Хвилинка-самодиктант Завдання: Запишіть усіх героїв повісті-казки Марини Павленко «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських», які живуть у реальному світі. Взаємоперевірка: Софійка, Сашко, Вадим, Ростик, мама Таня, тато В’ячеслав, тітонька Сніжана, Валентин Білий, баба Валя, бабуся Ліна, дідусь Максим, бабуся Вадима.
Хвилинка-самодиктант Завдання: Запишіть усіх героїв повісті-казки Марини Павленко «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських», з якими Софійка зустрічається в минулому. Взаємоперевірка: Міщенки : Дмитро Міщенко , Михайло (Мішель, Мішка) Міщенков-Білий , син Мішки Білого (вусань із Кривих Колін), Валентин Білий; Кулаківські : Гордій , Флор, Франя, Яків + Лизавета, Васюня + Олена, Іван , Катерина + Семен, Анатолій; Ягоди (Вишні): Клава (Корній), Горпина + Павло, Ніна.
Вадим Кулаківський – однокласник Софійки «… хлопець Софійчиної мрії не мусив би палити». «У нього таке розмаїте життя!.. Щось перепродує, щось організовує…» «… тільки числиться в гімназії! Могоричами з класу в клас перетягуємо: дуже таткові хочеться, щоб син престижну школу закінчив!» «Не я краду — прокляття моє краде!» «В мене, як хочеш знати, рід проклятий. Гроші ведуться, щастя — ні грама!»
Хлопцю потрібна товариська допомога. Дайте кілька порад Вадимові щодо його поведінки? Потрібно бути: хорошим другом; здатним на вчинок, щоб Софійці не було соромно за свого обранця; благородним; любити своїх рідних; сміливим; визнавати свої помилки; поважати Софійку і себе; кинути палити; пам’ятати, що, крім грошей , є ще людські цінності.
Мішель Міщенков «…лиха доля змусила мене, дворянина з діда-прадіда, працювати нещасним двірником». «…Михайлова формула щастя: брехати задля високої мети». «Двірника … після невдалої спроби викрадення баронової єдиної дочки панни Ю заарештовано й відіслано до Сибіру на три роки». «… потрапив на фронт після того, як відбув покарання… , встиг із кимось одружитися. Утім, двоїста душа – питома риса Міщенків!»
Валентин «… широкоплечий вродливий юнак». «… елегантний високий блондин». «… покинув маленького хлопчика й одружується з іншою!.. А синові не хоче дати грошей на цирк!» «… приховує існування попередньої сім’ї». «Аж десять копійок зекономив на вазі!» «Хіба можна будувати щастя на брехні? Він вважає, що правда є різна. Мовляв, деяку ліпше приховати, аби не засмучувати ближнього!»
Самодіагностика Спробуйте намалювати коло свого оточення. Поміркуйте, кому з них потрібна ваша допомога. Якби ви потрапили в казкову, незвичайну ситуацію, як Софійка, кому із свого оточення ви б допомогли? А кому можна допомогти вже зараз, не чекаючи дива? друзі батьки незнайомі знайомі рідні ровесники молодші Я старші
Схарактеризуйте, як авторка розкриває у творі зазначені на схемі проблеми. Які образи для цього використовує? Проблематика твору відповідальність за власні вчинки перші почуття підліток і сім’я родова пам’ять добро і зло проблема зайнятості підлітків дитина і дорослий світ статки і духовні цінності
Домашнє завдання 1. Скласти кросворд за прочитаним. Ключове слово «Софійка». 2. Скласти поради, які допоможуть вам бути добрими в житті. 3. Підготуватися до аналізу художніх засобів повісті. І н д и в і д у а л ь н е. Скласти повідомлення про коралі, вивчити напам’ять для декламування поезію Василя Олійника «Балада про коралі».
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ: Література: Коваленко Л. Т. Українська література: підручн. для загальноосвітн. навч. закладів. 7 кл. / Л. Т. Коваленко. – К. : Видавничий дім «Освіта», 2015. – 272 с. Павленко М. Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських. – Вінниця: Теза. – 2011. –220 с. Уроки української літератури для 7 класу (ІІ семестр) 2-га частина // Бібліотечка «Дивослова». – 2015. – №10 (124). – С. 11-13. Овдійчук Л. Особливості вивчення твору Марини Павленко «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських» у школі / / Українська література в загальноосвітній школі. – 2014. –№10. – С. 10-13. Інтернет-ресурси: http://qoo.by/cNq http://qoo.by/cNo