Презентація "Ефективність мовлення"

Про матеріал
Матеріали до розділу "Риторика". Дати уявлення про риторику як науку про переконливе, впливове, ефективне мовлення та мистецтво самореалізації мовної особистості; розвивати вміння володіти ораторським мистецтвом, виховувати толерантність, самовпевненість. Тип уроку: розвиток комунікативних умінь.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ЕФЕКТИВНІСТЬМОВЛЕННЯ

Номер слайду 2

Основним засобом комунікації між людьми є мова. Використання мови в процесі спілкування називається мовленням. Кожен мовленнєвий акт, усний чи письмовий, — це мовленнєва подія.

Номер слайду 3

Мовленнєва подія — це передавання думок, що відбулося за допомогою слів: монолог, діалог, диспут,  фраза чи слово.

Номер слайду 4

Сам процес мовлення має певну мету залежно від ситуації спілкування. Ступінь досягнення цієї мети визначає ефективність мовлення: чим сильніший вплив на публіку (слухача, слухачів) справила промова, тим більша ефективність.  

Номер слайду 5

Мовленнєва поведінка — це манера спілкування людини: її словниковий запас, частота використання певних слів, фраз, жести, міміка, артикуляція. 

Номер слайду 6

Мірилом мовленнєвої поведінки є мовленнєвий вчинок — конкретна ситуація  спілкування. Мовленнєва поведінка й  мовленнєві вчинки кожної людини залежать від рівня освіти, внутрішньої культури, багатства словника, фізичного й психологічного стану в момент спілкування. 

Номер слайду 7

Оратор досягне мети (ефекту) виступу, якщо він  плануватиме свою мовленнєву поведінку, спрогнозує її успіх (тобто визначить стратегію) і вибере при цьому поетапні дії (тактичні прийоми).

Номер слайду 8

Стратегія — це мистецтво керівництва, що базується на умінні правильно визначати мету, а тактика — це прийоми, способи досягнення цієї мети.

Номер слайду 9

Стратегія оратора — це загальний план досягнення цілей, розробка основних напрямків промови. Тактика — сукупність прийомів, методів реалізації стратегії, чітка структура промови, форма розкриття основної ідеї виступу оратора.

Номер слайду 10

Стратегію визначають:мета (спільна чи індивідуальна); комунікативні установки (маніпулятивні — промова спрямована на задоволення індивідуальної мети оратора, чи гуманістичні — оратор бажає досягнути спільної мети з аудиторією); характер спілкування (діалогічний чи монологічний); індивідуальні особливості оратора; специфіка аудиторії (системи цінностей, інтересів, соціальних установок).

Номер слайду 11

Мовленнєві стратегії: оратор прагне підпорядкувати когосьдискредитувати (підірвати довіру)заперечити відомі факти  мотивувати згоду чи незгоду закликати до дій примирити об'єднати закликати до співпраці чи дружби 

Номер слайду 12

Тактики для впливу на слухача тактика підлещування наведення прикладу із власного життя провокації погрози внесення елементу неформальності гуморманіпулювання почуттями

Номер слайду 13

Для реалізації тактик вдаються до комунікативних намірів: це може бути згрубіла чи пестлива лексика, підвищений тон, сумнів/упевненість у компетентності чи професіоналізмі слухача,  двозначність, іронія чи етикетні формули, епітети, похвала. 

Номер слайду 14

Головну роль у визначенні комунікативного наміру відіграють вік людини, з якою спілкуються, стать, соціальний статус, фізичний та психологічний стан на момент розмови.

pptx
Додано
13 грудня 2022
Переглядів
746
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку