Презентація до уроку зарубіжної літератури у 8 клас на тему "Скарби культури Відродження"

Про матеріал

Презентація до уроку зарубіжної літератури у 8 клас на тему "Скарби культури Відродження" допоможе вчителю візуалізувати тему, органічно укласти учнівський конспект.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема:«Скарби культури Відродження» Злочевська Наталія Володимирівна,вчитель зарубіжної літератури ЗНЗ І-ІІ ступенів №8 Олександрійської міської ради

Номер слайду 2

Якщо в епоху середньовіччя всі погляди й думки людей були звернені до Всевишнього, а земні радощі вважалися гріховними, то в нову добу (ХІV-ХVІ ст.) саме людина стала у центрі уваги митців, учених-дослідників. Так виник Ренесанс або Відродження.

Номер слайду 3

Відродженняабо. Ренесанск. 13 – 2-га пол. 16 ст. термін запровадив Джорджіо Вазарі

Номер слайду 4

Епоха Відродження охоплює період з XIV – по XVI ст. – це час корінних змін в соціально-економічному житті багатьох країн Європи, і перш за все Італії, Нідерландів, Франції, Німеччини. У цю епоху бурхливо розвивається торгівля, все більше значення набувають міста, з'являються перші капіталістичні підприємства – мануфактури. Разом з класом феодалів активну роль починає грати буржуазія, що народжується. Йде інтенсивний процес формування націй. Втрачає свої позиції офіційна католицька церква. Рух реформації у ряді країн приводить до її розколу. В кінці XVI в. у Нідерландах відбувається перша в світі буржуазна революція.

Номер слайду 5

Митці доби Відродження взяли собі за взірець тво­ри античності. Вони сприяли пробудженню націона­льної самосвідомості багатьох народів Європи, виник­ненню національних літератур, твори яких все біль­ше набували світського (нецерковного) характеру.

Номер слайду 6

Ключова ідея. Відродження античності.«Який довершений витвір – людина! Окраса Всесвіту! Взірець усього сущого”В. Шекспір. Сандро Боттічеллі«Народження Венери»галерея Уффіці, Флоренція1482 - 1486

Номер слайду 7

Гуманісти (так звали прихильників нового часу) вважали, що людина — найвища цінність на Землі, вона має право на свободу, земне щастя й всебічний розвиток своїх здібностей. Не знатне походження, а осо­бисті таланти, багатий внутрішній світ, яскрава інди­відуальність є гідними в оцінці людини. Гуманістичні ідеали стали панівними в цю добу. Для них характерне сприйняття навколишнього світу не як юдолі печалі, а як прекрасної дійсності. Людина ж згідно з цими ідеалами не грішна і низька істота, а прекрасне і досконале створіння.

Номер слайду 8

Образ людини, що залежна від волі Бога, але шукає недосяжної справедливості, розкрило середньовічне ми­стецтво. А образ людини вольової, розумної, творчої створило тільки Відроджен­ня. Це образ ідеалізований, героїзований, але саме він став сутністю ренесансної культури. Естетичний ідеал Відродження — образ людини, що сама себе створює, не маючи жодних сумнівів. Люди у зображен­ні ренесансних майстрів виглядають і зовсім живими, реальними, і водночас над­звичайними, не такими, як усі. Вони належать одночасно і до земного, і до вищого планів буття. Завдяки цьому сучасне переводилося на рівень вічного, утверджу­валася богоподібність реальної людини.

Номер слайду 9

Естетичний ідеал. Образ людини, яка сама себе створює. Мікеланджело. П’єта «Оплакування Христа»Собор Святого Петра, Ватикан,1499 Мармур174 см

Номер слайду 10

Головний принцип. Гуманізм. Утвердження краси й гідності людини, її розуму й волі, творчих сил і можливостей. Леонардо да Вінчі«Вітрувіанська людина»Галерея Академії, Венеція1490

Номер слайду 11

Головні ідеїСаморозвиток людини. Моральне вдосконалення. Свобода. Здатність перетворювати світ силою свого розуму, душі, творчості. Рафаель Санті«Афінська школа»Ватикан1508 - 1512

Номер слайду 12

Соціально-економічні зміни знаходять своє віддзеркалення в культурі і мистецтві. Художники і письменники прагнуть до правдивого зображення природи і людини. Саме людину, обдаровану безмежними творчими можливостями, здатну змінити навколишній світ, прославляють в своєму мистецтві художники Відродження.

Номер слайду 13

Доба Титанів. У першій половині XV ст. у Флоренції жили і працювали три митці, які отримали прізвисько «батьків Відродження»: - архітектор Брунеллескі, - скульптор Донателло - живописець Мазаччо. Мовою архітектури, скульптури і живопису вони прославляли красу людини. Всупереч ученню церкви, вони утверджували право людей на свободу і щастя, говорили про те, що людина силою розуму може пізнати закони миру.

Номер слайду 14

Архітектура. Простий і чіткий ритм. Чітко відокремлені один від одного поверхи будівель. Декорування зовнішньої поверхні стін. Симетрія. Пропорція. Геометрія і порядок.

Номер слайду 15

Філіппо БрунеллескіМісто, країна – Флоренція, Італія. Роки життя – 1377 - 1446 Джото Собор. Санта Марія дель Фьоре. Флоренція, Італія1296 – 1436 Купол – Філіппо Брунеллескі

Номер слайду 16

Виховний будинок. Місто, країна – Флоренція, Італія. Роки побудови – 1419 - 1445

Номер слайду 17

Капелла Пацци. Місто, країна – Флоренція, Італія. Роки побудови – 1423 - 1449

Номер слайду 18

Церква Святого Духа. Місто, країна – Флоренція, Італія. Роки побудови – 1443 - 1503

Номер слайду 19

Скульптура. Закони перспективи. Краса тіла. Дія світла. Виразність портретних зображень. Об'ємність фігур. Мікеланджело«Мойсей»1515 Базиліка Сан-П’єтро-він-Інколі, Рим,Мармур235 см

Номер слайду 20

Донателло Давид. Флоренція, Національний музей Барджелло1409Євангеліст Іоанн. Музей собору Санта Марія дель Фьоре, Флоренція1412 - 1415

Номер слайду 21

Мікеланджело, Мадонна Брюгге, Брюгге, Бельгія, Церква Нотр Дам1503 – 1504 Святий Петро, Сієна, Італія, Сієнський собор1501 - 1504

Номер слайду 22

Художники Відродження оспівували красу людського тіла, натхненність людської особи, його індивідуальні особливості. Наприклад, італійські художники Рафаель (1483-1520) і Леонардо да Вінчі (1452-1519) в своїх мадоннах оспівували не легендарну матір Христа, а велич і радість материнства, красу своїх цілком реальних сучасниць. Такі твори перестали бути іконами, хоч і виконувалися для церкви. Атлетичні фігури героїв Біблії (Мойсей, Давид), створені великим скульптором і живописцем Відродження Мікеланджело Буонарроті (1475 - 1564), відобразили могутній, загартований в життєвих нещастях дух самого художника. Живопис

Номер слайду 23

Живопис. Правильна геометрична конструкція картин. Досягнення максимальної точності і чіткості зображень. Розвиток портрету. Тиціан«Марія Магдалина, яка кається»Ермітаж, Санкт-Петербург,1565

Номер слайду 24

Живопис. Сюжети релігійного плану: не принизити божественне, а підняти земне до нього. Тиціан«Це людина»Музей історії мистецтв, Відень,1543

Номер слайду 25

Мазаччо. Мадонна з дитиною. Лондон, Національна галерея1426 Трійця. Фреска, Флоренція,Церква Санта Марія Новела1426 - 1428

Номер слайду 26

Леонардо да ВінчіМадонна Літта. Ермітаж, Санкт-Петербург1490 - 1491 Портрет Джиневри де Бенчі, Вашингтон, Національна галерея мистецтв1474 - 1476

Номер слайду 27

Рафаель, Заручини Діви МаріїМілан, Пінакотека Брера1504 Мадонна з щигликом, Флоренція, Італія, Галерея Уффіці1505 – 1507

Номер слайду 28

Спрага розкрити таємниці природи стала відмінною рисою людей епохи Відродження. Сміливі мореплавці відкривали нові материки і землі, учені стали проникати в таємниці Всесвіту і досягли великих успіхів в багатьох областях науки. В цей час з'являється потік наукових відкриттів, винаходів, книг, витворів мистецтва.

Номер слайду 29

Найбільші досягнення. Микола Коперник довів, що Земля обертається навколо Сонця.1509 р., Польща

Номер слайду 30

Найбільші досягнення. Галілео Галілей довів, що Всесвіт безкінечний у просторі і вічний у часі.1609 р., Італія

Номер слайду 31

Найбільші досягнення. Джордано Бруно довів, що Всесвіт не обмежується Сонячною системою, а сягає в безкраї далі.

Номер слайду 32

Найбільші досягнення. Сонце рухається серед інших зірок.Існує безліч інших світів.1580 р., Італія

Номер слайду 33

Найбільші досягнення. Христофор Колумб відкрив Америку.1492 р.

Номер слайду 34

Найбільші досягнення. Васко да Гама відкрив морський шлях в Індію через Атлантичний океан.1498 р., Португалія

Номер слайду 35

Номер слайду 36

Найбільші досягнення. Фернан Мегеллан здійснив першу навколосвітню подорож.

Номер слайду 37

Найбільші досягнення. Відкрив архіпелаг Вогненна Земля. Шлях у Тихий океан з Атлантичного.1519 – 1522 р., Португалія

Номер слайду 38

Номер слайду 39

Найбільші досягнення. Відкрив архіпелаг Вогненна Земля. Шлях у Тихий океан з Атлантичного.1519 – 1522 р., Португалія

Номер слайду 40

Найбільші досягнення. Франсуа Рабле проповідував гуманістичне виховання, що поєднує фізичний і духовний розвиток; гармонійний розвиток особистості.педагог-письменник, Франція, 1494 – 1553 р. «Гаргантюа та Пантагрюель».

Номер слайду 41

Найбільші досягнення. Томас Мор проповідував любов до свободи та ненависть до тиранів, сформулював уявлення про ідеальне суспільство та закони розвитку державиісторик, політик, письменник Англія, 1478 – 1535, «Утопія».

Номер слайду 42

Найбільші досягнення. Нікколо Маккіавелі, розробив закони розвитку держави, звільнив політику від мораліісторик, політик, Італія.1469 – 1527, «Державець».

Номер слайду 43

Література. Перехід до реалізму. Релігійні сюжети наповнені земними проблемами. Вільям Шекспір, Франческо Петрарка, Мігель Сервантес де Сааведра, Джованні Боккаччо,Франсуа Рабле…

Номер слайду 44

Література. Включення до творів портретів та психологічних характеристик героїв. Утворення нових жанрів та вдосконалення старих.

Номер слайду 45

Номер слайду 46

pptx
Додано
16 січня 2018
Переглядів
5890
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку