* Використання ІКТ на уроках. Спостереження та висновки. Комп'ютеризація швидко увійшла в усі галузі нашого життя. Виникає нагальна потреба у використанні комп'ютерної техніки під час вивчення багатьох дисциплін шкільного курсу. Адже щоденно змінюється екологічна ситуація у світі, змінюється законодавство, природа, погода тощо. Інформація, подана у підручнику, перетворюється у застарілу ще під час видання підручника. Вивчення окремих дисциплін чи окремих тем із використанням комп'ютерної техніки та найсвіжішої інформації, взятої з мережі Інтернет, - один із способів оптимізації та урізноманітнення навчально-виховного процесу. Чи доцільно використовувати ІКТ на уроках?
* Використання ІКТ на уроках. Спостереження та висновки. Комп'ютеризація сьогодні - не мода, а потреба часу, необхідна складова нашого сьогодення. Не може сучасна людина володіти свіжою інформацією, якщо комп'ютер не став частиною її життя. Учні мають або не мають нахили до різних предметів. Вони обирають або не обирають предмет для поглибленого вивчення. Та зараз їх об'єднує велике бажання працювати з комп'ютером. Рідко можна побачити таку одностайність. Комп’ютеризація навчання – мода?, потреба?
* Використання на уроках ІКТ Інформатизація навчального процесу Комп'ютер є засобом навчання. Учитель поміщає його між собою й учнем і відповідно до поставленої мети використовує як знаряддя пізнання, накопичення і застосування знань, тобто підпорядковує його цілям і завданням діяльності. У цих умовах зміст праці вчителя суттєво змінюється: основним стає не передача знань, а організація самостійної пізнавальної діяльності учнів, здійснення оперативного управління індивідуальною роботою всіх учнів класу, своєчасне виявлення труднощів кожного з них при розв'язанні пізнавальних задач, надання їм необхідної допомоги. Машина - якою б досконалою і "розумною" вона не була – лише опосередковує діяльність людини, і в цьому принципово нічим не відрізняється від знаряддя.
* Використання на уроках ІКТ Навчальні програми подають новий матеріал у вигляді окремих, логічно поєднаних блоків і закінчуються набором запитань або тестів. Ці програми сприяють засвоєнню нової інформації та спрямовують процес навчання залежно від рівня знань та індивідуальних здібностей учнів. Тренувальні або програми – тренажери розраховані на повторення і закріплення вивченого матеріалу. Імітаційно – моделюючі програми дозволяють вивчати будь – який розділ на основі моделі. Маніпулюючи доступними для зміни параметрами фізичних величин, учень за реакцією моделюючої системи визначає діапазон їх допустимих змін і усвідомлює суть процесів, які здійснюються під його керівництвом. Наприклад, в моделі екологічної системи учень може змінити відсотковий склад гризунів і хижаків та стежити за всіма змінами, які відбуваються в ній. Комп’ютерні програми поділяються за дидактичними цілями:
* Використання на уроках ІКТ Діагностичні, контролюючі програми складають переважно на основі тестів. Вони призначені для діагностування, перевірки й оцінювання знань, умінь і навичок учнів. Бази даних – це джерела інформації з різних галузей знань, у яких за допомогою питань відшукують необхідні відповіді, наприклад, для пояснення біологічних понять і термінів. Інструментальні програми дають можливість учням самостійно розв’язувати задачі за короткий час із меншими зусиллями. Вони звільняють від рутинної обчислювальної та статистичної роботи, надаючи учню свободу у виборі методів розв’язання конкретних задач і простір для творчості. Інтегровані навчальні програми поєднують в собі ознаки двох або трьох перерахованих вище класів.
* Використання на уроках ІКТ гнучкість у навчанні; індивідуальний підхід до кожного учня; широкі можливості для самостійного навчання учнів; широкі можливості для самоконтролю; пожвавлення уроку за рахунок використання мультимедіа (графіки, анімації), інтерактивних засобів, комп'ютерного моделювання; доступ до великої кількості інформаційних ресурсів; можливість для зворотного зв'язку і для взаємодії між учнями; забезпечення можливостей для віддаленого навчання. Переваги використання ІКТ в школі
* Використання на уроках ІКТ Оптимізація уроку ЗЛ через використання ІКТ Огляд методичних ресурсів Окреслення навчальних та соціальних потреб школярів Вибір оптимальних засобів навчально- педагогічної діяльності Визначення місця уроку у площині програмового матеріалу Структурування навчального заняття Алгоритм педагогічних дій при підготовці до уроку з використанням ІКТ
* Фрагмент уроку за творчістю Володимира Маяковського Послушайте! Ведь, если звезды зажигают — значит — это кому-нибудь нужно? Значит — кто-то хочет, чтобы они были? Значит — кто-то называет эти плевочки жемчужиной? И, надрываясь в метелях полуденной пыли, врывается к Богу, боится, что опоздал, плачет, целует ему жилистую руку, просит — чтоб обязательно была звезда! — клянется — не перенесет эту беззвездную муку! А после ходит тревожный, но спокойный наружно. Говорит кому-то: «Ведь теперь тебе ничего? Не страшно? Да?!» Послушайте! Ведь, если звезды зажигают — значит — это кому-нибудь нужно? Значит — это необходимо, чтобы каждый вечер над крышами загоралась хоть одна звезда?! Послушайте !
Замок Бретьой * Фрагмент уроку за творчістю Шарля Перро Поблизу Парижа в долині Шеврьоз знаходиться замок Бретьой. Цей замок, не виділяючись архітектурною вишуканістю, є цікавий своїм змістом, особливо для дітей. У ньому знаходиться величезна кількість казкових героїв. Та найбільше – Котів у Чоботях. Особлива любов до персонажів Шарля Перро не випадкова, адже Луї де Бретьой добре знав казкаря, товаришував і працював з ним. ІКТ дозволяють не тільки структурувати складний теоретичний матеріал в логічні групи, а й відвідувати віртуальні музеї.
* Фрагмент уроку за творчістю Михайла Булгакова ІКТ дозволяють використовувати суміжні види мистецтва Кіно: «…Разруха это – мираж, дым, фикция. - Что такое эта ваша разруха? Старуха с клюкой? Ведьма,которая выбила все стекла, потушила все лампы? Да ее вовсе и не существует. Что вы подразумеваете под этим словом?...»
* Фрагмент уроку з вивчення творчості Марини Цвєтаєвої При вивченні біографій є можливість використати широкий спектр наочності, що дає змогу глибше проникнути у внутрішній світ письменника 68 років тому покінчила життя самогубством Марина Цвєтаєва, відома російська поетеса. стверджує, що Марина повісилася для того, щоб врятувати свого сина Георгія. Сестра поетеси Анастасія у своїй книзі
* Дидактичні можливості мультимедіа Створення умов для самостійної роботи, організація проектної діяльності Широке застосування ігрових прийомів Формування інформаційної культури Урізноманітнення форм подання інформації, типів навчальних завдань Активізація діяльності учнів та вчителя на уроці Розвиток творчих здібностей учнів Диференціація та індивідуалізація навчання