Презентація до уроку за новелою Г. Дж. Уеллса "Чарівна крамниця"

Про матеріал
Матеріал складається з 16 слайдів, включаючи тести на перевірку знань з 12 запитань. Оскільки біографія Г. Уеллса описана у підручнику, обмежилася короткими відомостями. Пересилаю презентації дітям під час карантину. Буду сподіватися, що хоча б тестові завдання вони виконають.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Герберт Джордж Уеллс (1866 – 1946) “Чарівна крамниця” Точка зору дорослого і дитини в новелі “Чарівна крамниця”

Номер слайду 2

Дізнайтеся більше Про Герберта Уеллса з підручника на с.с. 241 - 242 Біографія письменника ВЕЛЛС, Герберт Джордж (Wells, Herbert George — 21.09.1866, Бромлі — 13.08. 1946, Лондон) — англійський письменник.Веллс писав про соціальні зрушення і світові катаклізми, про жорстокість війн і колоніальних загарбань, про можливості науки і силу людського розуму. Ще на поч. XX ст. він передбачив велике майбутнє відкриттям, пов'язаним з освоєнням космосу, міжпланетними подорожами, писав про ту роль, яку відіграватиме авіація, про відповідальність учених за наслідки зроблених ними наукових відкриттів. Прийнявши естафету від свого попередника Жуля Верна і в багатьох моментах перегукуючись із ним, Веллс продовжив розвідку майбутнього. Його цікавила передісторія винаходів сучасності, він проектував майбутнє. Центральне місце у творчості Веллса посідає проблема шляхів розвитку науково-технічного прогресу та його впливу на долю людства. Погляди письменника на перспективи розвитку суспільства були песимістичними: він не вважав, що технічні досягнення здатні зробити людей щасливішими.

Номер слайду 3

Видатний англійський фантаст Г. Дж. Уеллс літературне досьє Герберта Уеллса * країна, яку представляє * літературні титули * література, яку представляє * «літературний батько» * літературні жанри * найвідоміші твори *основна проблема творчості Англія; класик наукової фантастики, письменник-гуманіст (під час Першої світової війни проголосив гасло: «Війна проти війни»); науково-фантастична (футуристична, антиутопія), фентезі, соціально-побутова проза; Жуль Верн; оповідання, новела, роман; «Машина часу», «Острів доктора Моро», «Війна світів», «Людина-невидимка»; людина та її цінності в технократичному суспільстві

Номер слайду 4

. Словникова робота Прейскурант – перелік цін на товари і послуги. Ґатунок – якість. Галерея – довге приміщення з суцільним рядом великих вікон на одній з подовжніх стін. Пап'є-маше – матеріал для муляжів, котрий отри­мують із суміші волокнистих матеріалів з клеєм, крох­малем, гіпсом. Салон – приміщення для виставок, а також мага­зин художніх виробів. Патент – документ на право займатися торгівлею або промислом. Інкубатор – апарат для виведення з яєць молодняка сільськогосподарської птиці. Міраж – дещо уявне. Пілястр – вертикальний виступ на поверхні стіни у вигляді частини вбудованого в неї чотиригранного стовпа. Кеб – однокінний екіпаж в Англії.

Номер слайду 5

Знайомство з текстом з одночасним аналізом твору Ще раніше мені доводилося здаля бачити цю крамницю. Разів зо два я проходив повз її вітрину, де було напрочуд багато різних привабливих товарів; чарівні кульки, дивовижні ковпаки, ляльки для фокусів, кошики з начинням для фокусників, колоди карт і багато інших дрібниць. Чомусь ніколи мені не спадало на думку зайти в цю крамницю. Але одного разу Джип, узявши мене за палець і не кажучи ні слова, повів мене до вітрини; при цьому тримався він так, що не зайти з ним туди було ніяк. Хіба це не диво? До того дня оповідач (оповідь від 1-ої особи) «ту чарівну крамницю бачив здалеку кілька разів, а раз чи двічі навіть проходив повз її вітрину, де лежало багато привабливих дрібничок: чарівні кульки, чарівні кури, чудодійні ковпаки, ляльки, кошики з причандаллям для фокусників, колоди звичайнісіньких на вигляд карт». Але батькові Джипа навіть на думку не спадало зайти туди. Чому так?

Номер слайду 6

Знайомство з текстом з одночасним аналізом твору "Крамниця була невеличка, тісна і досить темна. Коли ми причинили за собою двері, дзвоник на них жалібно теленькнув. Хвилину чи дві в крамниці, крім нас, нікого не було, і ми мали час роззирнутися. Ось тигр із пап'є-маше на скляній вітрині, що стоїть на невисокому прилавку, — поважний добродушний тигр, який розмірено киває головою, ось найрізноманітніші кришталеві кульки, порцелянова рука з колодою чарівних карт, цілий набір різних завбільшки чарівних акваріумів; ось нескромний чарівний капелюх безсоромно виставив напоказ свої пружини. На підлозі стояло кілька чарівних дзеркал». Чи сприймає оповідач крамницю як “чарівну” у прямому значенні?

Номер слайду 7

Знайомство з текстом з одночасним аналізом тору «…з’явився чоловік, вочевидь господар. Він стояв за прилавком, дивний, блідий, з темним волоссям. Одне вухо було в нього довше за друге, а підборіддя — ну чистісінько як ніс черевика. — Чим можу прислужитися? — запитав він і розчепірив свої довгі чарівні пальці на склі прилавка. (...) Потім він звернувся до Джипа з ласкавою усмішкою: — А ти, знаєш, непоганий хлопчик… Чим вас здивував продавець? Які дива він продемонстрував батькові та синові? Чи сприймаєте ви продавця як фокусника? А як чарівника? Чому до крамниці не зміг потрапити інший хлопчик, Едуард?

Номер слайду 8

Знайомство з текстом з одночасним аналізом твору — Давай заглянемо за прилавок, Джіпе,— сказав я.— Він з нас кепкує!.. Ми з Джіпом обійшли тигра, що покивував головою. І що, ви думаєте, було за прилавком? Там не було нічого! На підлозі лежав тільки мій капелюх, а поруч сидів у глибокій задумі кролик — звичайнісінький капловухий білий кролик, дурнуватий на вигляд, одне слово, саме такий, які бувають тільки у фокусників. Я нахилився, щоб узяти капелюха, і кролик відскочив від мене. Чи присутні в крамниці інші дивні істоти чи особи?

Номер слайду 9

Знайомство з текстом з одночасним аналізом твору «…в око мені раптом упав один із тих чудних доглядачів. Він стояв трохи збоку і, мабуть, не бачив мене,— мені й самому було видно його за купою іграшок та ще й через арку тільки, сказати б, на три чверті. Прихилившись до стовпа, він виробляв з своїм обличчям таке, що в мене аж сироти на тілі повиступали! Особливо страшно було дивитися на його ніс. А вигляд чоловік мав такий, ніби йому нудно й він просто вирішив розважитись. Спершу ніс у нього був коротенький і сплющений, потім на очах витягся, як підзорна труба, а тоді почав робитися все тоншим і тоншим, поки став схожим на довгий, гнучкий червоний батіг. Немов у страшному сні! Чоловік розмахував тим носом з боку в бік і закидав його вперед, як рибалка закидає вудку.» Як сприймає батько побачене?

Номер слайду 10

Знайомство з текстом з одночасним аналізом твору Ця крамниця вже починала викликати в мене підозру й побоювання. Мене насторожувало тут усе, навіть стіни, стеля, підлога, кожен стілець, що траплявся дорогою. У мене було таке дивне враження, ніби, як тільки я відвернуся, все це відразу закружляє, почне пересуватися, гратись у мене за спиною в «своїх сусідів». Карниз звивався, мов змія, а ліпні маски на стінах були, правду кажучи, аж надто виразні як для простого гіпсу. Чого ж побоюється батько? Хіба Джіпу щось загрожує?

Номер слайду 11

Знайомство з текстом з одночасним аналізом твору — Тату, пограймося в піжмурки! — вигукнув Джіп.— Тобі жмуритися! І не встиг я й слова сказати, як продавець накрив його отим великим барабаном! Я зразу збагнув, у чому річ. — Скиньте барабан! — закричав я.— Зараз же! Ви перелякаєте хлопчика! Скиньте! Чоловік із неоднаковими вухами мовчки послухався і простяг мені той величезний циліндр, щоб я побачив, що він порожній. На табуреті теж нікого не було! Невже за одну мить мій хлопчик міг безслідно зникнути?.. Вам, мабуть, знайоме лиховісне передчуття, що заполонює душу й невидимою рукою стискує серце. Що ж сталося далі? Невже Джіпа та його батька спіткало справжнє лихо?

Номер слайду 12

Диво для Джипа продовжується вдома, батькові ж воно недоступне Розв'язка Зникнення хлопчика Кульмінація Огляд чарівних речей. Фокуси продавця. Марні спроби розбещеного хлопчика. Товари для Джипа. Огляд виставки Розвиток дії Джип підвів батька до вітрини Зав'язка Крамниця — міраж Експозиція Заповнення таблиці «Композиція новели «Чарівна крамниця».

Номер слайду 13

Тестування "Уважний читач» 1 Чарівна крамниця знаходилась: а) на Ріджен-стріт, б) на Оксфорд-стріт, в) у Голборні, 2 Якби Джип мав «Чарівну пляшку», він показав би її: а) мамі, б) Джіссі. 3 Продавець дістав у себе з голови: а) чудодійний ковпак, б) скляну кульку, в) колоду карт. 4 Напис на вивісці: а) крамниця, б) чарівна крамниця, в) справжня чарівна крамниця.

Номер слайду 14

Тестування "Уважний читач» 5 Ім'я розбещеного хлопчика: а) Джіп, б) Едвард, в) Герберт. 6 Під капелюхом оповідача заворушився: а) скуйовджений голуб, б) невелике кошеня, в) білий кролик. 7 Продавець відірвав від рукава: а) кусючу гадину, б) червоне чортеня, в) чарівну курку. 8 До дня народження Джіпа лишалося: а) 2 дні, б) 100 днів, в) 7 днів.

Номер слайду 15

Тестування "Уважний читач» 9 Джип запропонував батькові погратися: а) у квача, б) у піжмурки, в) з олов'яними солдатиками. 10 Продавець накрив хлопчика великим: а) барабаном, б) згортком, в) капелюхом. 10 Після зникнення хлопчика батько а) попросив продавця теж накрити себе барабаном, б) кинувся за продавцем, в) втратив свідомість. 12 Де поділася чарівна крамниця? а) зникла, б) переїхала на іншу вулицю, в) згоріла.

Номер слайду 16

Домашнє завдання 1. Відповісти на запитання на с.с. 247-248 підручника (усно). 2. Визначити у творі реальне та фантастичне (письмово).

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.8
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.8
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Семеновських Оксана Ярославівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Заярнюк Юлія Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Грицюк Галина Дмитрівна
    Дякую Вам за хорошу роботу! Непогана підмога для мене в роботі, особливо, коли бракує часу на підготовку до уроку. Успіхів і натхнення зичу щиро!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Атаманчук Оксана Миколаївна
    Дякую. Дуже сподобалося робота над аналізом твору.
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
ppt
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
6 квітня 2020
Переглядів
23136
Оцінка розробки
4.8 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку