Джерела українських фразеологізмів. Автор: учитель української мови та літератури Боярської ЗОШ І-ІІІ ст.№1 Києво – Святошинського району Морська Тетяна Володимирівна
Номер слайду 2
Фразеологізми – скарби нашої мовий народного досвіду.І. Я. Франко
Номер слайду 3
Розгадування кросворда. Розділ мовознавства, який вивчає звуковий склад мови. Неподільна морфема, яка є спільною для всіх спільнокореневих слів. Відступ у початковому рядку тексту. Другорядний член речення, який вказує на ознаку предмета. Окреме висловлювання у діалозі чи полілозі. Слова, що по – різному називають одне й те саме поняття про предмет, явище, дію. Розмова двох осіб. Повнозначна частина мови, яка означає дію або стан предмета. Звуки, які творяться за участю самого голосу. Головний член речення, що називає предмет. Чужа мова, що передається без змін.
Номер слайду 4
8. Д 6.7.І 2. СДЄ 11. К 4.5. ИІС 10. П1. О3. ОРНАЛ9. ПРФРАЗЕОЛОГІЯОІБНПНОВОДМННЗАЛІГОЛМАЕЬАЧІМ ОЕ Т ЦЕКИ СТ И НА Н К Н І А Я
Номер слайду 5
Джерела української фразеологіїПобутова мова Байдики бити, як корова язиком злизала, кров з молоком. Виробничо-професійна діяльність. Розмотати клубок, коронний номер, на мисливця і звір біжить. Біблія. Випити гірку чашу, закопати талант у землю, блудний син. Антична міфологія та література. Сізіфова праця, танталові муки, ахіллесова п’ята. Народна творчість. Що посієш, те й пожнеш; гірко заробиш — солодко з’їси; ні слуху ні духу. Каламбури, анекдоти, жарти. Ростуть на вербі груші; на городі бузина, а в Києві дядько. Переклади іншомовних висловів. Дивитись крізь пальці (із нім. мови), шукайте жінку( із франц.)Крилаті вислови видатних осіб. Пропаща сила(Панас Мирний); Бути чи не бути ( Шекспір)
Номер слайду 6
Ахіллесова ляси. Кліпати носа Богатирський голівонька Задирати слід Роботаочима Точитисон Буйна шлях Вигравати кипить Гарячий вік Життєвий п'ята Золотий час Гра-пошук “А де ж моя пара?” Відшукайте потрібні слова до першої колонки, щоб утворилися фразеологізми.
Номер слайду 7
Робота з малюнками. Уважно розгляньте малюнки. Які фразеологізми на них проілюстровано? Відгадавши, введіть їх у самостійно складене речення.
Номер слайду 8
Метод “Мікрофон” Що нового ви дізналися на уроці?Чи можна сказати, що наявність фразеологізмів у мові свідчить про мудрість, дотепність її носіїв?Для чого укладено фразеологічні словники?