Іван Багряний “ТИГРОЛОВИ” Сміливі завжди мають щастя. Іван Багряний
Номер слайду 2
Романтик і “невиправний мрійник” Учасник Мистецького українського руху Справжнє прізвище – Лозов'яга (Лозов'ягін) 1907-1963
Номер слайду 3
Номер слайду 4
Інтерв'ю з письменником Гронування
Номер слайду 5
Роман “Тигролови” – твір про українців Зеленого Клину В Україні масове переселення почалося у другій половині ХІХ століття. Площа Зеленого Клину – близько 1 млн. квадратних кілометрів. Найбільші міста – Хабаровськ, Владивосток, Комсомольськ, Уссурійськ.
Номер слайду 6
Зелений Клин тоді і сьогодні
Номер слайду 7
Головний герой роману – Григорій Многогрішний вважає, що “ліпше вмирати біжучи, ніж жити гниючи” Це нащадок гетьмана Дем'яна Многогрішного, першого політкаторжанина Григорій Многогрішний увібрав у себе чимало багрянівських рис характеру
Номер слайду 8
Історія написання роману “Тигролови” (1944) Автобіографічний твір, болючі спогади про кількарічне заслання на Далекому Сході; Роман був створений всього за два тижні; Первісна назва – “Звіролови”; Про роман в Україні не знали майже 30 літ, вийшов друком у 1991 році
Номер слайду 9
Роман “Тигролови” Жанр: пригодницький роман Його ознаки: Динамізм сюжету; Ідея перемоги добра над злом; Розмежування героїв на позитивних і негативних.
Номер слайду 10
«Фрейм» Заповніть пусті клітинки фрейму. Визначте сюжетно-композиційні елементи за схемою. Експозиція Зав’язка Розвиток дії Кульмінація Розв’язка
Номер слайду 11
Фрейм «Образна система роману» необхідно встановити зв’язки між героями та коротко розповісти про них. Кого з героїв на схемі не відображено?
Номер слайду 12
«Символічне бачення»
Номер слайду 13
Поїзд – образ-символ страшного дракона Пригоди головного героя розпочинаються тоді, коли він тікає з “ешелону смерті”, що мчав до Колими й Магадану смертників ГУЛАГу
Номер слайду 14
СЕНКАН «Сенкан» – це вислів, який складається з п’яти рядків: 1. Слово – тема (іменник). 2. Два прикметники (означення теми). 3. Три слова, які позначають дію, пов’язану з темою. 4. Фраза з чотирьох слів (розуміння теми або ставлення до неї). 5. Слово – висновок (синонім теми). складіть сенкан: за поняттями Тигр, Григорій, Медвин, працюючи в групах: 1 ряд – тигр 2 ряд-Григорій 3 ряд - Медвин
Номер слайду 15
«Взаємоопитування» «Ти - мені, я– тобі». Сформулюйте запитання за змістом заняття і задайте його своєму одногрупнику
Номер слайду 16
Гра «Так чи ні». Взаємоперевірка. 1. В ешелоні смерті було 60 коробок-вагонів? 2. Дошки у вагоні були перерізані пилкою? 3. Григорій блукав тайгою 6 днів? 4. Григорія з небуття виводила пісня? 5. Многогрішному було 26 років? 6. У бараках на лісорозробках пісню співали молоді хлопці 7. Григорія заслали на 25 років? 8. Двох мисливців – Григорія та Грицька – порівнювали з ведмедями? 9. На ніч тигролови отаборились прямо на снігу ? 10. Панти – це шапка з вівці 11. Головне при ловлі тигрів – сміливість, швидкість і неодмінно тиша 12. Пісню «Розпрягайте хлопці коні…» співав Григорій?
Номер слайду 17
Гра «Так чи ні». Взаємоперевірка. 1. В ешелоні смерті було 60 коробок-вагонів? (Так) 2. Дошки у вагоні були перерізані пилкою? (Ні) 3. Григорій блукав тайгою 6 днів? (Так) 4. Григорія з небуття виводила пісня? (Так) 5. Многогрішному було 26 років? (Ні) 6. У бараках на лісорозробках пісню співали молоді хлопці (Ні) 7. Григорія заслали на 25 років? (Так) 8. Двох мисливців – Григорія та Грицька – порівнювали з ведмедями? (Так) 9. На ніч тигролови отаборились прямо на снігу ? (Так) 10. Панти–це шапка з вівці (Ні) 11. Головне при ловлі тигрів – сміливість, швидкість і неодмінно тиша (Ні) 12. Пісню «Розпрягайте хлопці коні…» співав Григорій? (Ні)
Номер слайду 18
Прийом «Я так думаю..» “Сміливі завжди мають щастя” Майор НКВС Медвин женеться за Григорієм, вистежує його в тайзі. Але у двобої перемагає Григорій.
Номер слайду 19
Домашнє завдання Скласти порівняльну характеристику Медвина та Григорія. Написати висловлювання на тему: «Чи завжди сміливі мають щастя?», використовуючи приклади з твору. Обсяг – 1,5 сторінки.