Мета: ознайомити учнів зі словами, які називають ознаки предметів; формувати вміння ставити питання до даних слів; поглиблювати знання учнів про зв'язок прикметників з іменниками; розвивати увагу, спостережливість, мовлення; збагачувати словниковий запас; виховувати культуру мовлення, любов до мови.
1
Укр.м. Дата ________________
Вчитель Бондар Т.М.
Тема: Прикметник. Слова, які називають ознаки предметів. Зв’язок прикметників з іменниками.
Мета: ознайомити учнів зі словами, які називають ознаки предметів; формувати вміння ставити питання до даних слів; поглиблювати знання учнів про зв’язок прикметників з іменниками; розвивати увагу, спостережливість, мовлення; збагачувати словниковий запас; виховувати культуру мовлення, любов до мови.
Хід уроку:
І. Організація класу
Звучить пісня у виконанні Інни Римар «Українська мова»
ІІ. АОЗ, МНД
Про що співється у пісні?
Мова
Зі слів пісні яка мова? (калинова, дзвінка, мелодійна, грайлива, легка, сонячна…)
Можна безкінечно добирати ознаки до нашої солов’їної мови.
Сьогодні наша мова допоможе стати нам чарівниками.
ІІІ. Повідомлення теми уроку.
ІV. Вивчення теми
Розгляньте малюнок (на дошці)
Які квіти зображено?
Прочитайте текст вправи
Спишіть друге речення, підкресліть слова, що називають колір фарб.
Поки діти списують речення, я міняю чорно-білий малюнок на кольоровий.
Погляньте, як змінився квітник.
Ми, дійсно, стали чарівниками і змогли словами розфарбувати малюнок.
Соняшник який? Волошки які? Мак який? Мальви які?
Отже, слова мають ознаки.
Фізкультхивлинка.
V. Закріплення
1. Усна робота. Фантастична ситуація.
А ось ми й у саду… Але що це? Все стало невидимим….
Давайте здогадаємось, що ми можемо побачити.
Запашне , соковите, червонобоке… (яблуко)
Сині, стиглі … (сливи)
Червоні, круглі … (вишні)
Жовті, смачні… (груші)
2.Письмова робота
Добір прикметників за питаннями до іменників
Мама яка?
Тато який?
Небо яке?
Руки які?
Книги які?
Квіти які?
Телефон який?
Відгадайте назву предмета за його ознаками, користуючись словами з довідки. Підкресліть ознаки предметів хвилястою лінією.
VІ. Підсумок
Згадати про мову, що вона стала нашим помічником сьогодні.
VІІ. Д/з