Презентація до уроку української мови на тему "Творення та правопис прислівників" 7 клас

Про матеріал

Презентація до уроку української мови на тему "Творення та правопис прислівників" 7 клас

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Номер слайду 3

19 ЛЮТОГО День Державного Герба України

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Хребет Чорногора - це найвищий гірський масив українських Карпат Довбушеві скеліОлекса Довбуш

Номер слайду 6

Творення та правопис прислівників

Номер слайду 7

поглибити знання про способи творення прислівників;засвоїти правила написання прислівників разом, через дефіс; навчитися позначати відповідні орфограми та пояснювати їх за допомогою орфографічних правил;розвивати орфографічну пильність, пам’ять, мислення, мовлення, вміння зіставляти, моделювати й конструювати мовні явища; ЗАВДАННЯ:

Номер слайду 8

Мовна задача. Чому у реченні «У році дванадцять місяців, і кожний по-своєму вельможний.» слово «по-своєму» пишемо через дефіс, а в реченні «І півень по своєму подвір'ї воєводою ходить.» - окремо?

Номер слайду 9

Прислівники з префіксом по- потрібно відрізняти від однозвучних прикметників і займенників із прийменником по. У році дванадцять місяців, і кожний по-своєму вельможний. І півень по своєму подвір'ї воєводою ходить.

Номер слайду 10

Дефіс у прислівниках ставлять : після префікса по-, якщо прислівник має суфікс –е-, -и-, -ому-, -ему- (-єму-) у складних прислівниках після будь-, казна-, бозна-, хтозна- Ускладнихприслівникахперед -небудь, таки, -то при складанні однакових чи близьких за значенням слів по-перше, по-людськи, по-нашому, по-своєму будь-коли, казна-як, хтозна-колияк-небудь,якось-таки,коли-то ледве-ледве, пліч-о-пліч, тишком-нишком! Прислівники з де-, аби-, -сь пишуть разом: десь, абиде, колись.

Номер слайду 11

Творче конструювання Від прикметників утворіть за зразком прислівники префіксально-суфіксальним способом. Сформулюйте правило написання прислівників через дефіс. Зразок. Дідівський → по-дідівському, по-дідівськи.Іспанський, материнський, богатирський, азіатський, братський, командирський, європейський, дитячий, мисливський, панібратський, свійський.

Номер слайду 12

Мовний експеримент. До поданих прислівників додайте префікси і суфікси з довідки. Утворені прислівники запишіть так, як пишуться з ними неозначені займенники. Зробіть висновок про написання. Як, скільки, де, куди, звідки, чому, коли, навіщо, десь, кудись, чомусь. Довідка: казна, хтозна, будь, небудь, таки, от, то.

Номер слайду 13

Дослідження-спостереження. Запишіть прислівникибудь-що-будь, віч-на-віч, всього-на-всього, де-не-де, коли-не-коли, пліч-о-пліч, як-не-як. Запам’ятайте їх правопис. Зверніть увагу на склад цих прислівників.

Номер слайду 14

Префікс по- і суфікси -ому  (-ему), -и, -е. У складних прислівниках після будь-, казна-, хтозна- по-азіатськи,по-вашому, по-восьме,по-давньому, по-доброму.   будь-де, казна-звідки,казна-куди,хтозна-скільки,хтозна-як. Перевір!

Номер слайду 15

У складних прислівниках перед -небудь, -таки, -то, -от. Складання однакових чи близьких за змістом слів десь-то, як-небудь, навіщо-таки,звідки-таки,якось-таки. повік-віки, далеко-далеко,тихо-мирно, мало-помалу,пліч-о-пліч. Перевір!

Номер слайду 16

Сьогодні на уроці я:дізнався...повторив...навчився...зрозумів...зробив успіхи...труднощі я відчув...я не вмів, а тепер умію...

Номер слайду 17

Гра «Схованки» Покоси, вчора, угорі, знайти, краєвид, предавній. схвильовано, мокрий, її, травневий, навмання, плюшевий, в основному, часто-густо, приємний, радість, тяжко-важко, височінь, високо, друзі, по-дружньому, зараз, на пам’ять, напам’ять.

Номер слайду 18

 Домашнє завдання. Повторити § 34 Увести подані слова в речення. Пояснити їх правопис. (По-вашому – по вашому; по-восьме – по восьме; по-домашньому – по домашньому)Виконати вправу 414

pptx
Додано
5 березня
Переглядів
481
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку