Унаочнення у вигляді презентації, створеної засобом PowerPoint, до уроку з української мови для 5 класу на тему "Узагальнення та систематизація знань про пряму мову та діалог"
Узагальнення та систематизація знань про пряму мову та діалог
Номер слайду 2
Мета: закріпити уміння й навички розстановки розділових знаків у реченнях із прямою мовою, діалозі; навчити застосовувати набуті знання у нестандартних ситуаціях; розвивати пунктуаційні вміння ставити й обґрунтовувати розділові знаки при прямій мові й діалозі; розвивати творчі вміння трансформувати речення з прямою мовою у складні речення, складати діалоги відповідно до комунікативного завдання; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу сприяти осмисленню ролі дружби в житті людини, а також дотриманню норм етики спілкування в різних життєвих ситуаціях, прищеплювати любов до усної народної творчості.
Номер слайду 3
Урок - програма передач
Номер слайду 4
Передача «Бліц-інтерв’ю»
Номер слайду 5
1. Розмова двох осіб- це... 2. Розмова декількох осіб одночасно без вказівки на автора- це... 3. Слова кожного із співрозмовників у діалозі називаються…4. Перед реплікою ставиться... 5. Пряма мова завжди береться в … 6. Після слів автора перед прямою мовою ставиться…7. Кожна репліка починається з нового …
Номер слайду 6
8. Дослівно передане висловлювання однієї особи називається …9. Чим у реченні супроводжується пряма мова?10. Де в реченні буває пряма мова? 11. Які розділові знаки ставимо, коли пряма мова стоїть на початку речення? 12. Які розділові знаки ставимо, якщо пряма мова стоїть після слів автора? 13. Як пишуться слова автора перед прямою мовою? 14. Як пишуться слова автора після прямої мови?
Номер слайду 7
Передача «З джерел народної мудрості»
Номер слайду 8
Завдання 1 групи: трикрапку замініть народною мудрістю із довідки Якось малий Петрусь прийшов до дідуся на пасіку і почав кидати у вулик дрібні камінці. Бджоли вилетіли й покусали його. … сказав дідусь Петрусеві. Після цього хлопчик більше ніколи не дражнив бджіл. Довідка: Наука не йде до бука. Купив біду за свої гроші. Яке їхало, таке здибало.
Номер слайду 9
Завдання 2 групи:трикрапку замініть народною мудрістю із довідки Улітку посварились якось ноги, руки, рот і очі. Що з того вийшло? Як ноги не схотіли ходити, а очі дивитися, руки працювати, рот їсти - усе тіло почало слабнути й сохнути. Тоді всі зрозуміли, що нерозумно сваритися, і вони взялися разом до праці. Правду кажуть старі люди… Довідка: Готуй сани влітку. В товаристві лад - усяк тому рад. Робота - не вовк, в ліс не втече.
Код: 1=Пм, 2=са 1. Ну, бідний брат відробляв потроху, а далі тому багачеві шкода стало корови, він і каже вбогому братові: «Віддай мені корову назад!» 2. «Хто відгадає мою загадку, того й корова буде», - каже їм пан. 3. Багач іде додому та й думає собі: « Що ж є ситніш над панські кабани, прудкіш над панські хорти, а миліш над гроші?» 4. «Неси твоїй дочці цей льон, та нехай вона його вимочить, висушить, поб'є, попряде й витче сто локіт полотна», - сказав пан, подавши стеблинку льону. 5. «Не журіться, тату,— все буде гаразд,»- сказала дівчина. 6. Приходить отак до пана в двір, а пан як побачив, що вона так іде, та й каже своїм слугам: «Прицькуйте її собаками!»
1. Са : «Пм». 2. Са : «Пм!» 3. Са : «Пм?» 4. «Пм», - са. 5. «Пм!» - са. 6. «Пм?» - са.
Номер слайду 17
Передача «Відпочиньмо»
Номер слайду 18
Номер слайду 19
Передача «Трансформери»
Номер слайду 20
Перебудувати речення з прямою мовою в речення з непрямою мовою. Визначити вид речень. 1) Український письменник Григорій Сковорода навчав нащадків: «Будьте обачливими у виборі друзів». 2) Філософ Аристотель писав: «Дружба — найнеобхідніше для життя». 3) Педагог Василь Сухомлинський доводив: «Дружба не тільки додає втіхи й чарівності життю, але й зменшує страждання».
Номер слайду 21
Передача «Шкільна сміхопанорама»
Номер слайду 22
-Сергію, знайди, будь ласка, дієслово у реченні «Хлопчик відпочиває». -Тут намає дієслова. -Чому? - Дієслово відповідає на питання «Що робити?», а хлопчик нічого не робить.
Номер слайду 23
Передача «В гостях у казки»
Номер слайду 24
Я руда, низького росту, Хитра я і довгохвоста, На курей я вельми ласа В них таке смачненьке м'ясо. Вовку-брату я сестричка, А зовуть мене …. Хто це?
Номер слайду 25
Завдання:1)Побудувати і розіграти діалог Лисички з героями казок. 2)Послухати діалог і сказати, яка це казка, хто учасник діалогу, зі скількох реплік складається діалог?