Математичний захід "Математичний експрес"

Про матеріал
Математичний захід "Математичний експрес" для 5-6 класів.Мета заходу: 1) навчальна - закріплення вмінь розв'язання нестандартних завдань, логічних вправ; прищеплення інтересу до математики як елементу загальнолюдської культури; популяризація серед учнів цікавих завдань; 2)виховна - виховувати національну свідомість, любов до рідного краю, духовної спадщини українського народу; 3) розвиваюча - розвити в учнів навички спілкування і спільної діяльності; розвивати уваги, спритність, кмітливість.
Перегляд файлу

 

 

Позакласний захід з математики ігрового характеру

 «Математичний експрес»

Мета заходу: 1) навчальна - закріплення вмінь розв'язання нестандартних завдань, логічних вправ; прищеплення інтересу до математики як елементу загальнолюдської культури; популяризація серед учнів цікавих завдань;

2)виховна - виховувати національну свідомість, любов до рідного краю,  духовної   спадщини   українського   народу;

3) розвиваюча - розвити в учнів навички спілкування і спільної діяльності; розвивати уваги, спритність, кмітливість.

Обладнання: комп’ютер, мультимедійний проектор, презентація «Математи-

чний експрес», роздатковий матеріал.

План заходу

І. Вступне слово;

ІІ. Рідний край - Представ себе;

ІІІ. Розминка;

ІV. Хотин– Цікаві задачі;

V. Кам’янець-Подільський –  Числа в прислів’ях і приказках;

VI. Умань –  Квадрат або круг (коло);

VII. Запоріжжя;

VIІI. Підбиття підсумків. Рефлексія.

Хід  заходу

 І. Вступне слово

 Доброго дня. Сьогодні ми з вами зіграємо у гру «Математичний експрес».

Це буде гра – подорож, під час якої ми  зможемо навчитись краще працювати в команді, побачити наскільки цікавою може бути математика, а також хоча б віртуально відвідати декілька цікавих місць нашої держави, де нас будуть чекати різні завдання.

 

   

 Оцінювати вашу гру та слідкувати за вашою роботою буде вчитель математики … та студентка- практикантка...

  Перш ніж починати давайте ознайомимось із правилами гри:

1. Беруть участь у грі 18 учнів (3 команди), решта – глядачі. (Учні заздалегідь поділені на команди та з визначеними капітанами)

2. Після проведення кожного конкурсу, журі  підраховує кількість балів, які заробила кожна з команд і оголошує результати.

3. Після закінчення всіх конкурсів і підведення підсумків гри переможцям вручають грамоти за І, ІІ та ІІІ місце.

  Тож розпочнемо нашу подорож з нашого рідного краю та першого конкурсу «Представ себе». Цікавої та пізнавальної нам гри.

 ІІ. Рідний край- Представ себе

 Але чи знає хтось з Вас що у м. Батурин Чернігівської області – колишню столицю гетьманщини, резиденцію гетьманів – Мазепа, Розумовського, Самойловича, Многогрішного. Тут зберігся палац Розумовського, побудований у 1799 – 1833рр.

              

 Тепер капітан кожної команди виходить та представляє свою команду. Виступи оцінюються від 1 до 4 балів.

 ІІІ. Розминка

 Переїдемо тепер на Волинь до Шацького національного природничого парку. Парк   було створено у 1983 році. Він лежить у межиріччі Прип'яті й Західного Бугу, до його складу входить понад 30 озер площею 32 500 га.

 Завдання: Потрібно закінчити речення. ( Команда, яка швидше за інші дасть правильну відповідь отримує 1 бал)

  1. Варить чудово твоя голова: п’ять плюс один отримаєм…(не два, а шість)
  2. Один, два, три, чотири, п’ять - вийшов зайчик погулять, лап у зайця рівно… (не п'ять, а чотири)
  3. Ходить між нами розмова така: шість мінус три вийде... (не два, а три)
  4. Говорив учитель Ирі, що два більше, ніж... (один, а не чотири)
  5. Менше в десять раз, ніж метр, всім відомо… (дециметр)
  6. Ти на пташку подивись: лап у птаха рівно . (дві, а не три)
  7. У мене є собачка в хаті, у неї хвостів аж…(один, а не шість)
  8. Біля дошки говорив, що кінців у палки… (дві, а не три)
  9. На уроках будеш спать, у щоденник буде. (два, а не п'ять)
  10. Ось п'ять ягідок в траві. З'їв одну, лишилось -. (не дві, а чотири)
  11. Ми рахуєм дірки в сирі: три плюс дві – всього. (п'ять, а не чотири).

 IV. Хотин– Цікаве завдання

 Наступна наша зупинка – це місто Хотин, Чернівецької області, тобто ми опиняємось на Буковині. У цьому місті розташований Державний історико-архітектурний заповідник «Хотинська фортеця». Назва міста, ймовірно походить від дієслова «хотіти».  Це місце завжди було бажане для древніх поселенців. Вони завжди хотіли жити у цьому красивому і багатому краї.

 Завдання: Розставити знаки дій та дужки (за потребою), щоб отримати задану відповідь (за правильну відповідь команда отримує – 1 бал):  


7 7 7 7 7 7 7 = 6  

7 7 7 7 7 7 7 = 7  

7 7 7 7 7 7 7 = 8 

7 7 7 7 7 7 7 = 10  

7 7 7 7 7 7 7 = 49


Відповіді:


(7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7) : 7 = 6  

(7·7 – 7·7 + 7·7) : 7 = 7  

777 : 777 + 7 = 8

7:7 + 7:7 + 7:7 + 7 = 10  

7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 + 7 = 49

V. Кам’янець-Подільський –  Числа в прислів’ях і приказках

 Далі їдемо на Поділля  до  Національного історико-архітектурного  заповідника «Кам’янець», що знаходиться в Кам’янець-Подільському Хмельницької області. Літопис приписує будівництво кам’яної фортеці литовським князям Корятовичам, які правили князівством у 60-90-х роках ХІV століття.

 Завдання: Потрібно в заповнити пропуски , так щоб утворилась приказка чи прислів’я. (За правильну відповідь команда отримує – 1 бал)

1. ... в полі не воїн

2. ... – за всіх, усі – за ...

3. ... чоботи пара

4. Одна голова – добре, а ... краще

5. ... одного не чекають

6. Старий друг краще нових ...

7. ... ластівка весни не робить

8. За … зайцями поженешся – ні … не спіймаєш

9. ... разів відміряй, ... раз одріж

10. У ... няньок дитя без ока

11. Краще раз побачить, ніж … разів почути

12. Влітку … тиждень рік годує

 

1. один

2. один, одного

3. два 

4. дві 

5. семеро

6. двох

7. одна

8. двома, одного

9. сім, один

10. семи

11. сто

12. Один

Динамічна пауза

Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій уклоніться

За щасливий день вчорашній.

Всі до сонця потягніться,

Вліво, вправо нахиліться,

Веретенцем покрутіться.

Раз – присядьте, два – присядьте

І за парти разом сядьте.

 VІ. Умань –  Квадрат або круг (коло)

 Наступна зупинка нашого математичного експресу місто Умань Черкаської області та його національний дендрологічний парк  «Софіївка», який є шедевром і зразком світового садово-паркового мистецтва кінця ХVІІІ початку ХІХ сторіччя. Парк розкинувся на площі 154,7 гектарів. Заснований парк  у  1796  році  багатим  польським магнатом Станіславом Потоцьким на честь своєї красуні-дружини гречанки Софії і був подарований їй в день янгола у травні 1802 року. Дивовижні пейзажі, екзотичні рослини, античні скульптури, водойми, каскади, фонтани, камінні гроти – все це можна побачити, відвідавши парк.

 Завдання: Відповідаючи на запропоновані питання, потрібно зробити вибір між квадратом і колом (або похідними від них). Кожна з команд піднімає  картку з відповідною фігурою, яка на їх думку відповідає правильній відповіді. (За правильну відповідь команда отримує – 1 бал)

1)   Назвіть найвідомішу картину Казимира Малевича (чорний квадрат)

2)   Що зявляється під очима втомленої людини? (круги)

3)   Назвіть синонім фразі «весь рік» (круглий рік)

4)   Як називається ділянка для зльоту гелікоптера? (злітний квадрат)

5) Назвіть предмет, який кидають людині, що опинилася за бортом (рятувальний круг)

6)   Чорно-біла ділянка шахової дошки – це ... (квадрат)

7)   Як інакше називають ювілейну дату? (кругла дата)

8)   Як рухаються танцюючі люди в хороводі? (по колу)

9)  Яку форму мають вікна в каютах теплоходів і в салонах літаків? (круглу)

10)  Як називається фігура, яку являє собою сім’я? (родинне коло)

 VІІ. Запоріжжя

 Останньою нашою зупинкою буде Національний заповідник – острів «Хортиця» (місто Запоріжжя). Музей історії запорізького козацтва на острові відкрито 14 жовтня 1983 р. Ще на початку ХХ століття на Хортиці було 129 курганів, проте до наших днів  уціліло лише близько двох  десятків.

 Завдання: Дивлячись на таблицю, яка зображена на екрані, потрібно дати відповідь. (За правильну відповідь команда отримує – 1 бал)

Запитання учасникам:

1. Він буває гострим, тупим, прямим. (3)

2. Якби вона була замкненою, то отримався б многокутник.(6)

3. На малюнку він рівнобедрений.(2)

4. Прямокутник, у якого всі сторони рівні.(5)

5. Многокутник, у якого всі кути прямі. (1)

6. Півпряма, яка має початок. (4)

 

 

                                   1

 

 

                                   2

 

 

                                   3

 

 

                                   4

 

                                  5

 

 

                                   6

 

VIІI. Підбиття підсумків. Рефлексія.

 Ми з  вами побували у визначних куточках нашої Батьківщини, згадали про історичні пам’ятки нашого народу, які мають величезну цінність не лише для нашої держави, а й для світу в цілому.

 Давайте підіб’ємо підсумки нашої подорожі (метод «Мікрофон»).

 Закінчіть речення:


  • Сьогодні я дізнався...
  • Було цікаво...
  • Було складно...
  • Я виконував завдання...
  • Я зрозумів, що...
  • У мене вийшло...
  • Мене здивувало...
  • Мені захотілося...

 Ось закінчилася гра,

Результат дізнатись всім пора.

Хто найкраще потрудився

І в нашій подорожі відзначився?

Нагородження переможців.

1

 

docx
Додано
13 березня 2020
Переглядів
663
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку