Презентація «Дощ» («Благодатний, довгожданий…») Максима Рильського.

Про матеріал
Психологічне налаштування на урок. Вправа «Прогноз настрою» Сьогодні на уроці ви: Познайомитесь із поезією Максима Рильського «Дощ» («Благодатний, довгожданий…») Навчитеся розпізнавати основні виражальні засоби ; Вдосконалите вміння висловлювати власні почуття, враження, викликані прочитаним; Розвиватимете вміння відчувати поезію і читати її з урахуванням особливостей декламації . Розкриєте необхідність дбайливого ставлення до природи.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Відтворення засобами поетичної мови краси рідної природи у поезії «Дощ» («Благодатний, довгожданий…») Максима Рильського.

Номер слайду 2

Організація класу Любі діти, добрий день! Зичу праці і старання! А ще, друзі, всім бажаю Сил, натхнення на весь день!

Номер слайду 3

Психологічне налаштування на урок. Вправа «Прогноз настрою» Якщо у вас на душі похмуро…

Номер слайду 4

Психологічне налаштування на урок. Вправа «Прогноз настрою» Згадайте, що після дощу часто буває райдуга!

Номер слайду 5

Психологічне налаштування на урок. Вправа «Прогноз настрою» Нехай у вас на душі буде сонячно!Своїм теплом ви зможете зігріти своїх друзів!

Номер слайду 6

Перевірка домашнього завдання(Діти були об’єднані в групи: народознавців, науковців, екологів, астрономів, мовознавців, географів. Кожна група підготувала своє повідомлення, мініпроєкт )

Номер слайду 7

НародознавціДощ у міфологіїПерун у КиєвіЗгідно з віруваннями різних народів дощ посилають божества дощу (наприклад, для того, щоб вродив врожай). У слов'ян таким богом був Перун, у римській міфології — це Юпітер, у греків — Зевс, у ведичній культурі — Індра. Слід зазначити, що у монотеїстичних релігіях, де поклоняються Верховному Богу над іншими підпорядкованими богами, немає потреби поклонятися богові дощу окремо. Якщо людина поклоняється Верховному Богу, то бог дощу, будучи Його слугою, буде також вдоволений і пошле дощі.

Номер слайду 8

НауковціРідкі опади з меншим діаметром крапель називаються мрякою. Краплі з діаметром понад 7 мм, розбиваються при випаданні на менші краплі. Інтенсивність дощу коливається від 0.25 мм/год (мжа) до 100 мм/год (злива). Дощ силою 28 мм/год, що випадає на площі 1 га досягає потужності 7,5 к. Вт.

Номер слайду 9

Екологи. Поверхневі потоки, що утворюються під час дощу, спричиняють значну ерозію корінних порід, особливо у гірській місцевості. Тривала відсутність дощу призводить до посухи. У багатьох культурах виконується спеціальний обряд викликання дощу, що виконується під час посухи з метою виклику дощу.

Номер слайду 10

Кислотні дощіКислотність нормального дощу p. H - 5,6. У кислотного дощу вона нижча. При кислотності води р. Н 5,5 гинуть корисні бактерії водойм, а при р. Н 4,5 гине вся риба, більшість земноводних та комах . Кислотні дощі є великою проблемою для багатьох регіонів, де є промислові підприємства, які викидають оксиди сірки та азоту, що дають різні кислоти, в тому числі і сильні азотну і сірчану кислоту.

Номер слайду 11

Астрономи. Дощ як явище може бути присутнім на планетах лише за певних температурних умов в їх атмосферах. Планети Земля і Титан (супутник Сатурна) володіють такими умовами. Суть їх зводиться до того, що температурні умови в нижніх шарах атмосфер зазначених планет можуть підтримувати речовину у двох або трьох агрегатних станах. На Землі це вода, нижні шари її атмосфери дозволяють перебувати воді в усіх трьох агрегатних станах. На Титані температурні умови сприяють випадінню метанових дощів, тому що метан в таких умовах може бути як рідиною, так і газом.

Номер слайду 12

МовознавціРізновиди дощу, їх можна назвати словами синонімами: Злива (проливень, хлющ, хлюща) — сильний дощ. Мряка (мрячка, мжичка, діал. мгичка, мигичка, моква, мжа) — дуже дрібний і густий дощ. Плова — дощ з бурею. Сльота (хляпавка) — невпинний дощ; сира погода з дощем. Хвища — сильний і холодний дощ. Облі́жний дощ, розм. обло́жний дощ — тривалий, затяжний дощ. Крижаний дощ. Дощ зі снігом. Звичайний дощ також можуть називати «дощовиця»

Номер слайду 13

Географи. Дощі в УкраїніНайвологішими є Карпати, Кримські гори, захід та північний захід України. Середньорічна кількість днів з дощем для Києва становить 146 днів, для Харкова — 134 дні, Сімферополя — 115 днів. Середньомісячна кількість дощових опадів становить для Києва — до 88 мм (липень), Харкова — до 60 мм (липень), Сімферополя — 55 мм (липень).

Номер слайду 14

П’ятикласники!Сьогодні на уроці ви: Познайомитесь із поезією Максима Рильського «Дощ» («Благодатний, довгожданий…»)Навчитеся розпізнавати основні виражальні засоби ;Вдосконалите вміння висловлювати власні почуття, враження, викликані прочитаним;Розвиватимете вміння відчувати поезію і читати її з урахуванням особливостей декламації . Розкриєте необхідність дбайливого ставлення до природи.

Номер слайду 15

Перегляд відеоролика «Дощ». Читання учителем поезії «Дощ» у супроводі композиції Л. Бетховена «Мелодія дощу». https://www.youtube.com/watch?v=2 UR2 Ow. S3 Afw ,

Номер слайду 16

Виразне читання поезії учнями у супроводі інших музичних творів відомих класиків.https://www.youtube.com/watch?v=1-Z0 EAobu_Ihttps://www.youtube.com/watch?v=34 Yyz0 VN3 PE

Номер слайду 17

Обмін враженнями щодо прочитаного.- Чи сподобалася вам ця поезія?- Що вас найбільше вразило?

Номер слайду 18

Фізкультхвилинка «Дощик»https://youtu.be/0k. YKCWa3ypc

Номер слайду 19

Спостереження над текстом, евристична бесіда.- З якими видами мистецтва ви щойно ознайомилися? (Музика, живопис, кіно, поезія)- Зачитайте епіграф уроку й прокоментуйте його.- Яким буває дощ у природі? (Довгоочікуваним, невчасним, набридливим, раптовим, бажаним)- Про який дощ ідеться в поезії?- Чому автор називає його довгожданим?- Яку роль виконує дощ у природі? Прочитайте відповідний уривок.- Як сказано про його важливість у житті людини?- Яким настроєм пройнятий вірш?- Як ви розумієте вислів: «Відкрий гарячі груди, Мати земле!»( Бо земля всіх годує, дає людині все потрібне для життя, як мати.)- Якими епітетами характеризується дощ? (Благодатний, довгожданий, дивним сяйвом осіяний.)- Яка метафора вживається автором для змалювання дощу? (Золотий вечірній гість.)

Номер слайду 20

Репродукції картин українських художниківhttps://ua.news/ua/nathnenni-osinnyu-top-krashhyh-suchasnyh-hudozhnykiv/

Номер слайду 21

Усне словесне малювання за поезією. У полях прив’яли, похилилися жита, пшениця та ячмінь. У передмісті та самому місті пил, курява. Квіти поопускали голівки, трава пожовкла й прилягла до землі від спраги. Дощику, дощику б! і ось нарешті щось загриміло, зашелестіло. З неба сипнули спочатку великі, а потім дрібні рясні краплі дощу! Цілу ніч ішов дощ, напоїв від душі землю. На ранок засяяло сонечко, умиті будинки засяяли посмішками вікон; усе зілля підвело голівки, розправило листочки. Спасибі тобі, золотий вечірній гостю!-Які кольори ви побачили в поезії?- Чи збігаються ваші уявлення про дощ із пейзажем на картинах?- Якби вам довелося змалювати дощ, описаний у поезії М. Рильського, то що б ви намалювали?

Номер слайду 22

https://learningapps.org/watch?v=pw5zyx7yn22Інтерактивна вправа «Встановіть відповідність»

Номер слайду 23

Гра «Юні поети» (складання акровірша до слова «дощ»).1. Довгожданий… (ось настав) 2. До землі…(летять ці краплі) Омріяний…(з нас кожкен так чекав) Озера…(повні на землі) Щедрий… (вилив цілий став) Що за краплі тут на склі?

Номер слайду 24

https://www.thinglink.com/scene/1643661927953465345 Інтерактивний плакат до уроку

Номер слайду 25

Рефлексія діяльності

Номер слайду 26

Домашнє завдання 1. Вивчити напам’ять один із віршів М. Рильського (на вибір).2. Дібрати прислів’я, прикмети, загадки про дощ. Творче завдання : створити ребус про природу (за зразком)

pptx
Додано
8 січня
Переглядів
498
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку