Дана презентація - є додатком до виховного заходу „Мікс красивого і корисного“, це спроба продемонструвати з допомогою інтерактивних форм і методів формування усвідомленого вибору професій випускниками школи та . Якщо у випускників є сумніви, то за допомогою перегляду презентації та спілкування учні позбудуться цих вагань.
Мій власний образ “Я” і вибір професії„ ХОЧУ (визначити свої професійні інтереси, бажання і схильності) + МОЖУ (оцінити власні професійно важливі якості: знання, здоров’я, здібності, психологічні особливості) +ТРЕБА (довідатись, які професії мають і матимуть попит у роботодавців на ринку праці, за якими професіями можна знайти роботу) =ПРАВИЛЬНИЙ ВИБІР ПРОФЕСІЇ “
Схильності(вам подобається, вас приваблює, ви надаєте перевагу)Здібності(ви здатні, ви вмієте, володієте навичками )Професії(вам підходять професії, що…)+ обслуговувати людей;+ займатися лікуванням;+ навчати, виховувати;+ захищати права і безпеку;+ керувати людьми.+ знайомитися з новими людьми;+ бути чутливим та доброзичливим;+ уважно вислуховувати людей;+ розбиратися в людях;+ гарно і зрозуміло говоритии та виступати публічно.+ пов’язані з медичним обслуговуванням (лікар, медсестра...); + навчанням і вихованням (вихователь, гувернер, тренер, учитель...);+ побутовим обслуговуванням (продавець, провідник, офіціант...); + правовим захистом (юрист, участковий, інспектор...). Людина-людина
Схильності(вам подобається, вас приваблює, ви надаєте перевагу)Здібності(ви здатні, ви вмієте, володієте навичками)Професії(вам підходять професії, що…)+ керувати машинами;+ ремонтувати обладнання;+ складати та налаштовувати техніку;+ обробляти материали, виготовляти різні предмети та речі;+ займатися будівництвом.+ знаходити та усувати технічні недоліки;+ використовувати прилади, машини; + розбиратися в технічному обладнаннні;+ вміло користуватися інструментами;+ добре орієнтуватися в просторі.пов’язані зі створенням монтажем, складанням та налагодженням технічних облаштувань (радіомонтажник, зварювальник...); експлуатацією технічних засобів (водій, токар, швачка...); ремонтом техніки (механік, електромонтер...). Людина-техніка
Схильності( вам подобається, вас приваблює, ви надаєте перевагу)Здібності( ви здатні, ви вмієте, володієте навичками. Професії( вам підходять професії,що …)+ доглядати за тваринами;+ заготовляти продукти (гриби, ягоди, рибу...);+ працювати на свіжому повітрі;+ вирощувати овочі и фрукти;+ мати справу з природою.+ розбиратися в тваринах чи рослинах;+ вирощувати рослини чи розводити тварин;+ боротися з хворобами та шкідниками;+ орієнтуватися в природних явищах;+ працювати на землі .пов’язаніз вивченням живої та неживої природи(мікробіолог, агрохімік, геолог...);з доглядом за рослинами та тваринами ( лісник, фермер, зоотехнік.. ); з профілактикою та лікуванням захворювань рослин та тварин (ветеринар...). Людина-природа
Схильності (вам подобається, вас приваблює, ви надаєте перевагу )Здібності( ви здатні, ви вмієте, володієте навичками)Професії(вам підходять професії, що…)+ опрацьовувати тексти і таблиці;+ робити розрахунки та обчислення;+ опрацьовувати інформацію;+ працювати з картами та схемами;+ приймати та передавати сигнали і повідомлення.+ бути зосередженим та сумлінним;+ добре рахувати ; + кодувати інформацію;+ оперувати знаками та символами;+ знаходити та виправляти помилки.пов’язані з текстами (перекладач, діловод...); з цифрами, формулами та таблицами ( програміст, оператор ПК, бухгалтер, касир...); з картами, схемами (штурман, картограф...); Із звуковими сигналами (радист, телефоніст...). Людина- знакова система
Людина – художній образ. Схильності( вам подобається, вас приваблює, ви надаєте перевагу )Здібності (ви здатні, ви вмієте, володієте навичками)Професії( вам підходять професії, які…)+ займатися художнім оформленням;+ малювати, фотографувати;+ створювати витвори мистецтва;+ виступати на сцені;+ виготовляти своїми руками красиві речі.+ розбиратися в літературі та мистецтві;+співати, грати на музичних інструментах;+ складати вірші, писати оповідання;+ створювати красиві, речі;+ малювати.пов’язані із створенням, проектуванням, моделюванням художніх творів ( художник, парикмахер, кондитер, композитор...); з відтворенням, або створеннями різних творів мистецтва ( ювелір, реставратор, флорист, актор...).
ТЕМПЕРАМЕНТ І ПРОФЕСІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬСАНГВІНІК - висока продуктивність при динамічній і різноманітній праці;ФЛЕГМАТИК - працює продуктивно і почувається впевнено;ХОЛЕРИК - добре працює в маркетингу, але коли покидають сили і зникає віра у сили - перестає працювати;МЕЛАНХОЛІК – малоенергійний, швидко втомлюється, працездатність низька, не підходить робота, пов”язана з ризиком.
АКТУАРІЙАНАЛІТИКАНДЕРРАЙТЕРАУДИТОРАУДИТОР ВЕБ-САЙТіВБАЙЄРБРЕНД-МЕНЕДЖЕРВЕБ-САДОВНИКГРІНКІПЕРДЕВЕЛОПЕРДЕКЛАРАНТДЖОББЕРДИЛЕРДИСТРИБЬЮТОРМЕНЕДЖЕРСАУНДДИЗАЙНЕРіМІДЖМЕЙКЕРІНДЕНТ-АГЕНТЛАЙФ-КОУЧКОРОБЕЙНИККОУЧЕРКОПІРАЙТЕРКОМ’ЮНіТі-МЕНЕДЖЕРМАРКШЕЙДЕРМАРКЕТОЛОГМЕДіА-ПЛАННЕРМЕДІА-БАЙЕРЛОГІСТИКПІТ-БОСПРОКУРІСТПАСТІЖЕРПЕЙДЖМЕЙКЕРОТЕЛЬЕРМЕРЧЕНДАЙЗЕРСЕЙЛЗМЕНPR-МЕНЕДЖЕРРІЕЛТЕРРЕЦЕПШІОНІСТРЕКРУТЕРРЕЙДЕРПРОМОУТЕРСУПЕРВАЙЗЕРСТРІНГЕРСПІЧРАЙТЕРСКАЛЬПЕРСИСТЕМНИЙІНТЕГРАТОРСЕЙЛЗМЕНЕДЖЕРШОПЕРХЕД-ХАНТЕРТРЕЙДЕРТІТЕСТЕРПрофесії XXI століття
Компоненти готовності до свідомого вибору професії(моральні, психологічні, практичні) Загальне позитивне ставлення до праці;Знання певного кола професій, їх змісту ,вимог, шляхів отримання професії та перспектив професійного розвитку;Сформованість професійних інтересів;Адекватна самооцінка;Наявність спеціальних здібностей;Сформованість мотиваційної сфери (інтерес, обовязок, самооцінка професійної придатності);Практичний досвід;Збалансованість інтересів , здібностей та нахилів; їх відповідність вимогам професій до особистості;Відповідний стан здоровя;
Компоненти готовності до свідомого вибору професіїСформованість моральних якостей, які відповідають вимогам професії;ПРОФЕСІЙНА ПРИДАТНІСТЬ –це сукупність психолого-педагогічних особливостей людини, необхідних для досягнення успіхів у праці при наявності певних знань, умінь і навичок, отримання власного задоволення від самого процесу праці.
Помилки при виборі професіїСтавлення до вибору професії як до незмінної;Думки про престижність професії;Вибір професії під впливом товаришів;Наслідування професій твоїх кумирів;Захоплення тільки зовнішнім або частковим аспектом професії;Ототожнення шкільного навчального предмета з професією або погане розрізнення цих понять;Застарілі уявлення про характер праці у сфері матеріального виробництва;Невміння чи небажання розбиратися у своїх особистісних якостях ( схильностях і здібностях);Незнання чи недооцінка своїх фізичних особливостей, недоліків;Незнання основних дій при виборі професії.