Презентація до уроку української мови на тему "Творення та правопис прислівників" 7 клас
поглибити знання про способи творення прислівників;засвоїти правила написання прислівників разом, через дефіс; навчитися позначати відповідні орфограми та пояснювати їх за допомогою орфографічних правил;розвивати орфографічну пильність, пам’ять, мислення, мовлення, вміння зіставляти, моделювати й конструювати мовні явища; ЗАВДАННЯ:
Дефіс у прислівниках ставлять : після префікса по-, якщо прислівник має суфікс –е-, -и-, -ому-, -ему- (-єму-) у складних прислівниках після будь-, казна-, бозна-, хтозна- Ускладнихприслівникахперед -небудь, таки, -то при складанні однакових чи близьких за значенням слів по-перше, по-людськи, по-нашому, по-своєму будь-коли, казна-як, хтозна-колияк-небудь,якось-таки,коли-то ледве-ледве, пліч-о-пліч, тишком-нишком! Прислівники з де-, аби-, -сь пишуть разом: десь, абиде, колись.
Творче конструювання Від прикметників утворіть за зразком прислівники префіксально-суфіксальним способом. Сформулюйте правило написання прислівників через дефіс. Зразок. Дідівський → по-дідівському, по-дідівськи.Іспанський, материнський, богатирський, азіатський, братський, командирський, європейський, дитячий, мисливський, панібратський, свійський.
Мовний експеримент. До поданих прислівників додайте префікси і суфікси з довідки. Утворені прислівники запишіть так, як пишуться з ними неозначені займенники. Зробіть висновок про написання. Як, скільки, де, куди, звідки, чому, коли, навіщо, десь, кудись, чомусь. Довідка: казна, хтозна, будь, небудь, таки, от, то.