалу.
Робота в малих групах ( клас поділено на чотири групи і кожна група виконує своє завдання).
 1 група – побудувати графіки функцій
у= х2 і у=- х2
2 група – побудувати графіки функцій
у=2http://ua.convdocs.org/pars_docs/refs/70/69747/69747_html_5ab21ae6.gif і у=1/2 http://ua.convdocs.org/pars_docs/refs/70/69747/69747_html_5ab21ae6.gif
3 група – побудувати графіки функцій
у= х2 +4 і у= х2 -6
4 група – побудувати графіки функцій
у=(х+3) 2 і у=(х-2) 2
Подивіться на своє домашнє завдання і дайте відповіді на запитання:
- Що ви помітили?
- Як розміщенні графіки функцій?
- Який можна зробити висновок?

 V. Розв’язування вправ.
1) № 311(1,4,6).
2)За даними графіками підібрати формули.
Учні працюють з картками, використовуючи набуті знання, підбирають до даних графіків формули.
VІ. Підсумок уроку. (Учень декламує вірша):
 

 

МАТЕМАТИКА
 


Ти визнана давно
Царицею  наук -
Потрібна всім
Ти завжди, скрізь і всюди.
Без математики
Ми нині як без рук.
З тобою з казки
Дійсність творять люди.
Освоївши тебе,
Рвемося у політ
Створили вже
Розумні ми машини
Штурмуємо космічний світ
І різних фактів
Ми з’ясовуєм  причини.
З тобою ми невпинно ростемо,
З тобою підкоряємо природу.
Твої досягнення ми віддаємо
На благо українського народу.
 



VІІ. Домашнє завдання.
№312(2,5), № 314 (2)
 

1

 

docx
Додано
23 березня 2018
Переглядів
2866
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку