Мозковий штурм 1. Які речення називають синтаксичними складними конструкціями? 2. Скільки частин може входити до структури складної синтаксичної конструкції? 3. Які розділові знаки переважають між частинами складносурядного й складнопідрядного речень ? 4. Які розділові знаки вживаються в безсполучниковому складному реченні?
Номер слайду 4
Творче спостереження 1. Сіре небо кошлатилося брудними отарами, блищала дорога, а над річкою і над калюжами підіймався серпанок. 2. Тхнуло мокрими парканами, які простягалися з одного боку їхнього завулку і з другого у глибину того туманцю і там пропадали, ніби туман їх поїдав. 3. Пахло ще травою й мокрим листям; брудні хмари хиталися й вигиналися, погойдуючи вкритими вологим болотом спинами.
Номер слайду 5
1 речення - речення зі складною конструкцією: 1-2 частина – БСР, 2-3 частина – ССР (протиставлення). 2 речення – СПР :1-2-означальне, 2-3- порівняльне. 3 речення – БСР (одночасність). Перевір себе
Номер слайду 6
Вибіркова робота Гарячою зеленою барвою горить на сонці ячмінь широко стелиться килим ясно-зеленого вівса а далі наче риза рути темніє просо. Харитя поглядала в той куток де лежав серп і думала свою думу. Василько їхав лісом коні глибоко поринали в сніг і ледве-ледве переступали з ноги на ногу. Василько вйокнув на коні і вони побігли підтюпцем наближаючись до лісу що чорною стіною стояв перед ними. Навкруги вила хуртовина бурхав холодний вітер та крутив снігом а Василькові згадалася тепла ясна батькова хата. Василько глянув навкруги здорові дуби стояли в лісі мов страховища і звідусюди простягали до нього цупкі чорні гілки на яких виблискували замерзлі краплі води.
.
Номер слайду 7
1.Гарячою зеленою барвою горить на сонці ячмінь, широко стелиться килим ясно-зеленого вівса , а далі ,наче риза рути ,темніє просо. 4.Василько вйокнув на коні, і вони побігли підтюпцем ,наближаючись до лісу, що чорною стіною стояв перед ними. 5.Навкруги вила хуртовина, бурхав холодний вітер та крутив снігом, а Василькові згадалася тепла, ясна батькова хата. 6.Василько глянув навкруги : здорові дуби стояли в лісі, мов страховища, і звідусюди простягали до нього цупкі чорні гілки, на яких виблискували замерзлі краплі води. Перевір себе
Номер слайду 8
Перевір себе 1 речення - [ ], [ ], а [ ] якого? 4 речення - [ ] , і [ ], ( що...). 5 речення - [ ], [ ], а [ ]. які? 6 речення - [ ]: [ ], ( на яких…).
Номер слайду 9
Складіть речення за схемами. Дайте характеристику реченням (усно). І. група - [ ], і [ ], але [ ]. ІІ група - [ ] , [ ], ( що...). ІІІ група - [ ], ( який(а, е,і)...), та[ ]. Творча робота
Номер слайду 10
Коли зникає народна мова, народу більше нема! Відберіть у народу все – він усе може повернути, відберіть мову – він ніколи більше не створить її: вмерла мова в устах народу – вмер і народ. К.Ушинський
Номер слайду 11
Незакінчене речення На сьогоднішньому уроці я вивчив(ла)... Тепер я вмію…
Номер слайду 12
Домашнє завдання Опрацювати § 29, виконати вправу 297 (письмово)