Жанр новели у світовій літературі. О.Генрі. Новела "Останній листок"

Про матеріал
Жанр новели у світовій літературі. О.Генрі. Новела "Останній листок". Презентація. Дистанційний урок.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Іванківська ЗОШ І-ІІІ ступенів №2смт Іванків, Київська область. Урок зарубіжної літератури. 7 клас. Васильєва Людмила Анатоліївна, вчитель зарубіжної літератури. Тема уроку: Новела як літературний жанр, її основні ознаки. О. Генрі. Новела «Останній листок» – гімн людині, котра здатна на самопожертву заради ближнього. Специфіка розкриття образу Бермана. Образи дівчат, їхня динаміка (Сью, Джонсі). Особливості художньої мови новели, розповідач .

Номер слайду 2

Новела – це нечувана подія, що сталася з героєм. Й. В. Гете

Номер слайду 3

І. Засвоєння нових знань і вмінь.1. Новела як літературний жанр, її основні ознаки. Історія жанру новели{16 D9 F66 E-5 EB9-4882-86 FB-DCBF35 E3 C3 E4}1. Що означає слово «новела»?Походить від італійського novella ,що означає «новина».2. Де, коли, в яку епоху виник цей жанр?Виник у ХІУ – ХУ ст. в Італії в епоху Відродження. 3. Коли цей жанр досяг найбільшого розквіту?В ХІХ столітті.4. Які визначальні ознаки новели?в основі сюжету – неймовірна життєва подія, випадок;динамічний напружений сюжет;дія розгортається дуже стрімко;наявність переломного моменту;невелика кількість персонажів;стрімкий розвиток сюжету;несподіваний фінал.5. Хто з письменників світової літератури є неперевершеними майстрами цього жанру?О. Генрі (США),П. Меріме (франц.), Д. Бокаччо (італ.). І. Тургенєв, І. Бунін (рос.), В. Стефаник (укр.).

Номер слайду 4

Визначення жанру новели. Новела – невеликий за обсягом прозовий епічний твір з невеликою кількістю персонажів про незвичайну життєву подію з несподіваним фіналом. / Жанр 4-х НЕ/ 

Номер слайду 5

2. О. Генрі (Вільям Сідні Портер)Опрацювати статтю підручника. Переглянути відео. Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=N9i. Uqc. Gew7 AСкласти Візитку автора:{16 D9 F66 E-5 EB9-4882-86 FB-DCBF35 E3 C3 E4}Ім’я . Псевдонім. Країна. Місце і дата народження. Юнацьке життя, робота, захоплення. Життя в штаті Техас. В’язниця . Провідний жанр творів. Творчий доробок. Нью-Йорк в житті письменника. Псевдонім письменника дуже часто помилково записують на зразок поширених ірландських прізвищ: О'Генрі. Існує кілька версій того, чому Вільям Сідні Портер обрав собі такий псевдонім, але остаточної відповіді немає. 1. Найпопулярнішою версією є: псевдонім О'Генрі письменник обирав тому, що шкільний учитель Портера не переставав захоплюватися здобутками американського фізика Джозефа Генрі, часто вигукуючи на уроках: «О, Генрі! Ти відкрив те-то і те-то…» 2. Проте існує й інша версія: під час роботи в аптеці, йому часто доводилося користуватись довідником Етьєна Оссіана Анрі (фр. Étienne Ossian Henry). Позичивши у відомого фармацевта ініціал одного імені й прізвище, Портер отримав псевдонім О. Генрі

Номер слайду 6

Для самоперевірки{16 D9 F66 E-5 EB9-4882-86 FB-DCBF35 E3 C3 E4}Ім’я. Вільям Сідні Портер. Псевдонім. О. Генрі. Країна. США. Місце і дата народження.11 вересня 1862 , м. Грінсборо, штат Північна Кароліна. Юнацьке життя, робота, захоплення. Учень фармацевта; карикатурист. Життя в штаті Техас. Робота: ковбой, аптекар, бухгалтер, касир у банку; видання власної газети; арешт. В’язниця. Засуджений за розтрату на 5 років ув’язнення. Робота аптекарем; пише новели; обирає псевдонім О. Генрі; дострокове звільнення. Провідний жанр творів. Новели.. Творчий доробок.9 збірок новел (287 ); роман «Королі і капуста»Нью-Йорк в житті письменника. Після звільнення із в’язниці оселяється в цьому місті. Збірка «Чотири мільйони» (це кількість населення міста на той час).

Номер слайду 7

3. О. Генрі. Новела «Останній листок».

Номер слайду 8

Робота з текстом твору. Назвати героїнь новели. Де вони познайомились? Чим займались? Чому оселились саме в цьому кварталі міста?Яке лихо навалилось на дівчат, як про це письменник говорить? Як автор говорить про пневмонію, які засоби виразності використовує? З якою метою?Джонсі Сью

Номер слайду 9

Як автор описує хворобу?ПНЕВМОНІЯ«нечемний і недобрий чужинець»;«почав никати колонією, торкаючись … своїми крижаними пальцями»;«цей убивець крокував сміливо і нахабно»;«старий бовдур із замашними кулаками, що потерпав від задишки»; «містер Пневмонія»Персоніфікація- надання предметам, явищам природи або поняттям властивостей людини, тварини; уособлення.

Номер слайду 10

3. Робота з текстом твору. Знайдіть в тексті і запишіть ключові слова, що характеризують героїню: «Мініатюрна дівчина» - «недокрівка» - «вона не хоче жити - майже непомітна під ковдрою – капосне дівчисько – бліда і непорушна, мов повалена статуя – легенька і тендітна, немов листок – дуже хвора і зовсім знесилена – була противна – погане дівчисько . Джонсі

Номер слайду 11

Чому хворій Джонсі лікар не давав шансів на одужання?За якої умови у Джонсі може з’явитись шанс на одужання (на думку лікаря)?Який пейзаж бачить у вікно дівчина? На які деталі звертає увагу письменник?Що додає Сьюзі сил триматися самій та підбадьорювати подругу? Як вона це робить?Як ви думаєте, чому свою хворобу дівчина асоціювала з листям плюща? Зачитати слова Джонсі про «останній листок».

Номер слайду 12

Хто такий Берман? Чим він займався? Які перші враження справляє на вас ця людина?Знайдіть в тексті і запишіть ключові слова, що характеризують Бермана. «Художник – невдаха в мистецтві – збирався створити шедевр – не малював нічого – позував – пив – буркотливий дідок- сторожовий пес, приставлений захищати двох молодих художниць – гидкий старий – старий базіка - старий, немічний - він художник – безпорадний від страждань .»

Номер слайду 13

Знайдіть в тексті і зачитайте слова, де герої побачили, що останній листок впав, що це значило для героїні? Опишіть останній листок, що залишився на плющі після ночі, коли йшов дощ і був сильний вітер?Що змінило Джонсі, коли вона знову після холодної вітряної ночі побачила таки останній листок? Зачитати. Які деталі свідчать, що Джонсі починає одужувати?Які деталі вказують на те, що саме Берман намалював листок плюща?То хто ж врятував дівчину, дякуючи кому вона вижила?Чому витвір Бермана Сью назвала шедевром?

Номер слайду 14

4. Словникова робота. Шедевр - (від фр. chef d'œuvre — головний твір) — довершений у своєму жанрі твір, що отримав захоплені відгуки критики за надзвичайну майстерність.

Номер слайду 15

4. Словникова робота. Скільки разів у творі використовується слово останній? Тепер зверніть увагу, скільки значень має слово останній в українській мові: Останній – 1. Який закінчує собою ряд однорідних предметів, явищ, дій і т. ін.; такий, після якого немає іншого подібного; протилежне перший // Який залишається до кінця чого-небудь. //Який завершує собою який-небудь цикл, певну працю і т. ін. //Те саме, що передсмертний. // 2. Єдиний, який зберігся, залишився. // // Який втрачаючись, вичерпуючись, підходить до кінця. 3 . Вирішальний, остаточний.// Найважливіший, найвагоміший. 4. Найближчий до моменту повідомлення (про певну подію і т. ін.); попередній. // Який безпосередньо передує тому, про що йде мова або моментові повідомлення (про відрізок часу). 5. Крайній, найвищий. //Найпізніший серед інших. 6. Який щойно з'явився; найсучасніший, найновіший. 7. Найгірший серед інших; поганий. 8. Щойно згаданий, названий, сказаний. 9. Рідко. Усі, крім названого; інші, решта. Академічний тлумачний словник (1970—1980) / http://sum.in.ua/s/ostannij /

Номер слайду 16

ІІ. Підведення підсумків уроку. Поміркуйте, в яких значеннях вживається слово останній у творі О. Генрі?То чи створив свій шедевр Берман? Довести свою думку.

Номер слайду 17

Номер слайду 18

ІІІ. Перевірка отриманих знань. Літературний диктант.{E8 B1032 C-EA38-4 F05-BA0 D-38 AFFFC7 BED3}1. Хто заселяв район Грінвіч-Віллідж на захід від Вашингтон –сквер?2. Що об’єднало молодих художниць-початківців Сью і Джонсі, які почали жити разом?3. Який такий «чужинець», «нечемний і недобрий» , почав ходити районом і забирати життя?4. У чому був шанс хворої Джонсі, за словами лікаря? 5. Про що мріяла Джонсі?6. Що рахувала Джонсі в зворотному порядку, дивлячись у вікно?7. Чим підтримував Берман молодих дівчат?8. Про що все життя мріяв Берман?9. Яка химерна думка оволоділа хворою Джонсі?10. Які прохання Джонсі засвідчили, що вона на шляху до одужання?11. Чому захворів і помер Берман?12. Чому Сью назвала цей листок шедевром Бермана?Примітка: завдання виконати письмово в робочих зошитах або надіслати вчителю на ел/пошту.

Номер слайду 19

Екранізації Мультиплікаційний фільм «Останній лист» у 1984 р. (СРСР). Художній фільм «Останній лист» у 1990 р. (Казахстан). Художній фільм «Останній осінній листок» у 2005 р. (Україна).

Номер слайду 20

Додаткові ресурси. О. Генрі. «Останній листок». Аудіокнига. Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=Q0 Hf. L_r1d. RY&t=20s. О. Генрі «Останній листок». Буктрейлер. Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=U3ri5 AZGH58 О. Генрі «Останній листок». Буктрейлер. Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=q83 CH9t--ag

pptx
Додано
6 квітня 2020
Переглядів
7513
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку