Продовжіть подані речення. Другорядні члени речення поділяються на… Другорядний член речення, який означає предмет і відповідає на питання непрямих відмінків називається… Другорядний член речення, який вказує на ознаку предмета і відповідає на питання який? чий? котрий? називається …Якими частинами мови можуть бути виражені додатки?Якими частинами мови можуть бути виражені означення?Як ми підкреслюємо додаток, а як означення?
Номер слайду 3
Тема уроку: Другорядні члени речення. Обставина. Мета: поглибити знання про обставини, способи їх вираження; формувати уміння визначати обставини; розвивати логічне мислення, уяву, збагачувати словниковий запас; виховувати любов і повагу до рідного слова.
Номер слайду 4
Опрацюйте навчальний матеріал у підручнику (с.155)
Номер слайду 5
Дайте відповіді на запитання: Обставина – це головний чи другорядний член речення?На що вказує обставина?Якими частинами мови може бути виражена обставина?На які питання відповідає обставина?Як ми підкреслюємо обставини у реченні?
Номер слайду 6
Увага!Правильно ставте запитання до обставин.
Номер слайду 7
Визначте, на що вказують виділені обставини у реченнях.
Номер слайду 8
Запишіть прислів'я та приказки, вставивши замість крапок обставини з довідки. Визначте частини мови, якими вони виражені. Добре діло твори …. . Доброму …. добре. Добро …. пам'ятається. Правда …. не тоне. Кривда людськая …. вилазить. ….. не вмирають. Довідка: довго, сміло, в морі, боком, від щастя, скрізь.
Номер слайду 9
Перепишіть. Підкресліть обставини, визначте на що вони вказують (час, місце, спосіб дії, міру і ступінь)Квіти і трави щосили потягнули свої стебельця вгору. У саду лунає ніжний спів соловейка. Молоді ластівки гамірно й швидко ширяють у небі. Зранку до вечора золоті бджоли весело гудуть над квітучими вишнями.
Номер слайду 10
Складіть речення за поданими схемами
Номер слайду 11
Домашнє завдання. Опрацювати матеріал підручника(с.155). Складіть 5-7 речень про рідне місто. Підкресліть усі члени речення.