Презентація до уроку за темою: "Пропаганда та інформаційні війни"

Про матеріал
Презентація до уроку за темою: "Пропаганда та інформаційні війни". План-конспект до уроку: https://naurok.com.ua/plan-konspekt-uroku-propaganda-ta-informaciyni-viyni-402282.html
Зміст слайдів
Номер слайду 1

- Не відволікатись самому та не відволікати інших;- Не перебивати, за бажання відповіді підіймати руку;- Не користуватись телефоном та іншими гаджетами;- Не вживати їжу;- Слідкувати за поставою;- Не підказувати, не вигукувати. Правила поведінки:

Номер слайду 2

- Правильна відповідь на питання – 2 б.;- Висування вдалого судження, висновку, узагальнення (яке відповідає завданню) – 2 б.;- Участь в виконанні вправи – 2 б.;- Виконання тесту – 6 б.;Система оцінювання:

Номер слайду 3

Руанда, це де?Руандійська Республіка — країна в Східній Африці, межує на півночі з Угандою, сході з Танзанією, півдні з Бурунді і заході з Демократичною Республікою Конго, столиця — місто Кігалі.

Номер слайду 4

Руанда, що в ній важливого?В Руанді у квітні-липні 1994 р. народність хуту розпочала геноцид проти етнічної меншини - тутсі. В результаті кількамісячного геноциду, який прокотився країною, було вбито від до 1 млн. тутсі. Ще декілька мільйонів мешканців Руанди стали біженцями.

Номер слайду 5

Карта розповсюдження дій геноциду. Позначено місця головних трансляційних центрів урядового "Вільного радіо та телебачення тисячі пагорбів".1. Чому народність «хуту» почала знищувати «тутсі»?2. Яку на вашу думку роль зіграли медіа в цій події? 3. Який взаємозв'язок між поширенням актів геноциду трансляційними центрами медіа в цій країні?

Номер слайду 6

Чи була би кількість жертв геноциду меншою, якби ЗМІ не провадило пропаганду?Проблемні питання: Чи хочете дізнатись, як протистояти такому впливу медіа?

Номер слайду 7

Пропаганда та інформаційна війна. План: Інформаційна війна;Мова ворожнечі;Пропаганда. Образ "чужого".

Номер слайду 8

Мета уроку:визначити сутність понять «інформаційна війна», «пропаганда», «мова ворожнечі», її ознаки, механізм їх дії та запобігання впливу на свою особистість. Визначити поняття «інформаційна війна», «пропаганда», «мова ворожнечі»;Виявити ознаки за якими можна вирізнити в медіа інформацію пропагандистського спрямування;Опанувати механізм роботи з матеріалами пропаганди, щоб нівелювати їх вплив на особистість. Завдання:

Номер слайду 9

- сукупність інформаційних дій, застосовуваних сторонами, що протистоять одна одній, для досягнення певних цілей. Інформаційна війна. Мова ворожнечіПропаганда– інформаційний прояв (висловлювання, що підтримують, виправдовують, поширюють, розпалюють) дискримінації особи чи групи осіб за певним соціальним, етнічним, національним чи іншим критерієм.

Номер слайду 10

Учень 10-А класу, Максим, регулярно ображає вчителів та школярів, не виконує домашні завдання, та вчиняє інші дії, які створюють негативну атмосферу в класі та школі. Через що його поведінка була розкритикована та засуджена однокласниками на виховній годині. Поведінку Максима визнали аморальною та негідною учня 10-го класу. Вправа №1. Чи є в діях однокласників прояв "мови ворожнечі" щодо Максима?

Номер слайду 11

Чи є дії Вероніки мовою?Учениця 10-А класу, Вероніка, почала критикувати одного з учнів ромської національності, через його неохайний зовнішній вигляд, низький рівень навчання та недотримання правил загальної культури поведінки, мотивуючи це неповноцінним культурним розвитком ромської народності. Вправа №1. Чим відрізняються обидві ситуації?Можете навести інші приклади таких ситуацій?

Номер слайду 12

критика аморальної поведінки, антигуманних поглядів та будь-яких дій на перебіг яких суб’єкт здатен вплинути і які стосуються суспільства є вільним вираженням поглядів та думки закріпленої ст.34 Конституції України;Що маємо запам'ятати!критика кольору шкіри, національної приналежності, мови, статі та ін. ознак, які не впливають на суспільство, на які суб’єкт не може вільно вплинути – носять ознаки «мови ворожнечі».

Номер слайду 13

Стаття 28 Закону України «Про інформацію» забороняє використовувати будь-яку інформацію у шести випадках:1. У закликах до повалення конституційного ладу;2. У закликах до порушення територіальної цілісності держави;3. Пропаганди, виправдання війни, насильства, жорстокості;4. Розпалювання ворожнечі (міжетнічної, релігійної, расової та ін.);5. Вчинення терористичних актів; 6. Зазіханні на права та свободи людини.

Номер слайду 14

- сукупність інформаційних дій, застосовуваних сторонами, що протистоять одна одній, для досягнення певних цілей. Інформаційна війна. Мова ворожнечіПропаганда– інформаційний прояв (висловлювання, що підтримують, виправдовують, поширюють, розпалюють) дискримінації особи чи групи осіб за певним соціальним, етнічним, національним чи іншим критерієм.– розповсюдження поглядів, фактів, аргументів, упереджень, чуток, приватної інформації з метою створення чи маніпулювання громадською думкою.

Номер слайду 15

Звернення Адольфа Гітлера до німецького народу 22 червня 1941 р.:"Націонал-соціалісти, у цей час, ви, можливо, відчували, що цей крок був гіркий і вимушений для мене. Ніколи німецький народ не виношував у собі ворожих почуттів стосовно народів Росії! Проте вже понад 10 років єврейські більшовики пускалися у безперервні провокації підпалити не лише Німеччину, а й усю Європу. У той час як ніколи німецькі націоналісти не намагалися перекинути свій світогляд на Росію, єврейські більшовики з Москви, навпаки, щойно й робили, що намагалися підім'яти під себе не тільки нас, а й інші європейські народи; і як ідеологічно, а й грубою військовою силою". Вправа №2. Завдання: ознайомтесь з уривками історичних джерел. Визначте спільні риси через які автори намагаються вплинути на аудиторію. Запишіть їх у зошит. Führerandasdeutsche. Volk 22. Juni 1941", in. Philipp. Bouhler (ed.), Dergroßdeutsche. Freiheitskampf. Reden. Adolf. Hitlers, vol. 3 (Munich: Franz. Eher, 1942), pp. 51—61.

Номер слайду 16

«Бандитське вторгнення німецької армії на територію Республіки Польща без оголошення війни. Послання Президента Республіки Польща:"Громадяни Республіки Польща!Сьогодні ввечері наш одвічний ворог почав наступальні дії проти Польської Держави, про що я заявляю перед Богом і історією. У цей історичний момент я звертаюся до всіх громадян держави з глибоким переконанням, що вся нація на захист своєї Свободи, Незалежності та Честі згуртується навколо Головнокомандувача і Збройних Сил і дасть гідна відповідь нападнику, як це було багато разів В історії Польсько-німецькі відносини. Весь Польський Народ, благословенний Богом, у боротьбі за свою святу і справедливу справу, об'єднаний з Військом, піде плече до плеча до бою і повної перемоги."Варшава, 1 вересня 1939 рІгнацій Мосцицький. Президент Республіки Польща»Goniec warszawski, 1.09.1939 р.

Номер слайду 17

Звернення А. Гітлера до міжнародної спільноти 1 вересня 1939 р.«Гітлер звинуватив Варшаву у розв’язанні війни:"Польський народ відхилив мої спроби мирного врегулювання відносин між сусідами, натомість пролунав заклик до зброї. Проти німців у Польщі розв'язаний кривавий терор, їх виганяють із власних будинків... Для того, щоб покласти край цьому нахабству, у мене не залишається жодних інших засобів, окрім як відповісти силою на силу… Командувач військово-повітряних сил оголосив про заборону польотів над територією рейху ..."Адольф Гітлер»The New York Times, 01.09.1939

Номер слайду 18

Перейдіть за посиланням та спільно заповніть список фрейму №1: https://jamboard.google.com/d/14g4 Nd. FCSebng. Wyy. XKTca. Se. As11 RPEGg. Db. W8kpoo. ZWmk/edit?usp=sharing

Номер слайду 19

Що маємо запам'ятати!Найбільш розповсюдженими ознаками пропаганди є: Емоційність;Дегуманізація/демонізація супротивника та створення ілюзії вибору між «абсолютним» добром та злом;Поширення негативних стереотипів;Звернення до історичної пам’яті, ідеологічних або релігійних образів;Використання абсолютних тверджень: «ніколи», «всі», «завжди», «тільки один варіант» і т.д.;Упередженість погляду на подію, явище, проблему;Спрощення інформації;

Номер слайду 20

На підставі ознак властивих пропагандистським матеріалам складіть список дій, які можуть нейтралізувати дію пропаганди на особу. При складанні списку, використовуйте фрейм №2: https://jamboard.google.com/d/14g4 Nd. FCSebng. Wyy. XKTca. Se. As11 RPEGg. Db. W8kpoo. ZWmk/edit?usp=sharing

Номер слайду 21

Що маємо запам'ятати!Перелік дій, які допоможуть убезпечитись від впливу пропаганди: Емоційно не сприймати інформацію;Критично сприймати інформацію, ігнорувати гасла, лозунги, стереотипні уявлення, упередження);Аналізувати текст та відрізняти готові судження від фактів;Отримувати інформацію про одну і туж подію, явище та інш. з декількох (протилежних) джерел інформації, перевіряти достовірність джерела;Отримувати інформацію про одну і туж подію, явище та ін. з декількох (протилежних) джерел інформації, перевіряти достовірність джерела.

Номер слайду 22

На підставі вивченого матеріалу пройдіть тестування за посиланням: https://interacty.me/projects/c1437224f06b6a5b

Номер слайду 23

Гра «Велике коло»Висловіть свою думку стосовно наступних питань: Чи була би кількість жертв геноциду в Руанді меншою, якби ЗМІ не провадило пропаганду?Чи важливо вміти протистояти пропаганді? Навіщо?Як необізнаність громадян в цьому питанні може вплинути на громадськість та країну в цілому?Чи потрібно популяризувати знання з протидії пропаганді та мові ворожнечі?

Номер слайду 24

Проведіть самоаналіз за результатами уроку, скопіюйте та заповніть «Індивідуальну картку самооцінювання» (фрейм №3): https://jamboard.google.com/d/14g4 Nd. FCSebng. Wyy. XKTca. Se. As11 RPEGg. Db. W8kpoo. ZWmk/edit?usp=sharing

Номер слайду 25

Д/з: Прочитати відповідний параграф підручника. На основі знань з всесвітньої та української історії підібрати 4 приклади пропаганди та об’єктивного інформування в медіа ресурсі про подію, явище, діяльність особи чи ін.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ковтуновська Галина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
8 березня
Переглядів
1084
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку