Наведено міркування щодо:
1) розширення ролі експериментальних задач у вивченні шкільного курсу фізики;
2) зміни форми демонстраційного експерименту.
Стисло показано принципи використання експериментальних та дослідницьких задач.
Експериментальні задачі – засіб синхронізації процесу формування ключових компетентностей.
Номер слайду 2
Сучасні виклики шкільної фізичної освіти: - тенденції до збільшення об'єму знань з основ наук VS відсутність можливості для збільшення часу вивчення програмового матеріалу; - завдання підвищення наукового рівня курсу VS необхідність розвитку розумових здібностей учнів; - формування дієвого наукового світогляду VS “зманіженість” досягненнями НТП.
Номер слайду 3
Результатом вивчення фізики має стати набуття учнями компетентностей , завдяки яким вони зможуть: отримувати, опрацьовувати і оцінювати інформацію фізико – технічного змісту; обирати оптимальний спосіб вирішення практичної проблеми на основі якісних оцінок та кількісних розрахунків;визначати ефективність застосування досягнень фізичної науки і оцінювати потенціальну загрозу їх безвідповідального використання.
Номер слайду 4
Навчання фізики на засадах особистісно зорієнтованого, діяльнісного і компетент- нісного підходів можливо реалізувати змінивши:- традиційне використання демонстраційного експерименту шляхом його "трансформації" в дослідницькі задачі;- функціональне призначення необхідних розрахункових задач через "переформатування" їх в експериментальні.
Номер слайду 5
Весь процес розв'язування таких задач умовно розділяємо на етапи на яких поєднуємо: - перевірку предметних компетентностей з реалізацією наскірізних ліній сталого розвитку; - з'ясування механізму нових фізичних явищ з розвитком уміння застосовувати математичні знання;- формування навичок дослідницької діяльності (уміння вчитися впродовж життя) та підготовкою до практичної діяльності.
Номер слайду 6
ДОСЛІДНИЦЬКІ ЗАДАЧІ навчально-пізнавальні підсумковіз'ясування суті нового фізичного явища через певним чином регламентовану послідовність дійвиконання операцій з пристроями (зміна умов перебігу явища) і засобами вимірюванняотримання кількісних характеристик досліджуваних явищотримання кількісних характеристик досліджуваних явищвстановлення причинно - наслідкових зв‘язків між фізичними явищами та спів- відношень між фізичними величинамиформулювання висновків та перевірка їх на відповідність загальним законам і теоріям
Номер слайду 7
Урок 59.1. Робота і потужність струму. Дослідити явище переходу енергії електричного струму в неелектричні види енергії. Обладнання: електродвигун лабораторний, амперметр, вольтметр, регульоване джерело струму, тіло відомої маси, нитка, секундомір, вимірювальна стрічка, ключ, з'єднувальні проводи, штатив з хрестоподібними муфтами і затискачами.
Номер слайду 8
Номер слайду 9
Номер слайду 10
Номер слайду 11
Визначити частоту обертання ротора електродвигуна, силу струму в його обмотці при повному зовнішньому гальмуванні та силу Ампера,що діє на нього. Обладнання: електродвигун лабораторний, амперметр, вольтметр, регульоване джерело струму, тіло відомої маси, нитка, вимірювальна стрічка, штангенциркуль (лінійка), ключ, з'єднувальні проводи, штатив з хрестоподібними муфтами і затискачами.