Пропоную використати представлену презентацію як наочний супровід уроку на тему: "Електроємність. Конденсатори". Слід звернути належну увагу учнів на історію створення та самих творців перших конденсаторів.
Мета уроку: Продовжити вивчення характеристик електричного поля;Познайомитися з новою фізичною величиною - електроємністю провідника;Ознайомитися з конденсаторами, вивчити їх структуру та види з’єднання; призначення та види; Визначити залежність енергії зарядженого конденсатора від його ємності.
Історія створення конденсаторів – Лейденська банка1745 1783 Створили - У 1745 році в Лейдені нім. фізик Евальд Юрген фон Клейст та голлан. фізик Пітер ван Мушенбрук. Прототип електричного ланцюга - ланцюг із 180 солдатів. Стимул до вивчення електрики та електропровідних властивостей деяких матеріалів. Перший плоский конденсатор створив у 1783 італ. фізик Алессандро Вольта.
Метод «Тест «Так – Ні»»:1. Електроємність провідника характеризує його швидкість розряджатись 2. Система двох провідників розділених шаром діелектрика називається конденсатором? 3. Конденсатор може накопичувати електричний заряд? 4. Чи можна конденсатор використовувати як аккумулятор5. Система з двох плоских паралельних пластин, розділених шаром діелектрика , називається сферичним конденсатором? 6. Електроємність провідника залежить від його маси?7. Чи можливо збільшити енергію зарядженого розсувного конденсатора, не змінюючи різниці потенціалів на його пластинах? 8. Чи представляють небезпеку знеструмлені кола, що містять конденсатори?
Розв'язування задач1. Яка ємність конденсатора, якщо при його зарядці до напруги 1,4к. В він дістає заряд 28н. Кл? 2. В скільки разів зміниться ємність конденсатора при зменшенні робочої площі пластин в 2 рази і зменшенні відстані між ними в 3 рази?3. Яка кількість теплоти виділиться в провіднику під час розрядки через нього конденсатора ємністю 100 мк. Ф, зарядженого до різниці потенціалів 1,2 к. В?