Презентація до уроку на тему: « Друга світова війна у європейській поезії. К.І.Ґалчинський. «Лист із полону», «Пісня про солдатів з Вестерплятте»

Про матеріал

Презентація до уроку на тему: «Друга світова війна у європейській поезії» . К.І.Ґалчинський. «Лист із полону», «Пісня про солдатів з Вестерплятте».

Мета: ознайомити учнів з основними фактами життя та творчості К.І.Ґалчинського; творчою історією поезій «Лист із полону», «Пісня про солдатів з Вестерплятте»; розкрити трагедію Другої світової війни з різних боків Європи; удосконалювати вміння й навички вдумливо та виразно читати ліричний твір; поглибити поняття про ліричного героя; розвивати вміння та навички розрізнення поетичних засобів; виховувати патріотизм, людяність, доброту.

Перегляд файлу

Друга світова війна у    європейській поезії           

imageК.І.Ґалчинський. «Лист із полону», «Пісня про солдатів з Вестерплятте»

Мета:

imagen Ознайомити учнів з основними фактами життя та творчості К.І.Ґалчинського, творчою історією поезій «Лист із полону», «Пісня про солдатів з Вестерплятте»; розкрити трагедію Другої світової війни з різних боків Європи ; удосконалювати вміння й навички вдумливо та виразно читати ліричний твір; поглибити поняття про ліричного героя; розвивати вміння та навички розрізнення поетичних засобів; виховувати патріотизм, людяність, доброту.

Ніхто не забутий.

На полі ніхто не згорів:

Солдатські портрети

На вишитих крилах пливуть…

І доки є пам’ять в людей,

І живуть матері,

Допоти й сини, що спіткнулись об кулі, Живі!

image

imageСлово вчителя

n   На полях Другої світової війни загинули мільйони чоловіків і жінок. Вони могли б працювати, любити, народжувати дітей, радіти життю, але полягли в боях, не дійшовши до перемоги.

n   Друга світова війна стала випробуваннням віри в людину, в прогрес. Смерть завжди несправедлива, але загибель мільйонів молодих людей на фронтах і в таборах смерті ще більш трагічна.

Актуалізація опорних знань, умінь та навичок

n Бесіда                                                  

1.Які асоціації пов’язані у вас зі словом війна ?                                               

image2.Що ви знаєте про Другу світову війну? 3.Розкажіть, як Друга світова війна вплинула на життя вашої родини ?        

4.Чи актуальна ця тема сьогодні?


imageІсторична довідка

n Дру́га світова́ війна́ глобальний збройний конфлікт, що тривав від 1 вересня 1939 до 2 вересня 1945 року. У війні взяло участь понад 60 країн, зокрема всі великі держави, які утворили два протилежні військові табори: блок країн Осі та антигітлерівську коаліцію («союзники»).

Безпосередню участь у бойових діях брали понад 100 мільйонів осіб. Супротивні держави кинули всі економічні, промислові та наукові можливості на потреби фронту. Загальні людські втрати коливаються між 50 й 80 мільйонами осіб, більшість із яких були мешканцями Радянського

Союзу та Китаю. Друга світова війна відзначилася численними масовими вбивствами і злочинами проти людяності, насамперед Голокостом, стратегічними килимовими бомбардуваннями та єдиним в історії

військовим застосуваннямУчитель зарубіжної літератури Южноукраїнськоядерної зброго ліцею № 4 Федоренко Валентина Іваї.нівна

image

image

image

image

image

image

image

image

Константи    

imageІльдефонс       Ґалчинський   Ґ (1905 – 1953)

imageУ польській поезії символом цілої епохи є ім’я Константи Ільдефонса Ґалчинського. Він має два імені: справжнє, як у батька, — Константи й поетичне — Ільдефонс. Константи Ільдефонс Ґалчинський народився 23 січня 1905р. в м. Варшаві (Польща) в сім’ї залізничного майстра. У

Варшавському університеті вивчав класичну англійську філософію,

світову культуру й літературу. Дуже любив музику, тому через усю його

творчість проходить образ скрипки.

До початку Другої світової війни      

К. І. Ґалчинський писав вірші, служив в армії, виконував обов’язки

помічника з питань культури в польському консульстві в Берліні.

У 1934-1936 рр. поет із сім’єю жив у  м.

Вільнюсі (тоді Польща, нині Литва), де теж багато займався поетичною творчістю. На

початку війни в 1939 р. поета було призвано до армії, а 17 вересня того ж року він

потрапив до німецького полону й понад п’ять років провів у таборі для

військовополонених. Про всі жахи того часу

поет розповів у віршах «Пісня про солдатів з Вестерплятте» (1939), «Лист із полону»

image(1942), «Пісні про прапор» (1944) та інших творах. Тільки на початку 1943 р. поет повернувся на батьківщину.

“Лист із полону”

image

n Вірш присвячено дружині письменника Наталії.Поет написав його, перебуваючи у концтаборі Альтенграбов. Їхнє кохання пережило війну. Звільнившись з неволі, К. І. Галчинський зустрінеться зі своєю дружиною в Кракові. Ця зустріч, подібна до виходу Орфея з підземного царства й зустрічі з його Еврідікою, дасть новий імпульс до творчості митця.

image

image

К.І. Ґалчинський «Лист з полону»

Робота з текстом

imagen - Визначте провідну тему вірша.           - Як автор звертається до коханої? Знайдіть відповідні епітети, метафори і порівняння. Розкрийте їх значення.      - За допомогою яких художніх засобів утверджується невидимий зв’язок ліричного героя та його коханої?         - Як ви думаєте, чи доходили до

рідних листи з полону?                        

- Чому, на вашу думку, автор саме так визначив жанровий різновид свого вірша?

image

imageТеорія літератури

n Інве́рсія (лат. inversio — перевертання, переставляння) одна зі стилістичних фігур поетичного мовлення, яка полягає у незвичному розташуванні слів у реченні з очевидним порушенням синтаксичної конструкції задля емоційно-смислового увиразнення певного вислову: «Умовляють серця перебої»

image


imageІсторична довідка

n Вестерплятте (пол. Westerplatte, нім. Westerpl atte) — півострів у Гданську (Польща), який відділяє рукав Мертва Вісла (гирло Вісли) від Гданської затоки Балтійського моря. Півострів трикілометровою дугою простягнувся на півночі міста.

image

image

image


image

image

image

Пісня про солдатів з Вестерплятте

imageКоли вже дні спинили плин

І випало вмирати, До неба лавами пішли Солдати з Вестерплятте.

(А літо було гарне того року.)

І так співали: "То пусте,

Що нам боліли рани, Зате ж весела путь веде На осяйні поляни.

(А на землі того року було стільки вересу.)

Стояли в Гданську ми, як мур, imageНе брали нас гармати. Тепер ми в хмарах після бур, Солдати з Вестерплятте".

І ті, чий слух сяга зірок,

Зір плине в даль бездонну Почули в небі рівний крок Морського батальйону.

І спів лунав такий: "Аби

Не згаять час чудесний, Ми грітись будем в теплі дні На вересі небеснім.

Коли ж подмуть вітри зими І стане сніг кружляти

Понад Варшавою - то ми,

Солдати з Вестерплятте". ( 1939 р.)               Переклад  О.Карпенка

image

Робота з текстом

n -У якій формі написано вірш?

Поясніть її значення.                       -Знайдіть у тексті контрасти.

imageВизначте їх роль у творі.                 -Поясніть використання в тексті

займенника ми.                            

-Поясніть значення повтору у вірші.

–Яка ідея утверджується у вірші?

image

Вправа “Мікрофон”

imagen Продовжте речення                       

-Життя і твір поета навчили мене …

-Сьогодні на уроці я зрозумів

(зрозуміла) …                                 

-Війна в історії людства …

Слово вчителя

n   imageДруга світова війна знайшла відображення в різних жанрах — віршах, оповіданнях, повістях, романах і п’єсах, популярність яких не згасає й нині. І скільки б не минуло років, пам’ять про криваві події минулого століття ніколи не згасне. Усі твори, присвячені подіям війни, пройняті трагічним пафосом і застерігають людство від повторення помилок минулого. Видатний поет стародавнього Риму Вергілій писав: «Від війни не можна чекати ніяких благ»

n   Війна не може бути лицарською, шляхетною; лицемірно думати, ніби війна — справа сильних чоловіків, і ніби сильний має право нав’язувати свою волю слабкому, зневажати інші нації й народи, вивищувати себе над іншими. Війна жорстока, протиприродна й антигуманна.

image


image

image

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Катихіна Марина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Фоменкова Надія Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Додано
8 листопада 2022
Переглядів
10553
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку