встановити загальні правила додавання і віднімання десяткових дробів, формувати вміння застосовувати ці знання на практиці. Продовжити роботу по формуванню стійкого інтересу до математики; активізувати пізнавальну діяльність учнів;
1. Чи однакові десяткові дроби 2,3000; 2,300; 2,30 і 2,3?
Номер слайду 3
2. Як записати будь-яке натуральне число десятковим дробом?
Номер слайду 4
3.Чи можна записати число півтора?
Номер слайду 5
4. Як називаються закони додавання: a+b = b+a a + (b+c) = (a+b) + c ?
Номер слайду 6
Розум полягає не лише в знаннях, але й у вмінні застосовувати ці знання. Аристотель Математика цікава тоді, коли живить нашу винахідливість і здатність міркувати. Д. Пойа .
Номер слайду 7
Дорогі діти! У казковій країні Знань є міста з дивними назвами: Українська мова, Історія, Образотворче мистецтво та інші малі та великі міста. Серед них і місто Математика. Тут ви буваєте часто. У цьому місті є широкі просторі вулиці з незвичними назвами, казкові будинки, храми, величезні загадкові замки. Наприклад, найвеличніший стародавній храм, у якому ви часто буваєте, називається Таблиця множення.
Номер слайду 8
У місті Математика є дуже довга вулиця – вулиця Натуральних чисел. Недавно ви потрапили на нову вулицю – вулицю Дробових чисел. На цій вулиці мешкають Звичайні дроби. Це дуже дивні чоловіки двох видів: в одних голова більша за тулуб, в інших – навпаки. А серед них є диваки, які можуть перевтілюватись, їх називають Десяткові дроби. Ви подружилися з ними і тепер разом сміливо заходите у кожний будинок вулиці Дробових чисел. Сьогодні завітаєте до будинку під вивіскою “Додавання та віднімання десяткових дробів”.
Номер слайду 9
Мета. Навчальна: повторити загальні правила додавання і віднімання десяткових дробів, формувати вміння застосовувати ці знання на практиці. Продовжити роботу по формуванню стійкого інтересу до математики; активізувати пізнавальну діяльність учнів. Виховна: формувати відчуття відповідальності за доручену роботу, уміння слухати і чути; прищеплювати навички роботи з додатковими джерелами інформації. Розвивальна: розвивати творчі здібності учнів (уяву, спостережливість, пам’ять, мислення.)
Номер слайду 10
Постановка проблеми
Номер слайду 11
Уявіть ситуацію: два учні діляться шоколадкою. Одну шоколадку поділили на десять частин. Один учень взяв 3 частинки, а інший 4 частинки. Скільки частинок вони з’їли разом? Скільки залишилося? На скільки більше один з’їв за іншого?
Номер слайду 12
А тепер якщо це перетворити у десяткові дроби: 0,3+0,4=0,7
1 - 0,7=0,3
0,4-0,3=0,1
Номер слайду 13
Проблема: Скільки буде, якщо 0,4+0,03? Як це зробити?
Номер слайду 14
Алгоритми додавання і віднімання десяткових дробів Зрівняй кількість цифр після коми в обох числах. Запиши у стовпчик, щоб кома знаходилась під комою; додавай і віднімай як натуральні числа. Постав кому в сумі чи різниці під комою в даних числах.
Фізкультхвилинка Встаньте, діти, посміхніться, Землі нашій уклоніться За щасливий день вчорашній. Всі до сонця потягніться, Вліво, вправо нахиліться, Веретенцем покрутіться. Раз присядьте, два присядьте І за парти тихо сядьте.
Знайдіть назву найвищого дерева у світі, виконавши завдання за схемою.
Номер слайду 22
Ключ
Номер слайду 23
C Е К В О Й Я
Номер слайду 24
Давайте дізнаємося, якої висоти виростає дане дерево
Номер слайду 25
Розв’яжіть рівняння (x-51,2)+25,3=84,1 Відповідь: 110 м
Номер слайду 26
Кросворд Запитання: Що при ділені з остачею є ………. Сума довжин сторін прямокутника. У виразах із дужками спочатку обчислюють значення виразів у ……. Геометрична фігура, яка складається з трьох точок і трьох відрізків, що їх послідовно сполучають. Кут, градусна міра якого дорівнює 90о.
Номер слайду 27
Номер слайду 28
Номер слайду 29
Остання карпатська секвоя. Це найбільші дерева в світі. Найвище відоме – 135 м. Вік до 3000 років. Фото 1856 року.
Номер слайду 30
Рефлексія. Метод «Мікрофон» 1. Сьогодні на уроці мені сподобалося… 2. Я вважаю, що дану тему я … 3. Мені треба повторити… 4. Мені треба доопрацювати… 5. Я поглибив…
Номер слайду 31
Домашнє завдання § (повторити правила) Середній рівень : Достатній рівень : Високий рівень : скласти задачу з використанням десяткових дробів
Номер слайду 32
Підсумок уроку
Номер слайду 33
Розумова праця на уроках математики - пробний камінь мислення. В. О. Сухомлинський