Презентація до уроку"ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРО-УГОРСЬКОЇ ІМПЕРІЇ В ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ XIX СТОЛІТТЯ"

Про матеріал
Презентація може стати в нагоді як вчителям історії для узагальнення теми "ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРО-УГОРСЬКОЇ ІМПЕРІЇ В ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ XIX СТОЛІТТЯ",так і учням 11-тих класів для повторення і підготовки до ЗНО.Матеріал містить теоритичну частину,портрети діячів цього періоду, карти та тести відповідно до програми ЗНО.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРО-УГОРСЬКОЇ ІМПЕРІЇ В ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ XIX СТОЛІТТЯКучерява Людмила Миколаївнавчитель історії Сокирянської гімназіїспеціаліст вищої категорії, старший вчитель«Без знання минулого, неможливе точне поняття про сучасне» М. Грушевський

Номер слайду 2

ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРО-УГОРСЬКОЇ ІМПЕРІЇ В ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ XIX СТОЛІТТЯПроблемне питання: Як революційні події у Європі другої половини XIX століття та конституційні реформи у Австро-Угорщині вплинули на політичне становище в західній Україні і чому Галичину називають «Українським П`ємонтом».Історичні терміни: кооперативний рух, міграція, москвофіли, народовці, українофіли, радикали, «Просвіта», політична партія, «Нова ера», РУРП, УНДП, УСДП, «Український П`ємонт». Ключові дати: 1868 р., 1873 р., 1883 р., 1890 р., 1892 р., 1895 р., 1897 р., 1899 р.Історичні особи: Іван Франко, Юліан Бачинський, Михайло Павлик, Василь Нагірний, Михайло Грушевський.

Номер слайду 3

План:

Номер слайду 4

Номер слайду 5

{F2 DE63 D5-997 A-4646-A377-4702673 A728 D}Пережитки феодалізму. Розвиток ринкових відносин. Панування латифундизму: латифундистам, належало понад 40% землі (5 тис. га); 94 % господарств мали менше 10 га землі, близько половини – 2 га землі. Низька врожайність. Ринковий розвиток повільніший, ніж у центральних та західних провінціях імперії. Західна Україна залишається аграрним краєм. Капіталізація сільського господарства, його орієнтація на ринок та модернізація. Використання вільнонайманої праці. Застосування сільськогосподарської техніки. Поглиблення спеціалізації районів. Перетворення галицького Поділля на район торгівельного зернового господарства. Розширення посівів технічних культур (тютюну, льону, соняшника, хмелю тощо). В окремих районах промислове садівництво. Торгівельне скотарство гірських та підгірських районах.

Номер слайду 6

Розшарування селян на західноукраїнських землях. Національний склад населення західноукраїнських земель наприкінці XIX ст. Структура населення західноукраїнських земель та центральних провінцій Австрійської імперії за зайнятістю в господарствіСхідна Галичина. Північна Буковина. Нижня Австрія74,9%9,1%9,7%6,3%75,0%11,1%7,6%6,3%41,8%25,0%17,0%16,2%Сільське господарство. Промисловість. Торгівля і транспортІнші галузіСхідна Галичина63,5%Українці8,3%Євреї22,7%Поляки5,5%Інші40,8%Українці31,4%Румуни13,7%Євреї14,1%Інші70%Українці14%Євреї16%Румуни. УкраїнціПолякиЄвреїРумуни. Угорці, німці, словакиІншіСхідна Галичина63,3%28,4%8,3%87,0%8,5%4,5%73%17%10%Бідняцькі господарства. Середняцькі господарства. Заможні господарства. Буковина. Північна Буковина. Закарпаття. Закарпаття

Номер слайду 7

{68 D230 F3-CF80-4859-8 CE7-A43 EE81993 B5}Формування фабрично-заводської промисловостіПовільні темпи: 95% підприємств дрібні (менше 5 робітників), на них працює понад половини зайнятих у промисловості. Відсутність податкових пільг, на відміну від промисловості центральних районів імперії. Конкурентна неспроможність західноукраїнської промисловості. Занепад обробної промисловості (цукрової, текстильної, шкіряної, паперової). Провідні галузі промисловості: Лісопильне виробництво;Нафтодобувна промисловість Дрогобицько-Бориславського нафтового району;Солеварна промисловість (64 % видобутку солі в імперії). Низький рівень зарплат (у 1,5-2 рази нижче, ніж у середньому в імперії). Високий рівень нещасних випадків на виробництві. Промисловий переворот Промисловий переворот затягнувся до середини 80-х рр. XIX ст. – на 10-15 років довше, ніж загалом в імперії. Повільна механізація промисловості: на Галичину припадало 5,5% парових двигунів в імперії.Іноземний капітал. Переважання у великій та середній промисловості – особливо у нафтодобувній (австрійських, німецьких, англійських, французьких, бельгійських, канадських). Транспорт. Першою залізницею в Україні стала лінія Львів-Перемешль (1861 р.), яка з`єднала українські землі із заходом держави. Розвиток залізничного транспорту не призвів, на відміну від Росії, до суттєвого збільшення промислового виробництва, а посилив колоніальний характер економічної політики.

Номер слайду 8

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Напрямки. Сезонні роботи (Німеччина, Росія, Румунія, Данія). Постійне проживання (Канада, США, Бразилія, Австралія). Трудова еміграція охопила понад 250 тис. осіб з Галичини та Буковини та 170 тис. із Закарпаття.

Номер слайду 9

УМОВИЕМІГРАЦІЇ

Номер слайду 10

Розвиток кооперативного руху. Кооперація – форма об`єднання людей, які на пайових засадах спільно займаються певним видом господарської діяльності. Мета: Західноукраїнська інтелігенція намагалася поліпшити долю селянства та міської бідноти, залучаючи їх до кооперативного руху;Кооперація покликана була забезпечити сприяння незаможним, захистити їх від лихварства, допомогти купувати землю та реманент, збувати продукцію.Ініціатор:Інженер-архітектор Василь Нагірний. Діяльність:1883 р. – заснування В. Нагірним першого споживчого кооперативу «Народна торгівля».1895 р. – заснування у Львові страхової компанії «Дністер».1899 р. – заснування галицьким громадсько-політичним діячем Є. Олесницьким товариства «Сільський господар», яке мало навчати селян сучасних методів господарювання. Найчисельніші кооперативи – кредитні спілки, що давали позики під 10%.

Номер слайду 11

Суспільно-політична ситуація 50-60 –х років XIX століття. Загальна характеристика. Негативні тенденціїПозитивні тенденціїПослаблення українського руху внаслідок поразки революції 1948-49 рр. та імперської реакціїВикористання владою україно-польського протистояння: відмова поділити Галичину на Західну і Східну. Польська мова стала мовою освіти й управління1867 р. – проголошення міжнаціональної рівноправності у школах, державних установах і судах;Вільна діяльність українських просвітницьких об`єднань та видавництв. Українці отримали право обирати і бути обраними до Австрійського парламенту, Галицького сейму.

Номер слайду 12

Течії суспільно-політичного руху. Москвофіли. Народовці (українофіли)Мета. Приєднання західноукраїнських земель до РосіїОб`єднання всіх українських земель в єдину державу. Керівники. Я. Головацький, І. Гуталевич, Б. Дідицький. К. Климкович, Є. Згарський, Ф. Заревич, В. Шашкевич. Програмні засади. Провідна роль Росії серед слов`янських народів. Росія – це опора в боротьбі з полонізацією. Не існує українського народу та української мови. Український народ є самостійним і самодостатнім. Розвиток єдиної української мови. Створення української літератури на народній основі. Діяльність1870 р. – заснування політичної організації Руська Рада – наступниці Головної руської ради. Видання газет і науково-літературних збірок у Галичині, Буковині, Закарпатті. Створення «язичія» - суміші російської, української, польської та церковнослов`янських мов, яку подавали, як «руську» мову. Керівництво громадськими і культурними установами – Галицько-Руської матицею та Народним домом. Отримували фінансову допомогу з Москви. Створення українських громад зі студентів і старшокласників. Контакти з представниками громадівського руху Наддніпрянщини. Пропаганда творів І. Котляревського., Т. Шевченка, Г. Квітки-Основ`яненка. Видання журналів «Вечорниці», «Мета», «Нива», «Русалка». Заснування у Львові «Руської бесіди» в 1861 році.1864 р. – перший український професійний театр.1868 р. – створення у Львові товариствав «Просвіта» (керівник А. Вахнянин). Значення діяльностіСприяли денаціоналізації українців Галичини, Буковини, Закарпаття. Відіграли певну роль у підвищенні культурно-освітнього рівня селянства й робітників. Сприяли перетворенню західноукраїнського населення на згуртовану націю, об`єднану ідеєю власної державності.

Номер слайду 13

Заснування та діяльність культурно-освітніх товариств. Назва. Рік. Керівник. Діяльність. Культурно-освітнє товариство «Просвіта» (Львів)Літературне товариство ім. Т. Г. Шевченка(Львів)Наукове товариство ім. Т. Г. Шевченка (Львів)1868 р.1873 р.1892 р. А. Вахнянин(композитор)Видання української літератури. Проведення літературних вечорів і лекцій. Організація читалень. Фінансування кооперативного руху. К. Сушкевич(юрист)М. Грушевський (історик)Видання журналів «Правда», «Зоря», художньої літератури. Робота історико-філософської, філологічної, математично-природничо-медичної секції. Видання наукових публікацій.

Номер слайду 14

Піднесення національно-визвольного руху у другій половині 70-х - 90-ті рр. XIX ст.

Номер слайду 15

Радикали – це представники молодої інтелігенції, що об`єднали національну та соціальну боротьбу, відчули вплив соціалізму, прихильники рішучих дій. Русько-Українська Радикальна Партія. Партія – це політична організація, яка об`єднує на умовах членства найактивнішу частину суспільства, виражає і захищає його ідеологію, політичні цілі, має програму. РУРП1890 р. (Львів)І. Франко. М. Павлик. Програма мінімум:досягнення матеріального блага трудящих;усунення експлуатації;проведення економічних реформ. Програма максимум:утвердження соціалізму;демократизація суспільного життя;піднесення національної самосвідомості українців;автономія України, у подальшому – незалежність (під впливом праці Ю. Бачинського). Юліан Бачинський «Україна irredenta» 1895 р.«Україна уярмлена»У 1895 році Юліан Бачинський опублікував книгу «Ukraine irredenta» (Україна уярмлена), в якій на підставі аналізу еміграції українців-галичан, став першим хто обґрунтував потребу створення української соборно держави під девізом: «Вільна, велика, політично самостійна Україна, одна, нероздільна від Сіяну по Кавказ!». Соборна держава – держава, яка об`єднує у своєму складі всі етнічні українськіземлі.

Номер слайду 16

«Новоерівська» політика народовців. Поняття«Нова ера» – українсько-польські домовленості 1890 року. Передумови. Загострення відносин між Австро-Угорщиною та Росією, що не могли поділити між собою сфери впливу на Балканах. Прагнення уряду Австро-Угорщини приєднати Наддніпрянську Україну у майбутні війні з Росією. Потреба підтримки українців і припинення україно-польського протистояння в Галичині. Підтримка київською громадою проекту Австро-Угорщини в обмін на широкі національно-культурні права українців Галичини - «Українського П`ємонту». Суть. Надання українцям певної кількості місць в австрійському парламенті і Галицькому сеймі. Відкриття трьох українських гімназій. Відкриття кафедри української історії ( історії Східної Європи) у Львівському університеті; першим її завідувачем став М. Грушевський. Перетворення літературного товариства ім. Т. Г. Шевченка на наукове, часткове фінансування державою. Надання українському правопису статусу офіційного. Поширення двомовності на ряд учительських семінарій. Створення ощадного товариства «Дністер» для українського населення. Розширення сфери використання української мови в державних установах. Українцям відкрито доступ до державних посад. Результат. Розширення національно-культурних і політичних прав українців. Політизація українського руху. Розкол українського руху на прибічників і противників «нової ери». У 1894 році «нова ера» завершилася через невдоволення і поляків і українців.

Номер слайду 17

Утворення УНДП та УСДПНазва. Рік. Лідери. Програмні засади. Українська національно-демократична партія(УНДП)Українська соціал-демократична партія (УСДП)1899 р.1899 р. М. ГрушевськийІ. Франко. В. Будзиновський, Ю. Романчук, К. Левицький, В. Охримович. Виховання почуття єдності з наддніпрянськими українцями. Створення єдиної української національної провінції Австро-Угорщини з власним сеймом та адміністрацією. Головна мета – соборність і незалежність України. М. Ганкевич, С . Вітик, Ю. Бачинський. Досягнення соціалізму шляхом реформ. Захист інтересів робітників. Парламентські методи боротьби. Перспективна мета - незалежна українська республіка.

Номер слайду 18

Іван Франко – лідер суспільно-політичної думки«Великий Каменяр», «Титан праці й велет духу». Видатний письменник, громадський політичний діяч, вчений. Навчався на філологічному факультеті Львівського, Чернівецького, Віденського університетів, мав ступінь доктора філософії Віденського університету. Політичні погляди. Негативне ставлення до марксистської ідеї держави диктатури пролетаріату. Уявляв державу як співдружність людей праці, засновану на господарській рівності, повній громадянській і політичній свободі. Головними осередками влади народу вважав громади. Органи представницької демократії утворюються на рівні вільного союзу громад. Велику увагу приділяв національному питанню. Він закликав інтелігенцію сприяти формуванню української нації, здатної до самостійного культурного й політичного життя. Виступав за політичну незалежність націй. Обстоював ідею федерації , політичне рівноправ’я народів з демократичною, республіканською формою правління. Діяльність. Перший серед українських літераторів, який заробляв на життя тільки літературною працею. Автор 4000 літературних публікацій і наукових творів. Вільно писав трьома мовами (укр., польською, нім.), здійснював переклад з 14 мов. Був редактором і членом редакції низки періодичних видань, зокрема «Друг» (1878), «Зоря» (1883-1886), «Народ» (1890-1895), «Літературно-науковий вісник» (1898-1907). Вів соціалістичну пропаганду серед робітників Львова, Борислава, Дрогобича та селян Галичини. За це відбував тюремне ув`язнення. Брав активну участь у громадському і політичному житті. У жовтні 1890 року був співзасновником РУРП, 1899 – УНДП. За сприянням М. Грушевського став дійсним членом НТШ. Активну участь у політичному житті припинив у 1904 році. За своє життя пройшов складну світоглядну еволюцію. У 90-х роках XIX ст. прийшов до повної підтримки ідеї політичної самостійності України.1856 р. -1916 р.

Номер слайду 19

Тести ЗНО1. Міста, які з’єднала перша на території України залізниця: А) Львів-Перемешль;Б) Львів-Станіслав;В) Львів-Тернопіль;Г) Станіслав-Тернопіль.1. А2. Причина еміграції значної частини населення Західної території України з кінця XIX ст.: А) важкі умови життя, безземелля, малоземелля, при суттєвому зростанні кількості населення;Б) низька родючість більшої частини земель, постійні посухи та неврожаї;В) пошук сприятливих умов для розгортання комерційної діяльності, започаткування власного підприємства;Г) прагнення здобути величезні багатства, відсутністю мов для розвитку української культури.2. А3. Назва організації, що дбала про кооперативний рух: А) наукове товариство ім. Т. Шевченка;Б) товариство «Просвіта»;В) товариство «Руська бесіда»;Г) українське педагогічне товариство.3. Б4. Щоденна українська газета 1880-1939 рр. виходила у Львові: А) «Діло»;Б) «Життє і слово»;В) «Знання - сила»;Г) «Літературно-науковий вісник».4. А5. Позначте українські землі, які входили до складу Австрійської імперії: А)  Східна Галичина, Буковина, Закарпаття;Б)  Галичина, Буковина;В)  Буковина, Бессарабія;Г)  Галичина, Волинь, Поділля.5. А

Номер слайду 20

Тести ЗНО6. Видатні діячі громадсько-політичного рузу на Західній Україні, засновники РУРП: А) Олександр Барвінський, Михайло Грушевський;Б) Олександр Кониський, Кость Левицький;В) Михайло Павлик, Іван Франко;Г) Юліан Романчук, Володимир Шашкевич.6. В7. Установіть відповідність:1. Юліан Бачинський А) автор праці «Україна ірредента»2. Михайло Грушевський Б) голова НТШ з 1897 року3. Михайло Павлик В) один з лідерів радикального руху4. Юрій Федькович Г) один з членів «Буковинської трійці»{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}АБВГ1x2x3x4x8. Установіть відповідність:1. кооперація А) оновлення, осучаснення2. міграція Б) переселення, переміщення населення3. модернізація В) фінансова установа, що створює фонд для покриття збитків клієнтів від нещасних випадків4. страхова компанія Г) форма об`єднання людей, які спільно займаються певним видом господарської діяльності{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}АБВГ1x2x3x4x9. Установіть послідовність подій: А) виникнення культурно-освітнього товариства «Просвіта» в ГаличиніБ) утворення літературного товариства імені Т. Шевченка. В) утворення РУРПГ) утворення УСДП{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}АБВГ1x2x3x4x

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.9
Оригінальність викладу
4.9
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 18
Оцінки та відгуки
  1. Трифонова Світлана В'ячеславівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Лактіонова Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Ковалева Анжела
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Більченко Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Губар Ольга Геннадіївна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Ткач Олена
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Демяненко Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Oвечко Aнтоніна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Каліщук Ольга Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Буренко Олег
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Гусак Віта Олексіївна
    Гарна та змістовна робота. Дякую.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Калашник Ірина Михайлівна
    Тема викладена цікаво і змістовно. Презентація містить основну інформацію по даній темі. Відчувається професійний підхід.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. Дёмина Юлия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  14. Сергієнко Марина Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  15. Оліхненко Оксана Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  16. Капець Майя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  17. Кряж Сергій
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  18. Гречана Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 15 відгуків
pptx
До підручника
Історія України 9 клас (Гісем О.В., Мартинюк О.О.)
Додано
31 січня 2021
Переглядів
39229
Оцінка розробки
4.9 (18 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку