Презентація: Дж. Г. Байрон. Поема “Мазепа”, її історична основа та романтичний міф. Мазепа – національний герой України чи зрадник? Риси романтичного героя в образі Мазепи

Про матеріал
Знайомить учнів із поемою Байрона “Мазепа”, розкриває риси романтичного героя в образі Мазепи, розвиває вміння та навички описувати історичні джерела, порівнювати факти та їх інтерпретацію, давати моральну оцінку вчинків людей у певній історичній ситуації, висловлювати власні судження, виховує толерантність, зацікавленість до історичного минулого своєї країни, розвиває вміння сприймати події та проблеми минулого так, як їх сприймали тогочасні люди.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема: Дж. Г. Байрон. Поема “Мазепа”, її історична основа та романтичний міф. Мазепа – національний герой України чи зрадник? Риси романтичного героя в образі Мазепи.

Номер слайду 2

Мета: ознайомити учнів із поемою Байрона “Мазепа”, розкрити риси романтичного героя в образі Мазепи, розвивати вміння та навички описувати історичні джерела, порівнювати факти та їх інтерпретацію, давати моральну оцінку вчинків людей у певній історичній ситуації, висловлювати власні судження, виховувати толерантність, зацікавленість до історичного минулого своєї країни, розвивати вміння сприймати події та проблеми минулого так, як їх сприймали тогочасні люди.

Номер слайду 3

Тип уроку: інтегрований урок-дослідження (світова література-історія України)Обладнання: портрети Байрона, Мазепи, репродукції картин Норблена “Мазепа в старості”, О. Верне “Мазепа оточений табуном диких коней”, аудіозапис твору Ф. Ліста “Мазепа”, картки із завданнями, тексти поеми “Мазепа”, комп’ютер, проектор, демонстраційна дошка

Номер слайду 4

Епіграф. Життя героїв збагатило історію, а історія прикрасила діяння героїв. Ж. Лабрюйер

Номер слайду 5

Хід урокуІ Мотивація навчальної діяльностіСлово вчителя літератури Героїчна постать Івана Мазепи, символу прагнень українського народу до незалежності, давно залишалася предметом легенд, пісень і оповідей, найбільш вагомою з яких є поема Байрона “Мазепа”. І треба було проминути повному століттю, щоб почали з’являтися достовірні історичні факти про суперечливе та трагічне ім’я українського гетьмана.

Номер слайду 6

ІІ Оголошення теми та мети урокуІІІ Формування нових знань, умінь, навичок. Слово вчителя історіїРобота з епіграфом до уроку Проблемне питання уроку: Мазепа – герой чи зрадник українського народу?

Номер слайду 7

2. Пошуково -дослідницька робота в групах. Завдання для І групи:1.Історична постать Мазепи2. Життєвий шлях Мазепи3. Особливість поеми Байрона “Мазепа”

Номер слайду 8

Мазепа і шведський король Карл ХІІ Як оцінювали гетьмана його сучасники?

Номер слайду 9

Завдання для ІІІ групи. Діяння Мазепи. Коли і як була проголошена анафема Мазепі? Яку мету переслідував цей акт? Яким було ставлення до гетьмана протягом ХVІІІ – ХІХст.?

Номер слайду 10

Завдання для ІІ групи. Зовнішність Мазепи. Робота з репродукціями портретів Мазепи (картина Норблена “Мазепа в старості”)

Номер слайду 11

3. Вчитель літератури. Бесіда за змістом та коментоване читання уривків поеми Байрона “Мазепа”Поема Байрона – це монолог-оповідь Мазепи. Чому автор використовує цю жанрову форму?Чому Мазепа так піклується про коня?Що вразило короля Карла у поведінці Мазепи?Якої думки він про Мазепу?Яку історію розповів Мазепа королю?.

Номер слайду 12

Завдання для ІVгрупиІсторія кохання Мазепи та Терези. Душевний стан героя. Як ви розумієте слова Байрона: “Тільки закоханий має право на звання людини”

Номер слайду 13

Інсценізація “Король Карл слухає історію Мазепи.r

Номер слайду 14

Завдання для Vгрупи. Як Мазепа опинився на Україні?Яким було ставлення Української православної церкви до анафеми Мазепи?

Номер слайду 15

Робота над репродукцією картини О. Верне “Мазепа оточений табуном диких коней”. Який момент художник зобразив на картині?Байрон ніколи не був на Україні, не вивчав її історію, то чи вдалося йому відобразити український колорит у поемі?

Номер слайду 16

Завдання для VІ групи. Дослідити символи поеми Байрона “Мазепа”Холод , туман, тьма – страждання Мазепи. Дикий кінь – символ нестримної пристрасті гетьмана, долі, смерті, кари небесної, воліБіг дикого коня – динамізм поеми, образ України, що повинна рухатись у майбутнєРанок, біла мла, схід сонця – надія. Образ вершника Мазепи – символ неспокійної душі, нескореної сили, постійної небезпеки, вільної людини, свободи.

Номер слайду 17

Як оцінюють діяльність Івана Мазепи сучасні історики?Чому питання зняття анафеми має бути остаточно вирішеним?

Номер слайду 18

Завдання для VІІгрупи. Мазепа – романтичний герой літературних творів?Самотній, похмурий, вірний високим ідеалам (кохання, дружби, свободи, вірності вітчизни). Волелюбний, внутрішньо незалежний, мужній, сильний, цілеспрямований – риси українського козака

Номер слайду 19

У чому трагізм гетьмана?

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Прослуховування аудіозапису твору Ф. Ліста “Мазепа”. Які почуття викликала у вас ця музика?

Номер слайду 22

IV Рефлексія. Прийом “Мікрофон” Мазепа – зрадник чи національний герой?Складання сенкану

Номер слайду 23

Домашнє завдання. Твір-роздум за епіграфом уроку. Створити мультимедійну презентацію про Івана Мазепу як історичну постать

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ожелівський Віталій
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
20 березня
Переглядів
294
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку