Шановні колеги! Пропоную Вашій увазі моє бачення щодо можливостей та шляхів впровадження сучасних педагогічних технологій в освітній процес на уроках фізики.
Існують речі, про які ми знаємо та знаємо, що знаємо.Існує те, про що ми не знаємо і знаємо, що не знаємо. Проте існує ще і таке, чого ми не знаємо і не знаємо, що не знаємо. Вернер Ерхард
Номер слайду 2
Хто осягає нове, плекаючи старе, той може бути вчителем. Конфуцій
Номер слайду 3
окрема ланка у ланцюгурозв’язує певні навчальні і виховні завданняповинен бути ефективнимнеповторний і тільки на ньому учні отримують певні знанняможливість здобувати знаннястимул вчитисясамореалізація урок
Номер слайду 4
Впровадження сучасних педагогічних технологій на уроках фізики
Номер слайду 5
Педагогічні технології – системні методи створення, застосування і визначення всього процесу викладання і засвоєння знань з урахуванням технічних і людських ресурсів та їхніх взаємодій, що мають своїм завданням оптимізацію форм освіти. ЮНЕСКО
Номер слайду 6
Номер слайду 7
Організаційний момент. Створення позитивного емоціонального настрою учнів на роботу (особистісно орієнтоване навчання)
Номер слайду 8
Перевірка виконання домашнього завдання та актуалізація опорних знань учнів. Диктант,Фронтальне опитування,Короткі перевірочні роботи(проблемне навчання)Прийом “Індукція” – наведення (розвивальне навчання)
Номер слайду 9
Підготовка до основного етапу заняття (мотивація навчальної діяльності:пізнавальна, соціальна, економічна)Інтерактивні прийоми:“мозковий штурм”, “мікрофон”та ін. Ревокація – прийом з технології розвитку критичного мислення. Обговорення мети взаємодії,Висування пропозицій та запитань.
Номер слайду 10
Засвоєння нових знань і способів дій. Робота з гіпотезами, висловленими учнями (проблемне навчання)Заохочення: створення яскравих наочно-образних уявлень, навчально-пізнавальна гра (особистісно орієнтоване навчання)Усвідомлення: читання тексту, лекція, перегляд відео, дослідження (розвиток критичного мислення)Сомоконструкція: індивідуальне створення гіпотез, малюнку, проекту (розвивальне навчання)Інтерактивна вправа: об'єднання в групи, робота в парах, колективна діяльність(інтерактивне навчання)
Номер слайду 11
Первинна перевірка розуміння. Перевірка усвідомлення: обговорення, переоцінка, проговорення(розвиток критичного мислення)Соціалізація: обговорення, аналіз вивченого(розвивальне навчання)Осмислення: маркування тексту (відомо, викликає суперечність, цікаве, незрозуміле)(розвиток критичного мислення)
Номер слайду 12
Закріплення знань і способів дій. Узагальнення і систематизація. Обговорення гіпотез. Загальний висновок. Спілкування “Питання – Відповідь”(проблемне навчання)Виконання різнорівневих завдань з вибором способу їх виконання навчання(особистісно-орієнтоване навчання)
Номер слайду 13
Контроль і самоперевірка знань. Залучення учнів до контролю за навчальною діяльністю(особистісно-орієнтоване навчання)Отримання миттєвого результату за допомогою засобів контролю(програмоване навчання)
Номер слайду 14
Підведення підсумків занять. Підведення підсумків, коментування роботи учнів вчителем(проблемне навчання)Встановлення зв'язків між вивченим і ще невідомим, планування майбутньої діяльності(інтерактивне навчання) Матеріальна презентація результатів: стінгазета, презентація, відеофільм (проектне навчання)
Номер слайду 15
Рефлексія. Рефлексія. Вираження почуттів, що виникли протягом уроку(розвивальне навчання)Усвідомлення отриманих результатів: дискусії, розповіді, звіти, обговорення.(інтерактивне навчання)Роздуми – порівняння міркувань до і після роботи(розвиток критичного мислення)
Номер слайду 16
Домашнє завдання(особистісно орієнтоване навчання)Необхідно не лише назвати тему, номер та обсяг завдання, а й докладно розповісти як раціонально організувати власну навчальну роботу під час виконання домашнього завдання.
Номер слайду 17
Постійно знаходитися в творчому пошуку, самовдосконалюватися – це єдиний шлях сучасного викладача.