Узагальнення й систематизація вивченого з розділу “Відомості з синтаксису й пунктуації"

Про матеріал
Узагальнення й систематизація вивченого з розділу “Відомості з синтаксису й пунктуації" Підготувала: вчителька української мови та літератури Міхалчан Аліна Маринівна
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Узагальнення й систематизація вивченого з розділу “Відомості з синтаксису й пунктуації"«Синтаксис- душа мови»  (М. Рильський)

Номер слайду 2

Знати: Теоретичні відомості  про: Однорідні члени речення. Звертання. Вставні слова. Словосполучення. Речення

Номер слайду 3

Вміти: практично розставлятирозділові знаки при звертанні, вставних слів та між частинами у складних реченнях;правильно використовувати однорідні члени речення, звертання, вставні слова та складне речення в мовленні.

Номер слайду 4

Пам’ятати: Творчість у всьому. Сила в єдності. Час спливає швидко. Знання – сила.

Номер слайду 5

Принцип: Знати необхідно не для того, щоб знати, а  для того , щоб навчитися робити.

Номер слайду 6

Послідовність синтаксичного розбору простого речення. Визначити вид речення за метою висловлювання. Визначити вид речення за емоційним забарвленням. Визначити вид речення за кількістю граматичних основ. Визначити граматичну основу, якими частинами мови є головні члени речення. Визначити вид речення за складом граматичної основи (односкладне чи двоскладне). Визначити другорядні члени речення (якщо є), якими частинами мови вони виражаються. Визначити вид речення за наявністю другорядних членів речення (поширене чи непоширене). Визначити ускладнені компоненти (якщо є). Визначити вид речення за наявністю ускладнюючого компонента (неускладнене чи ускладнене).

Номер слайду 7

«Незакінчене речення». Осіннє небо стало сірим, … . Дерева від вітру шумлять і … . На клумбі зацвіли не тільки чорнобривці, а й …У теплі краї відлетіли граки, … і … . Золота осінь пофарбувала і осику, і …, і… .

Номер слайду 8

Пунктуаційний диктант Запишіть тільки розділові знаки, якщо вони потрібні.І сміливі і боязкі; 2) як батьки так і діти; 3) охлялий чи хворий; 4) чи сто чи двісті; 5) добре або погано; 6) і ми і ви; 7) очі та вуха; 7) не тільки свої а й чужі; 8) і поле і ліс; 9) один а не два; 10) чесно й відверто; 11) то сніг то дощ; 12) і сміх і гріх; 13) ні охоти ні бажання.

Номер слайду 9

Відповіді до тестових завдань:1-в2-б3-в 4-а5---6-Бабуся попросила Віталика -Віталику,принеси,будь-ласка,води з криниці.

Номер слайду 10

Фізкультхвилинка

Номер слайду 11

Придумайти і записати речення за схемою:

Номер слайду 12

Відповіді до кросворду. Вертікаль: 1.словосполучення;2.додаток;Горізонталь:1.синтаксис;3.крапка;4.обставина;5.присудок;6.підмет;7.прикладка;8.числівник;9.речення.

Номер слайду 13

Гра «Допоможи прислів’ю»Відновити прислів’я. Назвати ОЧ. Працюй плечима, а бережливість й розум. Не кінь тягне воза, а калюжа. Справжнім багатством є не гроші, а овес. Лис може втратити зуби, а не апетит. Лисиця спить, а курей бачить. Топить не море, а не очима.

Номер слайду 14

Робота в групах Завдання для І групи: Установити відповідність між твердженнями й реченнями, виписати звертання: Україно, сяй для планети, як сонце краси. А) реч. з поширеним ЗВ. Мужай, прекрасна наша мово, серед пре-красних братніх мов. Б) реч. з непоширеним ЗВ. Місяченьку, наш голубоньку, ходи до нас вечеряти. В) реч. з повторюваними ЗВ. Котику, котику, прийди до мене під бочок. Г) реч. з однорідними ЗВ. Завдання для ІІ групи: Вправа «Знайди помилку». Мово, моя колискова житимемо вічно з тобою. Не стелись, барвінку не стелись низенько. Народе мій до тебе, я ще верну. Добридень тобі, Україно, моя!Заграй Сивий Дніпре, вітрами подми. Якою темою об’єднані ці речення?Завдання для ІІІ групи: Моделювання синтаксичних одиниць. Перебудувати речення так, щоб підмети стали звертаннями, записати їх. Школярі оберігають зелені насадження. Микола уважно слухає вчителя. Аня виконує домашнє завдання. Квітка мені подобається.

Номер слайду 15

Гра «Творче відрядження до лісу»

Номер слайду 16

«Слово в слові» Від слова «барвінковий» утворити нові слова (лише з тими буквами, які є в цьому слові).

Номер слайду 17

Робота в парах. Складіть і розіграйте діалог про нещодавно прочитану книжку. Обов’язково вкажіть назву книжки та ім’я її автора. Передайте власне враження від прочитаного. Використайте подані речення та частини речень. Хочу поділитися своїми враженнями… Я з інтересом прочитав… Назва здається знайомою… Зміст, двома словами, такий… Чи не було знято за книжкою кінофільм? Надзвичайно цікавим є… Викликає співчуття… А мене вразило те, що… Примушує замислитись… Надовго запам’ятовується… Не може не викликати захоплення… Раджу тобі прочитати… При нагоді переглянь кінофільм… Я радив би тобі взяти цю книжку в бібліотеці.

Номер слайду 18

Лінгвістична гра «Естафета»1-а команда — назви квітів;2-а команда —назви домашніх тварин;3-а команда —назви птахів.

Номер слайду 19

Завдання «Плутанка» Утворити нові слова, використовуючи числове значення літер: 1432 3214 32415 Кіно тіло ручка

Номер слайду 20

Конкурс “Заморочки з бочки”Кожна команда виконує обрані завдання.

Номер слайду 21

Конкурс “Гарячий стілець”

Номер слайду 22

Відповіді до кросвордів:І. 1. каченя; 2. левеня; 3. тигреня; 4. вовченя; 5. лебеденя; 6. орля; 7. теля; 8. галченя. Сховане слово: «четверта».ІІ. 1. ім’я; 2. мороз; 3. еге; 4.ніч; 5. небо; 6. вила; 7. козак. Сховане слово: «іменник».

Номер слайду 23

“Хто більше” 1-а команда ім.І та ІІІ відміни2-а команда ім. ІІ та ІVвідміни.

Номер слайду 24

"Хто зайвий?» Вилучити з кожного ряду "зайве" слово. Свою думку обґрунтувати. Щастя, щасливчик, пощастило. Музика, музичний, музикант. Здоровий, поздоровлення, здоров’я. Мова, розмова, розмовляти. Казка, казковий, казкар.

Номер слайду 25

«Лото – забава» Час взяти участь у «Лото – забаві». (2хв.) За допомогою граматичних ознак зашифровані слова.  Завдання: за допомогою граматичних ознак розпізнати слова: 1-а команда Ім., одн., ч.р., іст., заг.н. (кінь) Ім., одн., ж.р., іст., власн.н.( Оксана) 2-а командаІм.,одн., с.р., заг.н. (теля) Ім., мн.,Іст. (слони) 

Номер слайду 26

Незмінювані іменники Пригадати 3 незмінювані іменники та скласти з ними 3 речення.(3хв.)

Номер слайду 27

Імена по батькові Утворити і написати:1-а команда - жіночі Імена по батькові;2-а команда - чоловічі Імена по батькові.

Номер слайду 28

Гра «Упізнай мене»Узлісся, місяць, мудрість, клімат, зав’язь, компас, дівчина, лікар, моряк, чистота, глибина, тюлень, турист, студент, параграф, комар, дятел, сад, теля, військо, натовп, пожежник, ставлення, футболіст, звіробій, трава, відпочивальник.

Номер слайду 29

Гра «Слово у слові» Доля, васильки, романтик, Бориспіль, Миколайчик хустина, колеги. 

Номер слайду 30

Підкреслити іменники Зима без снігу — літо без хліба. Де цвіток — там медок. Плаче жовтень холодними сльозами. Весняний день рік годує. Весна ледачого не любить. Чайка сіда в воду — чекай доброї погоди. Осінь збирає, а весна з'їдає. Осінь усьому рахунок веде. Зимове сонце, як мачушине серце: світить, а не гріє.

Номер слайду 31

Домашня робота. Проект Створити свою сторінку для міні- журналу «Синтаксис і пунктуація». Малюнки до вивчених правил, загадки, ребуси, кросворди. (ст.84) з підручника

pptx
Додано
16 березня 2021
Переглядів
1387
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку