УКРАЇНСЬКА МОВА
9 КЛАС
ТЕМА: КОНТРОЛЬНА РОБОТА
«СКЛАДНОПІДРЯДНЕ РЕЧЕННЯ»
МЕТА УРОКУ: оцінити рівень навчальних досягнень дев’ятикласників;
Правильно розрізняти види складних речень;
Перевірити знання з тем складне речення,види складних речень
Виховувати любов до української мови;
ТИП УРОКУ: урок оцінювання навчальних досягнень учнів
ХІД УРОКУ
1.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
2.ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
3.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
Ознайомлення з критеріями оцінювання тестів ;
4.ВИКОНАННЯ ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ
5.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЗБІР ЗОШИТІВ ДЛЯ КОНТРОЛЬНИХ РОБІТ
6.ВІДПОВІДІ НА ПИТАННЯ,ЩО ВИНИКЛИ ПІД ЧАС ВИКОНАННЯ ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ
7.ДОМАШНЯ РОБОТА
Повторити головні та другорядні члени речення.
1.Складним називається речення,у складі якого є одна граматична основа.
Так-Ні
2.Наука яка вивчає речення називається синтаксисом.
Так-Ні
3.Граматичною основою речення є підмет і присудок.
Так-Ні
4.За метою висловлювання складні речення поділяються на:
а)розповідні,окличні,неокличні; б)спонукальні,розповідні,питальні; в) розповідні,спонукальні,окличні.
5.Сполучникові складні речення поділяються на:
а) складносурядні,безсполучникові,речення з різними типами зв’язку; б)складносурядні, складнопідрядні. в) складносурядні, складнопідрядні, безсполучникові.
6.Знайдіть складне речення.
а) А вдома десь-сім’я,хатина і клаптик поля край села. б) Ішли ми з поля.Джміль гудів у глоді.Коли назустріч Галя на підводі. в) Пісні,приказки та казки! Скільки чув я їх од матері моєї… г) Я казками снити захотів,а небо найнялось напевне плакать…
7.Які засоби сполучають частини складного речення?
а) Сполучники,порядок слів,прийменники. б) Сполучні слова,сполучники,інтонація. в) Порядок слів,прийменники,логічна залежність. г) Порядок складових частин,інтонація.
8.Серед наведених речень знайдіть складне безсполучникове.
а) Й понині цей великий світ ні осягнуть не можу,ні збагнути. б) Співає ніч,але страшний той спів. в) Стислі,скупі рядки,але як багато вони вміщають! г) Колихає жита вітерець над Дніпром,вдалину лине пісня дзвінка.
9.Серед наведених речень знайдіть складнопідрядне. а) Треба працю любити,щоб добре жити. б) Бувають,може, й кращі голоси,але такого другого немає. в) Покотилася зірка з вечірнього неба,вітер листя зірвав з пожовтілого клена. г) Сорочку мати вишила мені червоними і чорними нитками.
10. Серед наведених речень знайдіть складносурядне.
а) Спокон віків люди закохуються,одружуються,народжуються-продовжують свій рід. б) Люди,які жертвують усім для інших,творять святу справу. в) Мене водило в безвісті життя,та я вертався на свої пороги. г) Коли він торкався смичком до струн скрипки,все на світі зникало і залишалася тільки музика.
11.Складіть міні-твір на (7-9 речень) на тему «Життя прожити-не поле перейти».Підкреслити в ньому одне складносурядне,одне складнопідрядне і безсполучникове речення.