Презентація створена для поглиблення знання учнів про середньовічний героїчний епос; визначити історичну основу, тематику, ідейний зміст та композицію французького героїчного епосу» Пісня про Роланда»; розвивати навички усного мовлення ; виховувати патріотичні почуття на прикладі героїв поеми та моральні якості учнів, любов до Батьківщини
Управління освіти і науки Білоцерківської міської ради Київської областіБілоцерківська загальноосвітня школа I-III ступенів № 21«Пісня про Роланда». Історична основа твору й поетичне переосмислення в ньому реальних подій. Патріотичні ідеї в « Пісні про Роланда»Учитель: Сливка А. М.учитель зарубіжної літератури, учитель вищої категорїїБіла Церква-2017
Мета уроку: поглибити знання учнів про середньовічний героїчний епос; визначити історичну основу, тематику, поетичне переосмислення історичних подій у французькому героїчному епосу» Пісня про Роланда»; розвивати навички усного мовлення ; виховувати патріотичні почуття на прикладі героїв поеми та моральні якості учнів, любов до Батьківщини.
Найбільше епічних поем було створено у Франції (близько 100)Загальна назва – «шансон де жест» – «пісні про діяння» або «пісні про подвиги»Жонглери виконували їх на ярмарках біля міських стін, у монастирях, в замках і навіть у королівських палатах. Жести прийнято поділяти на цикли. Найвідоміший – цикл про Карла Великого. Центром оповіді таких «жестів» є постать видатного правителя і полководця – короля Франції Карла Великого
Робота з таблицею «Пісня про Роланда» – це поема, в якій оспівувалось не лише минуле Франції, а утверджувалась важлива ідея відданого служіння державі, імператору. Саме з цією метою реальний історичний факт був змінений, опоетизований, адже в той час потрібні були герої подібні до Роланда, сміливі, мужні, набожні. Історичні події Художній вимисел1. Похід Карла Великого до Іспанії778 року тривав лише кілька місяців2. Уночі 15.09 на ар’єргард Карла напали християни―баски 3. Загинув Хруодланд граф Бретані4. Битва в Ронсенвальському межигір’ї ― незначний історичний епізод5. Нападники баски втекли непокараними
• Що в епоху Середньовіччя вкладали в поняття „лицар”? Чи є Роланд справжнім лицарем?• Кого називають героєм? Чи можна Роланда назвати героєм?• З якими персонажами українського героїчного епосу його можна порівняти? • Чи можна вважати твір «Пісня про Роланда актуальним? Чому?• Хто для вас є героями сьогодення? • Чи перегукуються риси характеру та вчинки Роланда із сучасними героями?
Домашнє завдання. Для всіх.1. Діберіть цитати до образу Карла та Ганелона. 2. Доведіть близькість епосу до народної поезії (відзначити повтори, постійні епітети, гіперболи тощо)Індивідуальні завдання1 Створити епос на новий лад. Образи : Роланд і Ганелон. Історичні події: подорож у часі. Місце і час подій: Україна, 2017 рік. Основа конфлікту: боротьба за волю і незалежність. Предмети: мобільний телефон, ноутбук, лазерний меч, ріг.2. Створіть кластер або проілюструйте «Пісню про Роланда»(за бажанням)3. Складіть сенкан зі словами «лицар», « патріот», «Роланд»