Урок Громадянська освіта. Особистість та індентичність

Про матеріал

Розробка уроку Громадянська освіта. Тема: Особистість та ідентичність.

Вчитель Нечипоренко О.В.

Перегляд файлу

 

Громадянська освіта

Тема уроку: Особистість та ідентичність

                                                                                                              Віддай людині крихітку себе.

                                                                                                              За це душа наповнюється світлом.

                                                                                                                                                     Л. Костенко

 

 

Мета уроку: розкрити зміст поняття «ідентичність», «самоідентичність», «особистість», «індивід», «громадянин»; сприяти загальному пізнанню учнями самих себе та своєї неповторності.

Вміння та навички: учень навчиться аналізувати інформацію використовуючи різноманітні джерела; усвідомить свою неповторність, а також навчиться поважити індивідуальність інших.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: підручник, інтерактивна дошка, наявні інтернет – ресурси.

Хід уроку

  1. Вступ. Організаційна частина.

На початку уроку вчитель оголошує тему, мету уроку.

Аби урок пройшов успішно, учні самостійно визначають, яких знань та вмінь вони очікують отримати від поданої теми.

Учні дають свої власні судження.

Вчитель уважно вислуховує їх  думки та доповнює за необхідності.

  1. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Вчитель: Ми розпочинаємо вивчення нової теми «Особистість та ідентичність». Зараз Ви бачите на дошці епіграф нашого уроку відомої української поетеси Ліни Костенко. Скажіть, як Ви розумієте ці слова, та чи співзвучні вони з темою уроку?

Відповідь учнів.

Вчитель: Як Ви особисто розумієте, що таке «ідентичність», та чи могли б Ви описати власну «ідентичність»?

Відповідь учнів.

Вчитель: Ідентичність – це поняття, яке можна вважати тотожним з таким поняттям як «бути самим собою». Кожен з нас є унікальним, але разом із тим має приналежність до певного ототожнення – місця, території, етносу, конфесії чи певної соціальної групи. Таким чином ідентичність – це результат самостійного визначення і разом з тим дозволяє людині лишатись «самим собою» в цьому постійно мінливому світі. Таким чином людина має од вічне питання «Хто Я?»

Вчитель: пропоную Вам відкрити зошити та записати собі це питання та дати на нього відповідь.

Орієнтовна відповідь учня: « Я – громадянин своє держави, учень, син, добрий друг та спортсмен, я той, хто поважає інших і хочу поваги до себе. Я – особистість»

Вчитель: Особистість – це людина, що виросла на суспільних правилах виховання і її можна характеризувати за її оточенням, яке напряму впливає на формування власного «Я».

Індивід – це поняття про конкретного представника людського роду, якого можна характеризувати безпосередньо за певними зовнішніми ознаками: ріст, колір волосся, вага, наявність родимки чи її відсутність і т.д.. Отже, від самого народження людина є індивідом, а з певним плином часу стає особистістю, через виховання та оточення, що впливає на неї.

Кожна людина належить до певної країни, місце людини в державі визначається  терміном «громадянин». Громадянин – це людина, що належить до певної країни, має в ній свої права, а також обов`язки.

Згадайте будь-ласка з уроків правознавства, як називають людину, що немає громадянства жодної країни? (апатрид).

Метод «Дискусія»

Учням пропонується тема для дискусії: « Чи може людина бути особистістю не поважаючи індивідуальність інших?»

Після цього учням пропонується підбити підсумки уроку.

  1. Узагальнення і систематизація знань і вмінь.

Вчитель: Пропоную Вам зачитати визначення тих термінів і понять, що ми сьогодні з Вами розглянули.

Оцінювання учнів.

  1. Домашнє завдання:
  1. Опрацювати відповідний параграф підручника.
  2. Написати есе на тему: « Моя особистість, або хто Я насправді?»

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мельник Надія Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
25 жовтня 2020
Переглядів
2339
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку