20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Презентація: Народження середньовічної Європи.“Пісня про Роланда”-пам’ятка середньовічного епосу. Історична правда і вигадка у творі

Про матеріал
Знайомить учнів з історією західної Римської Імперії та утворенням варварських королівств, причинами занепаду франкської держави, завойовницькими походами Карла Великого та їх наслідками. Даються поняття про середньовічний героїчний епос; з’ясувується історична основа, тематика, ідейний зміст та особливості композиції “Пісні про Роланда”
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок № 1-2 Тема : Народження середньовічної Європи. “Пісня про Роланда”- пам’ятка середньовічного епосу. Історична правда і вигадка у творі. Втілення о образі Роланда героїко-патріотичного та лицарського ідеалу середньовічної доби.

Номер слайду 2

Мета: знайомити учнів з історією західної Римської Імперії та утворенням варварських королівств, причинами занепаду франкської держави, завойовницькими походами Карла Великого та їх наслідками. Дати поняття про середньовічний героїчний епос; з’ясувати історичну основу, тематику, ідейний зміст та особливості композиції “Пісні про Роланда”; проаналізувати образну систему, охарактеризувати образ Роланда; розвивати навички усного мовлення, вміння працювати в групах та з довідковою літературою; формувати причинно-наслідкові зв‘язки; виховувати моральні якості учнів, патріотичні почуття

Номер слайду 3

Тип уроку: бінарний (світова література -всесвітня історія) Обладнання: опорні таблиці, комп’ютер, проектор, демонстраційна дошка, карта з історії, підручники , тексти “Пісні про Роланда”, інструкційні картки

Номер слайду 4

Хід уроку І. Оголошення теми та мети уроку.ІІ. Мотивація навчальної діяльності 1. Слово вчителя літератури. ІІІ. Актуалізація опорних знань 1. Події Римської імперії 2. Вторгнення готів – падіння Західної Римської імперії 3. Виникнення варварських королівств

Номер слайду 5

Галія –Франкське королівство Італія- королівство остготів. Королівства варварів Іспанія – королівство вестготів Північна Африка – королівство вандалів Англія – королівство англосаксів

Номер слайду 6

4. Історико-літературне фехтування

Номер слайду 7

ІV. Вивчення нового матеріалу. Слово вчителя історії А) виникнення Франкського королівства. “Легенда про Суассонську чашу” Б) Бесіда. Що можна сказати про характер Хлодвіга? Як змінилася влада Хлодвіга порівняно з владою вождів племен? Часи правління Карла Мартелла і Карла Великого

Номер слайду 8

4. Літературознавчий коментар вчителя літератури “Риси середньовічного епосу” Легендарне переосмислення історії Автори – невідомі учасники історичних подій , мандрівні співці (у Франції – жонглери, у Німеччині – шпільмани, в Іспанії –хуглари, в Росії – скоморохи, в Україні – мандрівні дяки) Основна тема творів – боротьба проти зовнішніх ворогів Ідеї : служіння батьківщині, захист віри, об’єднання країни Поєднання реальних історичних постатей із вигаданими персонажами Герої – втілення народних ідеалів використання фантастики Зв’язок з фольклором Характерні художні засоби

Номер слайду 9

5. Словникова робота. Велике переселення народу. Феод. Сеньйор. Васал. Марка. Майордом

Номер слайду 10

6. Робота з картою. Походи Карла Великого. Назвіть напрями й дати найважливіших походів Карла Великого. Які території завоював Карл Великий?Чому франкське королівство називають імперією?

Номер слайду 11

7. Загибель імперії Карла Великого843 – Верденський договір. Франція Італія Німеччина Значення договору формування трьох держав формування трьох народів початок політичної роздробленості в Європі

Номер слайду 12

Причини загибелі Франкської імперіїНатуральне великі дрібні і середніГосподарство феодали були більш не корилися пов’язані з королю графами, а не з королем міжусобиці боротьба поневолених народів

Номер слайду 13

Робота в групах

Номер слайду 14

Я -історик Дослідити історичну основу”Пісні про Роланда” Дібрати історичні прототипи до дійових осіб “Пісні про Роланда” Пояснити, що уособлює образ Турпена- архієпископа

Номер слайду 15

Я - літературознавець Дослідити старофранцузький героїчний епос. Основні цикли (жести) французького героїчного епосу Систематизувати дійові особи “Пісні про Роланда” Дослідити композицію твору Головні ідеї твору Порівняти образи Роланда та Олівера

Номер слайду 16

Слово вчителя літератури. Порівняльна характеристика французів і маврів{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Аспекти зіставленняфранцузимаври. Ставлення до Богахристияниязичники. Ставлення до короля. Карл для них уособлення правди, мудрості ФранціїКороль для них – найбагатший і найсильніший правитель. Що об’єднує їх. Любов до своєї батьківщини, Бога, короля. Вірять у різних богів, служать різним правителям. Моральні риси. Сміливі, рішучі, віддані християнським ідеям і королю, бояться не смерті, а безславної загибелі й божого покарання. Володіють певною силою, але позбавлені тієї мужності й героїзму, що є у французів

Номер слайду 17

Я - аналітик Проаналізувати, як переосмислена історія “Пісні про Роланда” З’ясувати найбільш напружені моменти твору Дати оцінку образу Карла Великого Дати характеристику рис та вчинків Ганелона

Номер слайду 18

Я – режисер Дібрати акторів до інсценізації “Діалог Роланда з Олівером в Ронсельванській ущелині”, “Військова рада”. Монолог Роланда “Прощання з мечем” Напишіть режисерський коментар до постановки (зовнішні дані акторів, місцевість) Яких героїв ви могли б ще ввести в фільм?

Номер слайду 19

Творча майстерня Визначити, кого або що захищали французькі лицарі ( короля, Францію, Бога). Доведіть це на прикладах із твору. Складіть сенкани до образів головних героїв Написати твір-мініатюру “Роланд – утілення народної мрії про ідеального героя”

Номер слайду 20

Рефлексія. Дискусія : Чому Карла називали Великим?Кому була вигідна феодальна роздробленість, а кому ні?Розгадування анаграм{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}окроьл{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}рицалі{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}оцгегри{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}ртюпюаьц{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}ятолмься

Номер слайду 21

Домашнє завдання Характеристика героїв за складеним планом; Скласти десять запитань за змістом твору “Пісня про Роланда”

Номер слайду 22

Дякуємо за урок

Номер слайду 23

pptx
Додано
20 березня
Переглядів
72
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку