Освіта: вища
Що закінчила: Криворізький державний педагогічний інститут
Спеціальність за дипломом: вчитель початкових класів
Місце роботи: Павлопільська ЗОШ І – ІІІ ступенів Лошкарівської сільської ради
Посада: вчитель початкових класів
Категорія: вища
Навички критичного мислення та глибокі наукові знання,отримані в результаті навчання за
STEM, дозволяють учню рости новатором – двигуном всесвітнього науково – технічного прогресу.
Майбутнє – за технологіями, а майбутнє технологій – за вчителями нового формату. Тільки творець може виховати творця.
3 етапи реалізації напряму STEM :
-Початкова школа; - Середня школа; - Старша школа.
Дослідницька діяльність молодших школярів – це творча діяльність, спрямована на розуміння навколишнього світу, відкриття дітьми нових для них знань і способів діяльності. Вона забезпечує умови для розвитку їх ціннісного,
інтелектуального і творчого потенціалу, є засобом їх активізації,
формування інтересу до матеріалу, що досліджується, дозволяє формувати предметні і загальні уміння, навички.
STEM – програми розробляються за такими основними напрямами: інтегровані, міжпредметні навчальні програми; робототехніка та інженерні розробки; «розумні пристрої» Інтернету речей; 3D- моделювання.
За терміном реалізації STEM- програми можуть бути:
короткострокові (від 02 до 24 годин); курсові (для літніх шкіл, курсів тощо) (від 24 до 80 годин); середньострокові (річні) (від 80 до 120 годин); довгострокові, неперервної додаткової освіти (від 300 до 600 годин).
Переваги та недоліки використання STEM-освіти:
1. Найважливіші характеристики, які визначають компетентного фахівця: -уміння побачити проблему; -уміння побачити в проблемі якомога більше можливих сторін і зв’язків; -уміння сформулювати дослідницьке запитання і шляхи його вирішення; -оригінальність, відхід від шаблону; здатність до абстрагування або аналізу; -здатність до конкретизації або синтезу.
2. Недоліки та труднощі у використанні STEM-освіти: -Великі затрати часу на підготовку уроку. - Довготривалість проекту.
- Недостатня матеріальна-технічна база.
Відсутній високий та достатній показник готовності учителя до інноваційної діяльності. 75 % - інновації використовують епізодично, відсутня система інноваційної діяльності на уроках (49 – 25 %) 25 % - інноваційна діяльність фрагментарна, наявна лише інколи. ( менше 25 %) Безперечно, будь які уміння і навички учнів необхідно закріплювати в практичних діях. Тому вкрай необхідно, під час впровадження STEM-освіти, розвивати в учнях мейкерські здібності, які сприятимуть безперешкодному втіленню в життя ідей новітніх технологій.
Мейкер – це людина, яка щось створює.
Мейкерські здібності – щось робити своїми руками – є практично у всіх. Просто в одних їх треба розвивати, а в інших підтримувати. Треба залучати дітей і дорослих до майстеркласів, або просто робити щось своїми руками.
Сучасним школярам вкрай необхідно бачити результати своєї роботи. Безперечно, що в цьому освітньому процесу може сприяти такий напрямок як мейкерство. У минулому діти мали більш сприятливе для цього середовище, на жаль, сьогодні вони прив’язані до комп’ютера та інших гаджетів, стали досить «безрукими» і не зі своєї вини. Тому це обумовлює відродження осучаснення середовища, в якому хочеться щось робити власними руками, це не тільки тренд – це захопливо, позитивно. Дійсно починати треба з малого, а потім доберемося і до робототехніки та 3-D друку.
Мейкерський рух – це гуртки та секції технічної творчості, які дають поштовх сучасній школі відмовлятися від традиційного навчання за партами на користь спільного виконання проектів. Тобто мейкер повинен володіти не тільки інженерно-технічними знаннями, але бути креативною і винахідливою людиною з хорошим почуттям смаку.
Школа є тією лабораторією, де навчають і виховують, відкривають можливості кожної дитини, допомагають їй розвивати власні здібності. Застосування елементів STEMосвіти під час вивчення навчальних дисциплін, як на уроках, так і в позакласній роботі створює додаткову мотивацію до навчання: учні добре засвоюють матеріал, тому що це їм цікаво.
Туристично – краєзнавча гра
«Шукаємо скарб»
«Кожний, хто вміє згуртувати навколо себе людей із різними характерами, різними інтересами й може привести до успіху – справжній Майстер…»
• Філософія вчителя і вимоги до нього змінюються разом із реформою освіти. Щоб сформувати всебічно розвиненого учня, вчителю потрібно завжди підтримувати форму. Тому я часто є слухачем вебінарних занять сучасних педагогів, уважно стежу за виступами Лілії Гриневич – хочу розуміти трендові тенденції в освіті.