Тема. Бернард Шоу. Особливості світогляду драматурга. Міфологічна основа п’єси « Пігмаліон».
Мета. * Познайомитися з життєвим і творчим шляхом ірландського драматурга та публіциста; з’ясувати, в чому полягало новаторство Б.Шоу в жанрі « нової драми»; пригадати зміст давньогрецького міфу про Пігмаліона та Галатею, провести паралель між міфом і драмою « Пігмаліон».
* Розвивати мислення учнів, вміння висловлювати свою думку, робити порівняльний аналіз, працювати з афоризмами.
* Виховувати розуміння цінності кожної особистості, незалежно від соціального становища.
Тип уроку. Вивчення нового матеріалу.
Обладнання. Портрет Бернарда Шоу, ілюстративний матеріал до міфу
« Пігмаліон і Галатея», підручники «Зарубіжна література. 9 клас» ( Ю.І.Ковбасенко, Л.В. Ковбасенко) 2017р.
Епіграфи до уроку.
« У вас ніколи не буде другої можливості справити перше враження».
« Про розум людини точніше судити по її питанням, ніж по відповідям».
Б. Шоу
ХІД УРОКУ
I. Мотивація навчальної діяльності.
* Складання асоціативного ланцюжка до поняття « нова драма».
« Нова драма» - відкритий фінал, діалог, аналітичність, життєва правда, підтекст…
II. Повідомлення теми, мети уроку.
III. Робота над темою уроку.
1). Слово вчителя.
Джордж Бернард Шоу – видатний ірландський драматург, театральний критик, громадський діяч. Він довгий час залишався єдиною людиною, яка одночасно удостоєна Нобелівської премії з літератури та премії « Оскар» за сценарій фільму « Пігмаліон». У 2016 році такою людиною став Боб Ділан.
2). Розповідь учнів про життєвий і творчий шлях Б.Шоу.
3). Розповідь підготовлених учнів на тему « Цікаві факти з життя Бернарда Шоу» ( див. додатки).
4). Робота з афоризмами драматурга ( Підручник с.238)
- Який афоризм вам припав до душі? Поясніть, як ви його розумієте.
5). Переказ міфу про Пігмаліона та Галатею.
6). Робота з підручником.
- Читання статті « П’єса « Пігмаліон» ( с.238-241).
7). Проблемне завдання.
* Зробіть усний порівняльний аналіз давньогрецького міфу та драми Б.Шоу.
8). Під запис до робочих зошитів.
НОВАТОРСТВО Б.ШОУ
1). Б.Шоу – творець соціально – аналітичної драми - дискусії.
2). Відсутність поділу п’єси на акти.
3). Відсутній список дійових осіб.
4). Ремарки з докладними описами інтер’єру, зовнішнього вигляду героїв.
5). У творі присутня авторська думка.
6). Взаємозв’язок основної та додаткової сюжетних ліній.
IV. Підсумок уроку.
* Створення сенкана на тему « Бернард Шоу».
V. Домашнє завдання.
Прочитати п’єсу « Пігмаліон», створити список героїв (з цитатною характеристикою).
ДОДАТКИ
« Цікаві факти з життя Бернарда Шоу»
Бернард Шоу відмовився від Нобелівської премії, сам він пояснив це так: "Це рятувальний круг, кинутий потопаючому в той момент, коли він доплив до берега"
"Скільки ви хотіли б заробляти, щоб вважати себе щасливим?" - запитали якось у Бернарда Шоу, - "Рівно стільки, скільки я заробляю на думку моїх сусідів", - відповів він.
"Найкращі наміри".
Колись Бернарда Шоу запросили на прем'єру нової комедії, як гостя і критика. Контролер ніяк не погоджувався його пропускати, поки не втрутився адміністратор. Під час перегляду Шоу не сказав ні слова. А після, підійшов до контролера, дав йому один фунт і сказав "вибачте, я зрозумів, що ви не пускали мене, маючи найкращі наміри"