10 березня о 18:00Вебінар: Шкільне діловодство. Документація заступника директора з навчальної роботи

Презентація до виступу на педраді «МОРАЛЬНО-ДУХОВНЕ ВИХОВАННЯ НА УРОКАХ СЛОВЕСНОСТІ»

Про матеріал

Формування особистості, її характеру, моральних якостей, культури поведінки реалізується в методах і засобах виховання.

Перед сучасною освітою стоїть надскладне завдання: виховання особистості, орієнтованої на духовно значущі норми і цінності. Література – це той предмет естетично-гуманітарного циклу, який має для цього величезні можливості. В.Сухомлинський зазначав: «Читання, як джерело духовного збагачення, не зводиться до уміння читати; цим вмінням воно тільки починається. Читання – це віконце, через яке діти бачать і пізнають світ і самих себе».

Зміст слайдів
Номер слайду 1

«Морально-духовне виховання на уроках словесності» Підготувала: вчитель зарубіжної літератури, української мови і літератури КЗШ №41 Дзятко Світлана Валеріївна

Номер слайду 2

«Читання, як джерело духовного збагачення, не зводиться до уміння читати; цим вмінням воно тільки починається. Читання – це віконце, через яке діти бачать і пізнають світ і самих себе» В.Сухомлинський

Номер слайду 3

Номер слайду 4

До іменників – назв істот дібрати антоніми і пояснити їх значення: Язиком – друг, а серцем – ворог. Товариш уникає ворожнечі. Коли їдять – нероба здоровий, коли працюють – хворий.

Номер слайду 5

Виписати іменники, вжиті в однині і множині. Поставити їх у родовому відмінку. Перевірити правопис за словником. Пояснити вислови. Не той друг, що лащиться, а той, що печалиться. Ремесло статок принесло. Серце дитини – город, що посієш, те й виросте.

Номер слайду 6

Визначити відмінок поданих у прислів’ях іменників, пояснити значення висловів: Хто знайшов вірного друга – той знайшов скарб. Брехнею світ перейдеш, та назад не вернеш. Шукай у дружбі щирості, а не вигоди. Не заздри чужому багатству, своє наживай.

Номер слайду 7

Тематика текстів «Взаємини і традиції в українській родині», «Загальнолюдські моральні цінності», «Ти серед людей», «Культура людських взаємин»

Номер слайду 8

Методи і прийоми морально-етичного виховання на уроках літератури бесіди дискусії, дослідження, проблемні питання, рольові ігри гронування робота у групах творче читання інфоргафіка.

Номер слайду 9

Яких учинків небожа («Про правду і кривду») не варто і не можна повторювати? Поясніть чому. Що таке жорстокість? У якому вчинку виявилася жорстокість пана («Мудра дівчина»)? Яке поняття протилежне до жорстокості? Як відомо, у казках перемагає добро. Яке ж зло переможено у казці «Ох»? Напишіть невеликого листа (4-5 речень) Лисові Микиті із порадами як стати кращим, які риси характеру зінити. Чому Недопопелюшка, ризикуючи своїм життям, намагалася допомогти Алі («Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»)? Як називається така риса характеру?

Номер слайду 10

Робота з експресивною лексикою   Прочитайте записані слова й поділіть їх на дві групи: Слова з позитивним емоційним забарвленням, які відповідають поняттю «добро»;  Слова з негативним емоційним забарвленням, які відповідають поняттю «зло».  Чуйний, жорстокий, злий, співчутливий, доброзичливий, байдужий, щирий, милосердний, сердечний, упертий, невихований, бездушний, чесний, злопам’ятний. Якому персонажеві притаманна така поведінка? ОПОВІДАННЯ “Федько-халамидник”

Номер слайду 11

ДОБРО ЗЛО Чуйний, злий, співчутливий, доброзичливий, щирий, милосердний, сердечний, чесний. Жорстокий, байдужий, упертий, невихований, бездушний, злопам’ятний. ОПОВІДАННЯ “Федько-халамидник”

Номер слайду 12

Добро Зло Правдивість Федька, його сміливість, героїчний вчинок – урятування Толі з криги на річці; захист Толі від батьківського гніву. Недисциплінованість, відчайдушність, розбишакуватість Федька; черствість, підлість, пихатість Толі; неуважність батьків Федька. Їхня бідність, приниженість, жорстокість; негідний вчинок Толиного батька на березі річки. В оповіданні «Федько-халамидник» постійно стикаються добро і зло, честь і безчестя, милосердя й черствість. Наведіть їх приклади. 

Номер слайду 13

ПОВІСТЬ “Климко”

Номер слайду 14

1. Климко і дядько Кирило. 2. Климко і Наталя Миколаївна 4. Климко і тітка Мотя 3. Климко і Зульфат Турбота Чуйність Доброта Милосердя Людяність Біля кожної ситуації-сходинки потрібно записати ті моральні якості, які виявилися саме між названими героями твору. 5. Климко і дівчина

Номер слайду 15

НОВЕЛА “Останній листок”

Номер слайду 16

КОМЕДІЯ “Міщанин-шляхтич” Використовуючи стратегію «Мозкова атака» складаємо схему Проблематика твору Місце людини у суспільстві Моральні ідеали Проблеми освіти, виховання, мистецтва Проблема людської гідності

Номер слайду 17

Робота в групах. Прийом «Асоціативне гроно рис характеру» КОМЕДІЯ “Міщанин-шляхтич” Пан Журден: марнославний, довірливий, безвольний, впертий, неосвічений, нерозсудливий, хазяйновитий,щедрийвеликодушний. Граф Дорант: хитрий, підступний, лицемірний, авантюрист, шахрай, підлий, вишуканий зовні. Клеонт: чесний, благородний, порядний, не соромиться свого походження, цілеспрямований, має почуття власної гідності, керується законами честі.

Номер слайду 18

Обери позицію Як ви думаєте,чим визначається місце людини у суспільстві: титулом чи добрими справами? КОМЕДІЯ “Міщанин-шляхтич”

Номер слайду 19

Найголовнішим у вихованні має бути особистість вихователя. Вплив особистості педагога на молоду душу становить ту силу, яку неможливо замінити ні підручниками, ні моральними повчаннями, ні системою покарань і заохочень… К.Д.Ушинський

Номер слайду 20

ppt
Додано
3 березня 2018
Переглядів
2088
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку